menu

ثبت آگهی رایگان

بازسازی دیوارهای قدیمی را شروع کنید!

بازسازی-دیوارهای-قدیمی-را-شروع-کنید

حریم یک خانه را دیوارهای آن مشخص می کنند. دیوارهایی که می توانند به خانه شخصیت ببخشند و روحیه اهالی آن خانه را شکل بدهند، اما آنچه که به دیوارها هویت می دهد، متریال و رنگ آن هاست. انتخاب پوشش دیوار داخلی مناسب همیشه با چالش هایی همراه بوده است. اگر شما هم در فرآیند پیچیده بازسازی و نوسازی منزلتان برای انتخاب دیوارپوش نیاز به راهنمایی بیشتر دارید، در ادامه این مطلب با ماهمراه شوید.

بازسازی دیوارهای داخلی

زمانی که صحبت از بازسازی به میان می آید، تغییر و نوسازی همه مصالح خانه در اولویت قرار می گیرد. در مورد بازسازی دیوارها، علاوه بر زیبایی ظاهری باید مقاومت و کیفیت آن را هم در نظر داشت. پیشنهاد دکوراسیون داخلی مهراز در این مورد این است که قبل از هر تصمیم گیری برای پوشش ظاهری دیوارها، لازم است دیوار را در برابر آسیب ها مقاوم کنید. بعد از آن زمان انتخاب جنس و رنگ دلخواه است که باید مطابق بر سبک دکوراسیون داخلی خانه انتخاب شوند که به اندازه سایر اجزا و مبلمان مهم است.

پوشش دلخواه دیوار داخلی

همانطور که می دانید دیوارپوش ها در انواع مختلف در بازار موجود هستند که با در نظر گرفتن مزایا و معایب هر کدام و همچنین با توجه به سبک دکوراسیون داخلی، کفپوش و سایر وسایل می توان پوشش دیوار داخلی منزل را انتخاب کرد.

پوشش یکدست دیوارها

یکی از متداول ترین پوشش های دیوار داخلی، نقاشی کردن آن با رنگ های یکدست و یا ترکیب چند رنگ هماهنگ است. سرعت انجام کار و مقرون به صرفه بودن این روش یکی از دلایل محبوبیت آن است اما از معایب این روش می توان به ضرورت صاف بودن دیوار اشاره کرد، چرا که رنگ توانایی پوشش دهی آسیب های ناشی از ضربه های فیزیکی ندارد و حتی باعث می شود آسیب ها بیشتر به چشم بیایند. بنابراین اگر برای پوشش دیوارها، رنگ را انتخاب می کنید، قبل از هر چیز سطح دیوار را ترمیم و صاف کنید.

پوشش کاغذی، انتخابی ایده آل

یکی دیگر از روش های محبوبی که برای پوشش دیوار داخلی استفاده می شود، کاغذ دیواری است. کاغذهای دیواری در طیف های گسترده رنگی و طرح های متنوع موجود هستند که این مساله ممکن است انتخاب را کمی سخت کند. اما با در نظر گرفتن مزایای کاغذ دیواری که قابلیت شستشو یکی از آن هاست، می توان سختی های این انتخاب را به جان خرید. اما نباید فراموش کرد که نگه داری از کاغذ دیواری هم کار آسانی نیست، چرا که در صورت ضربه، به راحتی آسیب می بیند و روی آن خش می افتد.

از دیگر انواع پوشش های دیوار داخلی باید به کاشی ها و سنگ های دکوری اشاره کنیم که استفاده از آن ها به فضاهای خاصی در خانه، مثل آشپزخانه، محدود می شود.

انتخاب رنگ پوشش دیوار داخلی، یک چالش اساسی

همه ما از اهمیت رنگ در محیط زندگی اطلاع داریم. انتخاب هوشمندانه رنگ های مناسب در القاء بزرگی و روشنی فضا و یا برعکس نقش کلیدی دارد. همچنین بازتابهایی که از تجربه رنگ در درون افراد بوجود می آید بر روی شناخت های حسی و فکری شان اثر می گذارد، به همین دلیل است که دکوراسیون داخلی مهراز عقیده دارد انتخاب رنگ ها باید بر اساس روانشناسی رنگ صورت گیرد. رنگ ها با توجه به بازتابی که دارند، می توانند فضا را روشن تر یا تاریک تر کنند. علاوه بر آن ارزش نوری رنگ ها در کنار یکدیگر کامل می شود. بر همین اساس انتخاب یک رنگ برای پوشش دیوار داخلی، مستلزم هماهنگی با رنگ کفپوش و مبلمان منزل است.

خلاقیت در دیوارها

اگر برای پوشش داخلی دیوارها از رنگ های یکدست یا طرح های ساده تر استفاده می کنید، دستتان برای به کار بردن تزیینات باز است. آینه کاری روی دیوار از جمله تزییناتی است که علی رغم حفظ سادگی دیوار، درخشش و جذابیت به آن اضافه می کند. یکی دیگر از مزیت های آینه کاری روی دیوار، بازتاب نور و ایجاد روشنایی بیشتر در فضا است. شما می توانید آینه کاری را متناسب با سبک دکوراسیون داخلی، مدرن یا کلاسیک انتخاب کنید.

یک دیوار همه کاره

اضافه کردن یک بخش جانبی به دیوار ها می تواند کاربردهای بسیاری داشته باشد، مثل قفسه ای برای چیدمان ظروف تزیینی و یا کتاب ها. همچنین می توان از قفسه ها، دیوار برای تفکیک کردن فضاها ساخت.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 344

فهرست مطالب شماره 344

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×