menu

ثبت آگهی رایگان

دکوراسیون خانه تان را پاییزی کنید

دکوراسیون-خانه-تان-را-پاییزی-کنید

بسیاری از افراد خوش ذوق علاقه دارند با ورود به هر فصلی، حال و هوای آن فصل را به منزل خود بیاورند.

رنگ های پاییزی

طیف رنگ های پاییزی بسیار گسترده است و به علت همین رنگ های زیبا و جذاب، پاییز را پادشاه فصل ها می نامند. برای این که خانه خود را با دکوراسیون پاییزی مزین کنید، می توانید از این رنگ ها استفاده کنید و به بهترین صورت ممکن، پاییز را مهمان منزل خود کنید.

رنگ های پاییزی شامل موارد زیر می شوند:

قرمز ، قرمز آجری ، قرمز گوجه ای ، قرمز گوجه ای تیره ، قرمز نارنجی ، کدویی ، کدویی روشن ، انبه ای ، پرتقالی ، پرتقالی تیره ، هلویی ، هلویی تیره ، قرمز مایل به قهوه ای یا Terracotta ، شتری ، شکلاتی ، کرمی ، طلایی ،زرد ، طلایی ماهاگونی ، خردلی ، خاکستری زغالی ، بژ ، قهوه ای ، سبز زیتونی ، زیتونی تیره ، طلایی ، آنتیک ، خاکستری مایل به قهوه ای یا Taupe ، خزه ای روشن ، سبزآبی تیره ، آبی دریایی ، بنفش ، بنفش خنثی ، صدفی ، صورتی خنثی ، کله غازی روشن ، تیله ای تیره ، زرد مایل به سبز روشن ، سبز چمنی ، فیروزه ای ، وانیلی ، تیفوسی ، زرد آفتابی

همان طور که می بینید انتخاب رنگ های پاییزی برای دکوراسیون پاییزی بسیار لذت بخش است زیرا شما پالت رنگی با تنوع بالایی در اختیار دارید و می توانید رنگ ها را با توجه به سلیقه خود در این دکوراسیون پاییزی بچینید.

دکوراسیون-پاییزی

بافت در دکوراسیون ویژه پاییز

نکته دیگری که می تواند در طراحی دکوراسیون به شما کمک کند، توجه به بافت در دکوراسیون است. منظور از بافت، جنس لوازمی است که در دکوراسیون به کار می رود. بافت های پاییزی شامل موارد زیر می شود:

پارچه های کنفی

بافت های کاموایی لطیف

چوب

برگ های پاییزی

اگر برای طراحی دکوراسیون پاییزی دلخواه خود به بافت های مختلف پاییزی دسترسی ندارید، می توانید از طرح آن ها استفاده کنید. مثلا از میزهای طرح چوب یا مبلمانی با طرح چاپ شده بافت کنفی استفاده کنید.

استفاده از نمادهای پاییز

چیزهای مختلفی می توانند نمادی از پاییز را به ارمغان بیاورند. علاوه بر این که رنگ های پاییزی و بافت ها جزئی از المان های پاییزی هستند، موارد دیگری وجود دارند که با دین آن ها ممکن است یاد فصل پاییز بیافتیم.

انواع نمادهای پاییزی

کدو تنبل ، کدو قلیانی ، چوب های خشک ، لباس های بافتنی نرم و ظریف ، بلوط ، قارچ ، میوه درخت کاج ، گل آفتابگردان ، دانه قهوه ، هویج ، عسل ، شمع ، باران ، سیب ، انار ، پرتقال ، کیک شکلاتی ، چتر ، بشکه های چوبی نگهداری نوشیدنی ، جغد ، روباه ، سنجاب ، آتش ، جارو ، ذرت خشک شده

شاید فهرست بالا کمی عجیب به نظر برسد اما تمام موارد ذکر شده جزئی از نمادهای پاییزی هستند و اگر آن ها را در کنار هم قرار دهید واقعا حال و هوای پاییزی را حس خواهید کرد.

درست است که بسیاری از نمادهای پاییزی مانند کیک شکلاتی، قهوه و … در فصول دیگر هم یافت می شوند اما با طراحی حرفه ای متوجه خواهید شد که این المان ها بیشتر حال و هوایی پاییزی دارند و بهتر با دکوراسیون پاییزی همخوانی پیدا می کنند.

چگونه از نمادهای پاییزی در طراحی دکوراسیون پاییزی استفاده کنیم؟

راه و روش های زیادی برای به کارگیری نمادهای پاییزی در دکوراسیون وجود دارد و انتخاب این روش ها به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد. در این مطلب سعی می کنیم بیشتر روش های کم هزینه و حتی بدون هزینه را معرفی کنیم تا همه بتوانند با چیزهایی بسیار ساده، منزل خود را با دکوراسیون پاییزی، گرم و دل نشین کنند.

دکوراسیون-پاییزی1

کدوهای نارنجی

حتما شما هم با دیدن کدوهای گرد و قلیانی به یاد پاییز می افتید. این نماد پاییزی به علت این که در فصل پاییز به ثمر می نشیند و رنگ محبوب فصل پاییز را دارد، می تواند بهترین گزینه برای تغییر دکوراسیون منزل شما به رنگ و بوی پاییزی باشد. کدوها که از نمادهای پاییزی هستند در طیف رنگی نارنجی و زرد هستند و شما می توانید آن ها را از میوه فروشی ها تهیه کنید. برخی از فروشگاه های صنایع دستی هم کدوها را می فروشند.

بهترین راه برای سالم نگه داشتن کدو این است که آن را خشک کنید. برخی از افراد کدوها را بدون خالی کردن و با قرار دادن در کنار بخاری خشک می کنند. ممکن است در این روش کدوها بعد از چهار یا پنج هفته بو بگیرند.

روش بهتر این است که زیر کدوها را با دقت ببرید و درون کدو را خالی کنید و برای چند روز بگذارید تا بدنه آن خشک شود. بعد از این که کدوها خشک شدند می توانید از زیبایی خود کدو استفاده کنید آن ها را روی اپن آشپزخانه، روی میز تلفن، روی میز عسلی و … بگذارید.

اگر دوست دارید تا کدوها را تغییر دهید، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

استفاده از براق کننده (وارنیش، کیلر، کریستال سرورنیک) برای براق کردن کدو

نکته: در این روش، تنها کدوی شما حالتی براق به خود می گیرد و همچنان رنگ خود را حفظ می کند ولی جلوه بهتری دارد.

رنگ کردن کدو

برای رنگ کردن کدوها می توانید از رنگ های مختلفی استفاده کنید اما بهتر است از طیف رنگ های پاییزی برای تغییر رنگ آن ها بهره ببرید. اصولا برای تغییر رنگ کدو از رنگ کرمی و صدفی استفاده می شود.

بهتر است برای رنگ آمیزی از رنگ های مولتی سورفیس و اکرلیک استفاده کنید؛ زیرا کار با آن ها راحت تر است و بدون بو هستند و در منزل هم می توانید رنگ آمیزی را بدون ریخت و پاش های اضافی انجام دهید.

شیوه دیگری که برای رنگ آمیزی کدو وجود دارد این است که از کدو به عنوان بوم نقاشی استفاده کنید و سایر نمادهای پاییزی مانند برگ های پاییزی، میوه های پاییزی و … را روی آن بکشید یا از تکنیک های نقطه کوبی، ماندلا و … استفاده کنید.

تزئین کدو با قلاب بافی

در این روش می توانید بافت های پاییزی را هم وارد دکوراسیون پاییزی منزل خود کنید. با یک قلاب بافی ساده می توانید آویزی برای کدو درست کنید و کدو را در آن قرار دهید و به گوشه های دیوار آویزان کنید. این ایده مدتی است که در بین طراحی دکوراسیون پاییزی باب شده است.

نکته جالبی که در رابطه با کدو وجود دارد این است که این نماد علاوه بر این که حس و حالی مدرن به دکوراسیون پاییزی شما می بخشد، نمادی کلاسیک و سنتی در فرهنگ ایرانی است و از سال های دور از کدوهای قلیانی برای تزیین منازل استفاده می شد.

استفاده از چوب های خشک

چوب های خشک جادو می کنند! با استفاده از چوب های خشک به عنوان یکی از نمادهای پاییزی می توانید چیزهای زیادی درست کنید. در ادامه چند ایده عالی و ساده برای استفاده از چوب های خشک در طراحی دکوراسیون پاییزی، برای شما مثال می زنیم:

می توانید چوب های خشک باریکی پیدا کنید و آن ها را درون گلدان در کنار سایر گل ها قرار دهید.

می توانید از چوب های خشک برای ساخت قاب عکس استفاده کنید.

از چوب های خشک برای ساخت تابلو استفاده کنید. قابی ساده تهیه کنید و با این چوب ها درخت هایی پاییزی درست کنید. می توانید با استفاده از رنگ، برگ هایی پاییزی برای درخت تابلوی خود بکشید و تابلویی سه بعدی درست کنید.

می توانید از چوب های خشک برای ساخت حلقه های تزیینی در، استفاده کنید. کافی است چوب ها را با دقت بر روی حلقه ای از جنس یونولیت، مقوا و … بچسبانید و با سایر نمادهای پاییزی آن را تزیین کنید.

برای طراحی دکوراسیون ویژه پاییز می توانید از کنده های خشک درختان هم استفاده کنید و از آنان به عنوان میزی برای قاب عکس و گلدان یا حتی قرار دادن کدوها استفاده کنید.

دکوراسیون-پاییزی

استفاده از دانه های قهوه، ذرت خشک شده، بلوط و میوه درخت کاج

برای بهره گیری از نمادهای پاییزی مثل دانه های قهوه، ذرت خشک شده، بلوط و میوه درخت کاج در دکوراسیون پاییزی ، می توانید از شیشه های کوچکی استفاده کنید. شیشه هایی را در اندازه دلخواه تهیه کنید و درون هر کدام دانه های قهوه، بلوط و … بریزید. این که تا چه میزان شیشه را پر کنید بستگی به سلیقه خودتان دارد.

می توانید در نهایت شمع های وارمری روی آن ها قرار دهید یا تمام شیشه را با این چیزها پر کنید، در شیشه را با کنف بپوشانید و در نهایت شیشه ها را ببندید و هر جایی که دوست دارید آن ها را قرار دهید. پیشنهاد ما این است که از این ایده در تزیین آشپزخانه یا اپن استفاده کنید.

می توانید میوه های درخت کاج را بشویید و بعد از خشک شدن، آن ها را با وارنیش یا کیلر براق کنید. حتی می توانید آن ها را رنگ کنید و از ظرف رنگ های پاییزی استفاده کنید. بهترین روش این است که لبه های باز شده میوه درخت کاج را با طلایی متالیک رنگ کنید و بعد از خشک شدن، آن را با وارنیش براق و ضدآب کنید. در این روش، میوه درخت کاج جلوه ای درخشان و زیبا به خانه شما می بخشد. از این ایده می توانید در همه جای خانه خود استفاده کنید. میوه ها را روی میز، کنار میز تلویزیون، کنار شومینه، روی اپن و … قرار دهید یا حتی با آن ها آویزهای پاییزی برای منزل خود درست کنید.

با توجه به رنگی که به میوه های کاج می زنید، تم دکوراسیون شما تغییر خواهد کرد. برای مثال، بهتر است از رنگ های نقره ای و سفید که میوه درخت کاج را به نمادی زمستانی تبدیل می کنند استفاده نکنید و با رنگ های پاییزی، میوه درخت کاج را به نمادی از دکوراسیون پاییزی منزل خود تبدیل کنید.

میوه-های-پاییزی

استفاده از میوه های پاییزی

برای این که بتوانید از میوه های پاییزی در دکوراسیون پاییزی خود بهره ببرید، بهترین روش این است که تابلویی از تصاویر آن ها تهیه کنید. اگر خودتان نقاشی بلد هستید، می توانید تابلوهای مینیمالی با تصویر میوه هایی چون سیب، انار و … بکشید یا تصاویر زیبایی از آن ها تهیه کنید و بعد از چاپ کردن، در تابلوهایی با تم پاییزی قرار دهید.

ایده دیگر این است که از میوه های خشک شده پاییزی استفاده کنید؛ یعنی از برگه میوه هایی مثل سیب، پرتقال و … در تزیین منزل استفاده کنید. برای این کار می توانید برگه ها را در تزیین قاب عکس، حلقه در و … به کار ببرید.

بهتر است برای ساخت تابلو در طراحی دکوراسیون پاییزی خود، اندازه کوچکی را در نظر بگیرید تا تابلوها در کنار هم جلوه بهتری داشته باشند.

تغییر رنگ لوازم

مسلما تغییر رنگ لوازم خانگی، دیوارها و … کار آسان و کم هزینه ای نیست؛ اما روش هایی وجود دارد که شما می توانید با هزینه ای کمتر رنگ های پاییزی را به خانه خود بیاورید. روشی آسان برای تغییر رنگ مبلمان این است که با پارچه ای از طیف های رنگی پاییزی، کاوری برای مبلمان بدوزید. کاور به راحتی روی مبلمان قرار می گیرد و در پایان فصل هم می توانید آن را بردارید. علاوه بر این، مزیت دیگر کاور کردن مبلمان این است که از کثیف شدن آن ها جلوگیری می کند و در صورتی که کاور کثیف شود، می توانید آن را بشویید.

روش دیگر این است که کوسن هایی به رنگ های پاییزی بدوزید. دوختن کوسن هم آسان تر است و هزینه کمتری می برد. فقط کافی است پارچه های به رنگ های پاییزی تهیه کنید و کوسن ها را در اندازه های مختلف بدوزید.

برای تغییر رنگ دیوار هم می توانید از استیکرهایی با طرح های پاییزی استفاده کنید. به عنوان مثال، تصاویری از برگ های پاییزی را در اینترنت پیدا کنید و آن ها را بر روی برگه های چسبی چاپ کنید. سپس بر روی دیوار بچسبانید. برگه هایی وجود دارند که به راحتی نصب می شوند و بعد از این که از آن ها خسته شدید، می توانید به راحتی آن ها را از دیوار جدا کنید.

اگر با رنگ شدن دیوار مشکلی ندارید، می توانید از برگ های پاییزی به صورت مهر استفاده کنید؛ یعنی آن ها را به رنگ آغشته کنید و به دیوار بزنید و پس از ثبت تصویرشان بر روی دیوار، برگ ها را بردارید.

در صورت تمایل به استفاده از رنگ ها در دکوراسیون پاییزی منزلتان، چیزهای کوچک را تغییر رنگ دهید. زیرا بازی با رنگ ها در لوازم کوچکی مثل کوسن ها، قاب تابلوها، رومیزی ها و … راحت تر است.

استفاده از بافت های نرم و ظریف

یکی دیگر از نمادهای پاییزی ، بافت های پاییزی است. برای این که بتوانید از بافت های کاموایی پاییزی استفاده کنید، می توانید روکش های قلاب بافی شده برای کوسن ها ببافید. رومیزی هایی با کاموا درست کنید. برای دور گلدان های خانه خود کاوری با کاموا ببافید و … . طرح ها و الگوهای قلاب بافی ساده در اینترنت موجود است و در صورتی که تا به حال این کار را انجام نداده اید، می توانید از طرح های ساده شروع کنید.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 347

فهرست مطالب شماره 347

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×