menu

ثبت آگهی رایگان

پارتیشن

پارتیشن

پارتیشن محصولی است که کاربرد فراوانی در خانه و محیط اداری دارد. با توجه به محدودیت فضا در آپارتمان ها و سازمان های کنونی، بهتر است از پارتیشن استفاده شود.

پارتیشن اداری حدود 50 سال پیش وارد ایران شده و 20 سال گذشته تاکنون به شکل امروزی با نام پارتیشن اداری شناخته می شود. در فضاهای اداری، پارتیشن به عنوان دیوار برای تفکیک فضا و دکوراسیون به کار گرفته می شود.

دیوار پوش دوجداره داریم

قبادی، مدیرعامل پارتاک با بیان اینکه واژه پارتیشن اشتباه است و بهتر است این محصول را دیوارپوش دوجداره عنوان کنیم، در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان گفت: اسم این محصول pvc panel است. وی افزود: چون در این محصول pvc به کاررفته است، ضد آب، ضد حشرات و خود اطفا شونده و عایق صدا و حرارت است.

قبادی درباره مقرون به صرفه بودن این محصولات گفت: قیمت محصولات ما یک چهارم mdf است. مثلاً اگر mdf متری 60 هزار تومان باشد، قیمت pvc حدود 20 هزار تومان است. متأسفانه در حال حاضر سیاست های اقتصادی دولت و اجازه ورود همه اشخاص به این صنف، باعث شده جنس ما به همان قیمت سال گذشته قیمت گذاری شود.

مسئله دیگر اینکه اتحادیه و صنفی نیز در زمینه پارتیشن اداری وجود ندارد تا به مطالبات ما رسیدگی کند. وی درباره روکش این محصولات گفت: روکش محصولات باید کره ای باشد چون کیفیت بهتری دارد. هرچند از کشور چین نیز روکش درجه دو وارد می شود که کیفیت مطلوبی ندارد.

قبادی درباره نحوه تشخیص اینکه محصولی با روکش چینی تولیدشده یا کره ای، گفت: روکش چینی بوی پلاستیک می دهد و رنگ آن در اثر تابش آفتاب از بین خواهد رفت اما روکش کره ای مقاوم است.

پارتیشن آلومینیومی گران تر از mdf

وحید محجوب، مدیرعامل شرکت دکوراسیون مدولار درباره انواع پارتیشن تک جداره و دوجداره به خبرنگار ما گفت: پارتیشن تک جداره در دو نوع آلومینیومی و mdf موجود است که پروفیل آلومینیوم 8 پر مدولار بوده و قابلیت جابه جایی، تنوع زیاد و پرکننده های متفاوتی دارد. این نوع پروفیل یراق آلات مخصوص دارد و محدودیتی از لحاظ ارتفاع و نصب ندارد. محجوب به مقایسه این دو نوع محصول پرداخت و گفت: پارتیشن آلومینیومی از پارتیشن mdf گران تراست. البته برخی فروشندگان در بازار از آلومینیوم ذوب شده استفاده می کنند که متأسفانه کیفیت ندارد.

محصول پروفیلی که ما استفاده میکنیم مرغوب و درجه یک است. ضمن اینکه رنگ الکترواستاتیک پودری برای آن استفاده می شود که ضد ضربه و خش می باشد. وی درباره پارتیشن دوجداره گفت: این نوع پارتیشن مرسوم تر است و قابلیت های فراوانی دارد که یکی از آنها عایق گرما و سرما و حرارت بودن است.

محجوب درباره قیمت این نوع محصول گفت: قیمت پارتیشن تک جداره متری 100 تا 160 هزار تومان و دوجداره 200 تا 350 هزار تومان است. البته قیمت آلومینیوم و وزن آن با هم رابطه مستقیم دارد، بدین صورت که هرچقدر وزن و ضخامت آن کمتر باشد کیفیت آن کمتر است.

مزیت پارتیشن دوجداره نسبت به تک جداره

امینی مدیرعامل شرکت داتیس درباره تفاوت پارتیشن تک جداره با پارتیشن دوجداره گفت: به طورکلی چند تفاوت عمده بین انواع پارتیشن تک جداره و دوجداره وجود دارد که عمده ترین تفاوت به نوع کاربری و میزان عایق صوتی پارتیشن ها بستگی دارد. همچنین زیبایی، ایستایی و امکان استفاده از پرده کرکره از مزیت های اصلی پارتیشن دوجداره نسبت به پارتیشن تک جداره می باشند.

سهولت، دقت و سرعت

علیخانی مدیرعامل شرکت دیکا آسیا تولیدکننده، طراح و مجری سیستم پارتیشن های سبک دوجداره به خبرنگار ما گفت: مزایایی همچون سهولت، سرعت و دقت بالا در اجرا، ایمنی در برابر زلزله و حریق، خواص عایق بندی حرارتی، صوتی و رطوبتی، تعمیرات و نگهداری آسان موجب شده که امروزه سیستم های ساخت وساز خشک به عنوان جایگزین روش های منسوخ سنتی (بنایی) در صنعت ساختمان مورداستفاده قرار گیرند.

وی افزود: تأکید بر کیفیت محصول، نحوه سرویس دهی و برخورد با مشتریان، شرکت ما را موفق به اجرای بیش از 35 هزار مترمربع پارتیشن در ده ها پروژه دولتی، خصوصی، بانک ها، فرودگاه ها و ... نموده است.

ویژگی های منحصربه فرد

رمضانی، مدیرعامل سهلان درباره محصولات خود به خبرنگار پیام ساختمان گفت: پارتیشن اداری سهلان به دلیل ویژگی های منحصربه فردی همانند انعطاف پذیری، اجرا در حداقل زمان و تنوع در مدل، دارای محبوبیت بالائی است. این پارتیشن اداری اجازه جابه جایی سریع و اجرا در هر محیطی را به بهره بردار این محصول خواهد داد.

وی افزود: در قسمت اسکلت فلزی این پارتیشن اداری قطعاتی جهت تنظیم ارتفاع پیش بینیشده تا اگر سقف و کف تراز نباشد با رگلاژ پارتیشن اداری، شیب سقف یا کف پوشش داده شوند. پارتیشن های تا سقف برای اتصال به انواع سقف متناسب بوده و نصب آنها در هر شرایطی امکان پذیر است.

رمضانی با اشاره به اینکه حفظ آرامش از ضروریات یک محیط کاری است که با جلوگیری از نفوذ صداهای بیرونی می توان به این هدف رسید، ادامه داد: تمامی پارتیشن های شیشه ای ما این امکان را به شما خواهد داد تا با استفاده از پرده کرکره های آلومینیومی با آلیاژ مخصوص فضای کاری خود را به محیط راحت و خصوصی تبدیل سازید. پارتیشن های خانگی پارتیشن ها در اندازه ها، شکل ها و اجناس مختلف در بازار یافت می شوند اما آنچه برای استفاده خانگی مناسب است، باید به نحوی قابل تنظیم باشد یا به صورت سفارشی برای مکان موردنظر ساخته شود.

پیشنهاد ما برای کاربری خانگی، انواع متحرک پارتیشن های چوبی است. چوب به دلیل آنکه ماده ای طبیعی است، انرژیهای درونی مثبتی دارد. علاوه بر آن، با سایر اثاثیه چوبی منزل نیز هماهنگ است. نکته دیگر اینکه این محصولات با توجه به ظرافت ها و جنس چوب به کارگرفته شده در قیمت های متفاوت در دسترس هستند.

اگر به دنبال یک اثر صنایع دستی با کنده کاری و کارهای تزئینی مانند فلزکاری هستید، در مراکز فروش محصولات چوبی مانند یافت آباد و دلاوران و در مغازه های لوکس فروشی در جستجوی آن باشید . البته قیمت های میلیونی برای یک پارتیشن سه لنگه با طول 1/2 و ارتفاع 2 متر را نیز در نظر داشته باشید. برخی از آنها را نیز می توان در مغازه هایی که محصولات ساخت هند و پاکستان را می فروشند، یافت.

اما اگر یک محصول کاربردی و ارزان مدنظر شماست، حتماً سری به پل چوبی بزنید. مغازه های فروش انواع حصیر و صنایع چوبی کوچک، از دهانه ایستگاه مترو «دروازه شمیران» به سمت شمال تا خیابان انقلاب در دو سوی خیابان قرار دارند که پارتیشن های سبک با ترکیب چوب و حصیر با قیمت های مناسب چند 10 هزار تومانی و قابل انتخاب در هر طرح و اندازه ای را به شما ارائه می دهند .حتی می توانید چارچوب مورد نظر را سفارش دهید و داخل آن را با هر جنس مناسبی آراسته کنید.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 202

فهرست مطالب شماره 202

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×