menu

ثبت آگهی رایگان

چگونه برای خانه کوچک مان کتابخانه بسازیم؟

چگونه-برای-خانه-کوچک-مان-کتابخانه-بسازیم

در حال حاضر که بیشتر خانه کوچک است ،رویای رسیدن به کتابخانه بزرگ شایدآرزویی محال به نظر برسد اما باز هم به قد و اندازه خانه مان می توانیمبا اندکی خلاقیت کتابخانه رویایی بسازیم.

کتابخانه-1

طراحی کتابخانه در راهرو

راهرو معمولا یک دالان تنگ و تاریکی است که در خانه های ما فقط محل گذر است و قسمتی از متراژ خانه را هدر می دهد. این راهروی بلااستفاده تنها با کمک چند تخته چوب و ساختن قفسه می تواند تبدیل به یک کتابخانه بزرگ شود.

کتابخانه2

طراحی کتابخانه در دیوار پشت مبل

یکی دیگر از مکان هایی که جان می دهد برای تبدیل شدن به کتابخانه، دیوار پشت مبل است. این کار شاید باعث شود کمی مبل تان را جلوتر ببرید و کمی از فضای خانه تان را اشغال کنید اما مزایای بسیاری دارد. یکی از مزایای آن این است که اگر مستاجر باشید لازم نیست برای رنگ کردن دیوارها یا کاغذدیواری هزینه کنید و بزرگ ترین دیوار خانه را به این صورت می پوشانید.

کتابخانه-3

طراحی کتابخانه در اتاق غذاخوری

اگر جزو آدم های خوش شانسی هستید که خانه تان به طور مجزا یک مهمان خانه دارد، دیوارهای کنار میز ناهارخوری می تواند برای تان تبدیل به یک کتابخانه پر و پیمان شود. لازم نیست دست به جیب شوید و یک کتابخانه بزرگ در مهمان خانه بسازید فقط نصب چند قفسه کافی است که سر و شکل مهمان خانه شما زمین تا آسمان تغییر کند.

کتابخانه-4

تبدیل کمد به کتابخانه

اگر هیچ کدام از موارد بالا برای تان مهیا نیست، سراغ کمدی در خانه تان بروید. قدم اول این است که در کمد را تغییر دهید و شبیه عکس، دری که میانه اش شیشه ای است را انتخاب کنید. کمد را طبقه بندی کرده و از یک نور مرکزی برای روشنایی درون کتابخانه استفاده کنید. حالا شما صاحب یک کتابخانه منحصر به فرد هستید.

کتابخانه5

کتابخانه دنج در اتاق خواب

برای خیلی ها اتاق خواب مهم ترین اتاق خانه است؛ جایی که در آن استراحت می کنند و حتی خیلی ها دوست دارند ساعاتی روی تخت دراز بکشند و مطالعه کنند. پس چه بهتر که یک کتابخانه دنج در این اتاق طراحی کنید. حتی اگر اتاق تان جا ندارد می توانید از قسمت بالای دیوار اتاق تان استفاده کنید و آنجا را تبدیل به کتابخانه کنید.

کتابخانه-6

استفاده از دیوار بین پنجره جهت کتابخانه

اگر خانه تان یک پنجره نورگیر و بزرگ دارد، دیوارهای بین پنجره ها محل مناسبی برای تبدیل شدن به کتابخانه است. می توانید روی قفسه ها به صورت افقی کتاب های بیشتری جای دهید.

کتابخانه7

از سکوی شومینه به عنوان کتابخانه استفاده کن

در خانه های ما شومینه بیشتر وسیله ای لوکس و بدون استفاده است. می توانید در ماه هایی که شومینه را روشن نمی کنید از سکوی شومینه به عنوان کتابخانه استفاده کنید و اگر اصلا از شومینه استفاده نمی کنید، داخل آن را طبقه بندی کنید و از آن به عنوان کتابخانه استفاده کنید.

کتابخانه8

سکوهای خانه بهترین جا برای ایجاد کتابخانه

این سکو برای هر خانه ای مناسب است و می تواند هر جای خانه جابگیرد؛ از کنار دیوار و دم پنجره گرفته تا پشت ستون. زیر این سکو جای خوبی برای تبدیل شدن به یک کتابخانه است. می توانید با فراغت روی این سکو بنشینید و مطالعه کنید.

کتابخانه-9

استفاده از مجله ها به عنوان میز دکوری

اگر از آن دسته افرادی هستید که کلکسیون مجله دارید و به هیچ قیمتی حاضر نیستید مجله های تان را از دست دهید یا در کارتن بگذارید تا خاک بخورد، می توانید در خانه کوچک تان از مجله ها استفاده ابزاری کنید. مجله ها را روی هم منظم بچینید و روی آن یک وسیله دکوری مثل گلدان بگذارید. با این کار هم یک میز مجانی و منحصر به فرد دارید و هم مجله ها همیشه در دسترس تان هستند.

کتابخانه10

استفاده از قفسه ها به عنوان کتابخانه

قفسه ها را در هر کنج خانه می شود طراحی کرد به خصوص فرورفتگی هایی که تنها متراژ خانه را هدر می دهد. همچنین این قفسه ها را در کنار ضبط یا تلویزیون می توان به عنوان جایی برای آرشیو فیلم و موسیقی استفاده کرد.

کتابخانه-11

تبدیل نردبان به کتابخانه

می توانید مانند این عکس چیزی شبیه نردبان درست کنید و علاوه بر اینکه کتاب ها را به راحتی در آن جا می دهید، شکل کلاسیکی به خانه تان نیز ببخشید.

کتابخانه-12

قرار دادن کتاب ها بر روی بست های آهنی

این بست های آهنی، راحت و ارزان راه دیگری برای سر و سامان دادن به کتاب های تان است. هر جای خانه که احساس می کنید خالی است از این بست های آهنی استفاده کنید و کتاب های تان را روی قفسه های آهنین قرار دهید.

کتابخانه13

قرار دادن کتاب ها در آویزهای سقفی

شرکت اونال و بولر برای اولین بار این کتابخانه را طراحی کرد؛ طراحی ساده ای که تا به حال جایی ندیده ایم و برای فضاهای کوچک مناسب است. هر چند در هر آویز تعداد کمی کتاب جای می گیرد اما در مجموع تبدیل به کتابخانه ای عجیب اما زیبا می شود.

کتابخانه14

طراحی خاص وسایل جهت قرار دادن کتاب ها

می توانید از وسایل خانه مانند تخت خواب به عنوان یک وسیله دومنظوره استفاده کنید. این تخت خواب کتابخانه ای طراحی شرکت اکیاست و علاوه بر اینکه تخت خواب راحتی است، تعدادی کتاب را هم در قفسه های زیرش بدون اینکه فضای اضافی اشغال کند، جای می دهد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 346

فهرست مطالب شماره 346

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×