menu

ثبت آگهی رایگان

زاها حدید، از کارشناس بیهوشی معمار ساخت!

زاها-حدید-از-کارشناس-بیهوشی-معمار-ساخت

زمانی تردیدش برای تغییر شغل به یقین تبدیل شد که به طور اتفاقی تعدادی عکس از پروژه معمار شهیر زاها حدید، به دستش رسید.آنجا بود که عشق دوران نوجوانی، دوباره در وجودش زبانه کشید و انگیزه ای صد چندان به او داد تا برای تحصیل در رشته مهندسی معماری به پشت میز دانشگاه برگردد.

اطلاعات تماس کارشناس معماری خانم زهرا علی نژاد

مهندس زهرا علی نژاد که زمانی کارشناس بیهوشی در اتاق عمل بود امروز به واسطه جسارتی که در تغییر مسیر زندگیش به خرج داد، یکی از افراد صاحب نام در عرصه مهندسی معماری و طراحی داخلی در مازندران است.

او که کشف استعدادش به معماری را، مدیون پدری است که روزگاری به عنوان یک پیمانکار خوش نام، همکارمهندسان بزرگی چون مهندس امانت، مهندس سیحون و معمار لرزاده بوده، از دوران نوجوانی اش می گوید که به واسطه همراهی با پدردر اجرای پروژه های متعدد، همیشه در وجودش یک کشش وصف نشدنی به معماری حس می کرده است.

مهندس زهرا علی نژاد که مانند هر بانوی فرهیخته ای در پیمودن مسیر پیشرفت علمی و کاریش از تشویق ها و همراهی های همسرش بی بهره نبوده و نیست، در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان گفت: از همان سالهای تحصیلم در رشته مهندسی معماری یکی از اهدافم نشان دادن زیبایی های معماری ایرانی وارد کردن این جاذبه مسحور کننده به بطن جامعه ایرانی بود.

وی افزود: وقتی جاذبه های معماری ایرانی را مطالعه میکنی، پی می بری که این سبک معماری ارتباط مستقیمی با روح و روان انسان دارد و در تمامی ارکان آن سعی می شود با نوازش روح، انسان به آرامش برسد.

این بانوی معمار با تاکید بر اینکه معماری اصولی همیشه ابزاری قدرتمند در آرام کردن روح و روان انسانها بوده است، اظهار داشت: این حرف معماران بزرگ دنیا و ایران است که همانطور که پزشک جسم را درمان می کند معمار هم می تواند روان انسانها را سلامت و آرام کند.

طراحی-ویلا-در-مهر-ویلا

وی ادامه داد: به واقع تاثیری که معماری بر بهداشت روان انسانها دارد انکار ناپذیر و غیر قابل کتمان است.

به گفته این مهندس جوان، معماری فقط روی هم چیدن مصالح و بتن نیست بلکه معماری هنری پویا و خلاق است، که می تواند میزان عصبیت و افسردگی انسانها به ویژه انسان شهرنشین را کاهش داده و برطرف سازد.

مهندس زهرا علی نژاد که در حال حاضر در شرکت مهر ویلا، پروژه های معماری زیادی را طراحی و اجرا میکند، تصریح کرد: زمانی که کارم را شروع کردم، اصلی را در کارم مورد توجه قرار دادم و آن این بود که قبل از طراحی و اجرای هر پروژه، با تک تک افرادی که می خواهند در آن بنا سکونت و زندگی کنند صحبت کنم تا از روحیات و سلایقشان آگاه شوم.

معماری-رستوران

وی ادامه داد: طراحی های من، براساس تیپ و ویژگی های شخصیتی و پایه های روانشناختی انسانهایی که در واقع کاربر فضای طراحی شده، هستند انجام می شود.

به گفته این معمار جوان، دانستن ویژگی های روحی و روانی افراد، این امکان را به معمار می دهد که بنا بر یک فرمول خاص و منحصربه فرد، اقدام به طراحی و اجرای پروژه کند. فرمولی که البته یک هدف اصلی و نهایی دارد و آن رساندن تمامی افراد به آرامش و سلامت روح است.

وی در خصوص توجه به روحیات مشتریانش گفت: به طور مثال مشتری داشتم که در بین حرفهایش به وسواسی بودن همسرش اشاره کرد. اینکه دوست دارد همه جا برق بزند و تمیز باشد.

مهندس علی نژاد ادامه داد: در این پروژه من سعی کردم با ترکیب نور و متریال بازی کنم و شرایط دیداری خانه را به سمتی ببرم تا در نقاط مختلف رفلکس(برگشت) نوری بسیار عالی وجود داشته باشد.

وی افزود: درواقع با یک طراحی خاص، توانستم ذهن این خانم را به سمتی ببرم که تصور کند همه جا تمیز، شفاف و براق به نظر می آید.

آشپزخانه-ای-برای-افراد-وسواسی

به گفته این معمار جوان پس از یکسال، همان آقا به دفتر من آمد و از من بابت اینکه باعث شدم وسواسی بودن همسرش از بین برود، سپاسگزاری کرد.

مهندس علی نژاد، توجه به هزینه و ماندگاری آن به عنوان یک سرمایه گذاری در جیب مشتری را یکی دیگر از اصول کاری خود بیان کرد و گفت: همیشه به این مهم توجه دارم که به گونه ای روی طراحی پروژه هایم کار کنم که مشتری مجبور نباشد بابت روحیه تنوع طلبی، مدام برای تغییر طراحی و معماری منزل یا محل کارش هزینه کند.

وی در این مورد به مشتری اشاره کرد که فرزندی بسیار هیجانی و تنوع طلب داشت که برای طراحی اتاقش از وی خواسته بود که یک طرح درخت سبز بر روی دیوار کار کند.

وی افزود: من براساس تجربه و دانشی که داشتم متوجه شدم 6 ماه طول نمیکشد که فرزند این خانواده از طرح پیشنهادی برای اتاقش خسته و دلزده می شود. از این رو به او پیشنهاد طرحی را دادم که می توانست برای چند سال برایش جذاب و جدید باقی بماند.

معماری-اداری-در-شرکت-مهر-ویلا

مهندس علی نژاد با تاکید بر اینکه معماری اصولی، حق هر انسان است، اظهار داشت: باور دارم که معماری آرامش و آسایش بخش، باید به زندگی تمامی اقشار جامعه وارد شده و تسری یابد.

وی ادامه داد: معتقدم، معماری حقی است که همه باید از آن بهره مند شوند و نباید این دستاورد بشری تنها در اختیار بخش کوچکی از جامعه که امکان مالی بهتری دارند، قرار گیرد. از این رو در دفترکارم به همه افراد مراجعه کننده مشاوره رایگان می دهم که تا آنجایی که امکان دارند محل زندگی خود را به سمت آرامش ببرند حتی با یک تغییر کوچک و جزئی.

اطلاعات شرکت مهرویلا

اطلاعات تماس سایت اینستاگرام

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 362

فهرست مطالب شماره 362

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

تماس با ما :

تلفن : 02188100010

پست الکترونیک: info[a]payampress[dot]com

پیامک : 200088100010

ما را دنبال کنید

نسخه موبایل پیام ساختمان

نماد اعتماد الکترونیکی

دفتر مرکزی : چهار راه جهان کودک - خیابان نلسون ماندلا(جردن) - خیابان دیدار شمالی - پلاک 5 واحد 12

کلیه حقوق این سایت متعلق به هفته نامه پیام ساختمان بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.

Designed & Developed by Payam Sakhteman IT Department

×