menu

ثبت آگهی رایگان

معماری کوچک ترین خانه های دنیا

معماری-کوچک-ترین-خانه-های-دنیا

گاهی اوقات از اینکه خانه ای به این کوچکی دارم شکایت می کنم؛ چون به عقیده من خانه باید بالای سیصد متر باشد! خانه هم آن قدر کوچک! هرچقدر کمد اضافه می کنم بازهم کم می آید.

دیروز دوستم سر تمرینات تیم حاضر نشده بود و علتش شکستگی پا بود. پایش به پایه میز ناهارخوری برخورد کرده و شکسته بود، به همین راحتی! شاید هم خانه های ما بیش اندازه برایمان بزرگ است! به همین خاطر همیشه مجبور می شویم با وسایل بزرگ تر دست و پنجه نرم کنیم و به وضعیت امروز دچار شویم. با این مطلب همراه باشید. ما خانه هایی به کوچکی ده مترمربع به شما معرفی می کنیم که می شود داخلش همه کار انجام داد!

خانه میکرو

جنبش خانه های خیلی کوچک یک جنبش معماری و اجتماعی است و طرفداران این جنبش کسانی هستند که به راحتی در این خانه های خیلی کوچک زندگی می کنند. در حال حاضر تعریف واحدی برای این جنبش وجود ندارد، ولی می توان خانه هایی زیر 46 مترمربع را خانه میکرو نامید.

کمتر بیشتر است، بازمی گردد!

معروف ترین شعار معماری مدرن همین شعار است که توسط میس ون دروهه مطرح شد. او به احجام مکعب شکل علاقه بسیاری داشت و در تمام کارهایش آهن و شیشه را به شیوه های بسیار زیبا به کار برده است. او اعتقادی به تزئینات نداشت و فضاهای داخلی پروژه هایش را به ساده ترین شکل ممکن و فقط مطابق با نیاز زیستی انسان طراحی می کرد. این سبک ابتدا مورد توجه بسیاری قرار گرفت، اما رفته رفته از محبوبیت آن کاسته شد و کم کم رنگ و تزئینات بودند به معماری بازمی گشتند. طی مطالعاتمان در زمینه خانه های میکرو متوجه شدیم که رعایت تمام اصول شعار، کمتر و بیشتر شده اند است. خانه هایی که به اندازه فعالیت های زیستی و بیشتر مکعب شکل ساخته شدند و نسبت به حجم کوچکشان از شیشه بسیاری در ساختشان به کاررفته است تنها تفاوتی که یافتیم محبوبیت این خانه هاست که روزبه روز هم بیشتر می شود و شاید دلیلش هم اضافه شدن رنگ و تزئینات باشد. معماری داخلی این خانه ها بسیار زیبا و خلاقانه است؛ شاید زیباتر از یک واحد آپارتمانی لوکس!

فولاد سفید به سبک روستیک بازسازی شد!

این خانه بسیار قدیمی در یکی از محله های تاریخی پکن توسط یک معمار چینی به نام ژی چنگ برای زندگی یک زوج جوان و فرزندشان باز سازی شده است. این خانه 32 متری دارای قاب فلزی سفید و پنجره های بزرگ است. آنچه در طراحی داخلی این خانه بسیار جالب است استفاده جسورانه از سازه های چوبی نسبتا قطور در سقف و ستون است. حس خوب طبیعت با استفاده از چوب و آجر و تقویت روابط داخل و خارج، این خانه را زیباتر از هر خانه بزرگ و لوکسی کرده است که شما می توانید تصورش را بکنید. استفاده از رنگ سفید برای دیوارها، خاکستری برای کف، پرده های حریر سفید و مبلمان چوبی سبک همه برای جبران ساختار چوبی سنگین و تیره به کاربرده شده اند. حفظ حیاط از دیگر نکات قوت این خانه است، آرامشی که این حیاط می تواند به اهالی منزل ببخشد یک اتاق خواب بزرگ تر نمی تواند بدهد!

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 344

فهرست مطالب شماره 344

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×