menu

ثبت آگهی رایگان

هتل سازی در ایران، همطراز استانداردهای بین المللی است

هتل-سازی-در-ایران-همطراز-استانداردهای-بین-المللی-است

یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت بود که تصمیم گرفت، شرکت ساختمانی "ایجاد" را راه اندازی کند. از آنجایی که رشته تحصیلی اش مهندسی معماری بود، علاقه زیادی به ساخت واحدهای مسکونی، هتل و رستوران داشت. سال 1374 شرکت ایجاد را راه اندازی کرد و از آن زمان تا به امروز، طرح های ساختمانی زیادی را در حوزه هتل و رستوران به انجام رسانده است. به گفته خودش یکی از بهترین پروژه های ساختمانی که اجرا کرده، ساخت هتل آتانا در تهران است، که در شهریور 97 بدست معاون رئیس جمهور افتتاح شد.

مسعود نوباشی دانش آموخته رشته مهندسی معماری، در حال حاضر یکی از مجرب ترین سازندگان کشور با رتبه الف در حوزه هتل سازی است.

با او گفتگویی انجام دادیم و در این گفتگو از وی در مورد توانایی و تخصص مهندسان ایرانی در امر هتل سازی پرسیدیم.

مهندس نوباشی که ساخت هتل را یکی از جذاب ترین بخش حوزه ساخت و ساز می داند بر این باور است، که توانایی و تبحر مهندسان ایرانی در حوزه هتل سازی، هم تراز نمونه های خارجی است. وی در این باره به خبرنگار پیام ساختمان گفت: ایران در بخش هتل سازی طی 4 الی 5 سال اخیر خیلی پیشرفت کرده و به واسطه ارتباطات خوبی که در این زمینه میان مهندسان و سرمایه گذاران برقرار شده، تخصص مطلوبی هم در میان سازندگان ایرانی شکل گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر هتل هایی که در 5 سال گذشته در کشور ساخته شده بسیار زیبا و قابل قبول هستند و با ترندهای جهانی قابل مقایسه است. مهندس نوباشی در پاسخ به این پرسش که هتل سازی در ایران نسبت به مقیاس جهانی در چه جایگاهی قرار دارد، اظهار داشت: به طور کلی ساخت و ساز در تمامی حوزه ها در کشور، شکل حرفه ای خود را بدست نیاورده و ما نسبت به پیشرفت های روز، در تمامی زمینه های ساخت و ساز از دنیا عقب تریم.

به گفته این فعال ساختمانی از آنجایی که سرمایه گذاری بسیار کمی در حوزه ساخت و ساز کشور انجام شده بنابراین هم در بخش تکنولوژیهای جدید و هم به لحاظ نیروی متخصص و آموزش دیده فاصله زیادی با دنیا داریم.

ساخت هتل 5 ستاره، متری 5 میلیون تومان به بالا

مدیرعامل شرکت ساختمانی ایجاد با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل افزایش هزینه های ساخت، جذب سرمایه گذاری در صنعت ساختمان کشور از جمله هتل سازی به راحتی انجام نمی شود، تصریح کرد: هم اکنون برای ساخت هر متر مربع هتل دو ستاره و سه ستاره بین 3 تا 4 میلیون تومان منابع مالی لازم است و این در حالی است که ساخت هر متر مربع هتل چهار ستاره یا پنج ستاره از پنج میلیون تومان نیز بالاتر می رود. وی به پروژه ساخت هتل آتانا اشاره کرد و افزود: سال 1390 زمانی که ساخت این هتل را شروع کردم پیش بینی هزینه ها برای ساخت این هتل 5 ستاره، متری دو میلیون تومان بود. در حالی که برای ساخت آن 60 میلیارد تومان هزینه شد. وی در پایان تاکید کرد: در صورت رونق صنعت گردشگری در ایران زمینه کافی برای جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی به این بخش فراهم می شود و در این صورت است که ساخت هتل در ایران می تواند هم طراز با استانداردها و مطلوب های جهانی حرکت کند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 365

فهرست مطالب شماره 365

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×