menu

ثبت آگهی رایگان

طراحی دکوراسیون سوئیت های کوچکتر از 50 متر

طراحی-دکوراسیون-سوئیت-های-کوچکتر-از-50-متر

دکوراسیون سوئیت کوچک و چیدمان خانه کوچک به نظر مشکل می آید.

بسیاری از افراد تصور می کنند دانش و هنر دکوراسیون داخلی فقط برای خانه های بزرگ عملی می شود و کاربرد دارد؛ در صورتی که محدودیت بیشتر خلاقیت بیشتری را هم ایجاد می کند.

موضوع چیدمان خانه کوچک و استفاده از فضای محدود امر تازه ای نیست.

در بسیاری از شهرهای بزرگ و پرجمعیت امروزی مردم در آپارتمان ها یا سوئیت کوچک زندگی می کنند.

به همین دلیل، چالش بزرگ نشان دادن خانه سال هاست که جهانی شده است!

فضاسازی در خانه و استفاده از عناصر دکوراسیون داخلی فقط برای زیباسازی نیست.

چیدمان داخلی درست و حساب شده به ما کمک می کند بهترین استفاده را از فضای محدود و کوچک مان بکنیم.

شاید در وهله اول تصمیم بگیرید در دکوراسیون سوئیت کوچک کل فضا را به چشم یک اتاق بزرگ ببینید و نخواهید فضاهای مختلف را در آن تفکیک کنید.

این در حالی است که تجربه دیگران ثابت کرده است تفکیک فضا به هرج ومرج کمتر و آرامش بیشتر ختم می شود.

ما سراغ طراحان مطرح و موفقی رفتیم که تجربه های درخشانی در بزرگ و دلباز نشان دادن در دکوراسیون سوئیت کوچک داشتند.

حاصل کار آن ها در بزرگ نشان دادن خانه در اکثر موارد عالی بوده است؛ تا جایی که باعث شد از خودمان بپرسیم اصلا چرا باید به خانه های بزرگ نیاز داشته باشیم و انگار خانه چیدمان خانه کوچک جذاب تر است!

با این مقاله همراه باشید تا ایده ها و تجربه های آن ها را بررسی کنیم.

تخت خواب را ببرید طبقه بالا!

بله، می دانیم که سوئیت کوچک شما احتمالا طبقه دوم ندارد. پس خودتان آن را بسازید! سعی کنید با سازه های سبک اما مستحکم داخل سوئیت یک نیم طبقه ایجاد کنید که فضای خصوصی و محل خواب در آن قرار بگیرد.

می توانید فضای زیر این نیم طبقه را خالی بگذارید و در آن مبلمان چیده و اتاق نشیمن کوچکی درست کنید.

انتخاب دیگر این است که فضای زیرین را هم طبقه بندی کنید و در آن چندین کمد جاسازی کنید.

با این روش فضای خصوصی جدا می شود، مساحت اصلی در دکوراسیون سوئیت کوچک دست نخورده باقی می ماند و چندین کمد و قفسه بیشتر هم در اختیارتان هست.

از درهای آکاردئونی استفاده کنید

یکی از بهترین روش ها برای استفاده از فضا و چیدمان خانه کوچک به کار بردن درهای آکاردئونی است. این درها به شما کمک می کنند فضاهای مختلف را از هم جدا کنید.

زمانی که یک در آکاردئونی کاملا بسته باشد، شبیه یک دیوار عمل می کند.

اگر زمانی نیاز داشته باشید که فضاهای جداشده را دوباره به هم متصل کنید، کافی است در را باز کنید تا دیوار کنار برود و دو فضا یکی شوند.

(مثلا زمانی که مهمان دارید و می خواهید فضای کار را دوباره با فضای پذیرایی ادغام کنید که بزرگ تر بشود.)

از یک مکعب متحرک استفاده کنید!

در این حالت دست شما برای تغییر دکوراسیون سوئیت کوچک باز است.

می توانید هر روز اتاق خود را هول بدهید و در یک گوشه متفاوت از سوئیت قرار بدهید!

تخت خواب تاشو داشته باشید

این مدل از تخت ها از همان ابتدا برای چیدمان خانه کوچک طراحی شده اند و به بزرگ نشان دادن خانه هم کمک می کنند.

هر زمان که بخواهید تخت را که تا و جمع شده است باز می کنید و سپس آن را به حالت قبل برمی گردانید.

اکثر این تخت ها با قفسه ها و استندهایی هم جنس خود هماهنگ و طراحی می شوند.

به این ترتیب غیر از تخت، قفسه و کشوهای کاربردی هم خواهید داشت.

از دیوار متحرک غافل نشوید

همان طور که گفتیم چیدمان خانه کوچک و فضاسازی در آن، موضوع جدیدی نیست. یکی از روش های جدیدی که برای بزرگ نشان دادن خانه به کار می رود استفاده از دیوار متحرک است.

این دیوارها روی یک ریل سوار می شوند و به نرمی عقب و جلو می روند.

تصور کنید با گذاشتن یک دیوار متحرک در قسمتی از چیدمان خانه کوچک آن جا را به دو بخش تبدیل کرده اید: اتاق خواب و اتاق کار. روزها که در اتاق کار هستید دیوار را به جلو هول می دهید تا فضای اتاق کار بازتر بشود.

در این حالت اتاق خواب کوچک می شود. موقع خواب و استراحت هم دیوار را به عقب هول می دهید که اتاق خواب بزرگ شود.

چیدمان در خانه کوچک و استفاده از عناصر دکوراسیون داخلی فقط برای زیباسازی نیست.

چیدمان داخلی درست و حساب شده به ما کمک می کند بهترین استفاده را از فضای محدود و کوچک مان بکنیم.

آینه و باز هم آینه!

آینه ها در هر فضایی که قرار بگیرند، آن جا را بزرگ تر و دلبازتر نشان می دهند. سعی کنید تا جایی که می‍توانید از آینه های بیشتری در دکوراسیون سوئیت کوچک و چیدمان خانه کوچک بهره ببرید.

اگر آینه های بزرگ و قدی را روبه روی پنجره قرار بدهید گام بزرگی در بزرگ نشان دادن خانه برداشته اید. آینه نور و روشنی را در فضا انعکاس می دهد و حال وهوای خانه را بهتر می کند.

آشپزخانه به سبک پازل!

میز و کابینت های آشپزخانه را طراحی کنید که مانند قطعات پازل داخل هم بشوند. در این حالت زمانی که در آشپزخانه کار ندارید، این قطعات جمع می شوند و فضای بسیار کمتری اشغال می کنند.

به طور مثال میز ناهارخوری را طوری سفارش بدهید که چرخ داشته باشد و بتوانید آن را هل بدهید تا روی ردیف پایینی کابینت ها قرار بگیرد. راه حل دیگر استفاده از میزهای تاشو است که درست مثل تخت های تاشو عمل می کنند.

بعضی چیزها را آویزان کنید!

شما می توانید بسیاری از وسایل تزئینی یا حتی ضروری را از سقف آویزان کنید.

مثلا به جای این که گلدان مورد علاقه تان را روی یک میز بگذارید که فضای مفید را اشغال می کند، در دکوراسیون سوئیت کوچک آن را با ریسمان های محکم و زیبا از سقف آویزان کنید. احتمالا گیاه هم خوشحال تر خواهد بود!

کمد همه کاره طراحی کنید

شما در هر حال به فضایی برای گذاشتن کتاب ها و تلویزیون یا کشوهایی برای لباس ها نیاز دارید.

سعی کنید کمدی طراحی کنید که نه تنها این فضاها را در اختیارتان قرار بدهد، بلکه سقف آن حکم تخت خواب را داشته باشد!

عجیب به نظر می آید اما کاملا کاربردی است. شما کتابخانه، میزکار، کشوی لباس ها و فضای خواب را با هم پیوند می دهید و فضاسازی در خانه را چند پله بالا می برید!

از دیوار شیشه ای استفاده کنید

برای بزرگ نشان دادن خانه بهتر است جنس دیوارهای جداکننده از شیشه باشد. در این حالت چشم با موانع بصری کمتری برخورد می کند و آرامش بیشتری دارد.

البته دیوار شیشه ای حریم خصوصی ایجاد نمی کند. پس شاید بهتر باشد برای فضای خواب از شیشه مات استفاده کنید.

تمام دیوارها را قفسه بندی کنید

خلاقیت و سلیقه خود را در طراحی دکوراسیون سوئیت کوچک به کار ببرید و دیوارها را از سقف تا کف قفسه بندی کنید. این قفسه ها به شما فضای بسیاری می دهند.

می توانید در آن ها کتاب بچینید یا وسایل تزئینی، یادگاری های سفر و گلدان ها را بگذارید. با این روش به میز و استند جدا که جاگیر هم هستند نیاز نخواهید داشت.

کاناپه تخت خواب شو بخرید

این کاناپه ها در انواع مدل ها و ابعاد تولید می شوند. می توانید از آن به جای تخت هم استفاده کنید و دیگر نیازی به اتاق خواب مجزا نداشته باشید.

برخی انواع این کاناپه ها بعد از باز شدن به دو تخت تبدیل می شوند. اگر احتمال می دهید چندین شب در سال مهمانی داشته باشید که شب می ماند، این کاناپه ها بسیار ضروری به نظر می رسند.

از ترکیب رنگ سفید و چوب طبیعی کمک بگیرید

یکی از ترکیب رنگ های پرطرفدار برای چیدمان خانه کوچک سفید و رنگ چوب است.

این دو رنگ برای فضاسازی در سوئیت های کوچک بسیار کاربردی هستند زیرا محیط را بازتر نشان می دهند. چوب طبیعی برای اکثر افراد آرامش و آسایش خیال ایجاد می کند و از سردی سفید می کاهد.

شما می توانید از انواع مختلف چوب استفاده کنید که سایه های رنگی متفاوتی داشته باشید.

از رنگ های سرزنده استفاده کنید

اگر برای کف و دیوارها رنگ های روشن و مایل به سفید به کار برده اید، چند وسیله را با رنگ های تند و سرزنده انتخاب کنید. به طور مثال یخچال، یکی از کمدها یا روکش کاناپه. این رنگ ها انرژی را در فضا به جریان می اندازند و از کسالت روحی جلوگیری می کنند.

توجه داشته باشید که بهتر است بیش از دو یا سه وسیله را با این رنگ ها انتخاب نکنید، اگر نه حس کلافگی و سردرگمی در فضا ایجاد می شود.

فضاها را با رنگ های متفاوت جدا کنید

یکی از راه ها برای چیدمان خانه کوچک این است که به جای دیوارها و قفسه های جداکننده، از رنگ های مختلف استفاده کنید. کف و دیوارهای هر فضا را با توجه به کارکردی که برای آن انتخاب کرده اید به رنگ متفاوتی دربیاورید.

با این روش شاید بتوانید تمام دیوارهای جداکننده داخلی را حذف کنید. البته اکثر افراد ترجیح می دهند فضای خواب را همچنان با دیوار یا اختلاف ارتفاع از باقی قسمت ها جدا کنند.

پرده های ساده انتخاب کنید

پرده های ضخیم و پرنقش یا دراپه های سنگین مناسب سرسراهای بزرگ هستند. استفاده از چنین پرده هایی فضای خانه کوچک شما را دلگیر و خفه کننده نشان می دهد.

سعی کنید از پرده هایی که نقش و بافت ظریف و ساده دارند استفاده کنید.

از جادوی نور غافل نشوید

نور در بزرگ نشان دادن خانه بسیار تاثیرگزار است. سعی کنید در طول روز بیشترین استفاده را از نور طبیعی بکنید. اگر سوئیت شما نورگیر خوبی ندارد، با نورپردازی مصنوعی به آن جلوه بزرگتری بدهید.

استفاده از نور با رنگ، قدرت و زاویه تابش مناسب در گوشه و کنار خانه کمک بزرگی به دلبازتر شدن آن می کند.

با به کار گرفتن خلاقیت خود و محصولات نوینی که مختص چنین خانه هایی طراحی شده اند، می توانید در این خانه های کوچک زندگی عالی و بی نقصی داشته باشید.

از فضای زیر تخت استفاده کنید

بهتر است تخت خوابی سفارش بدهید که بتوانید از فضای زیر آن هم استفاده کنید.

بسیاری از طراحان در طراحی اولیه تخت کشوهایی تعبیه کرده اند که وسایلی مانند ملحفه های تمیز یا لباس در آن جا قرار بگیرند. چنین تخت هایی برای خانه ها و اتاق های کوچک انتخاب مناسب تری هستند.

مبلمانی با ارتفاع کم تهیه کنید

هرچقدر مبلمان شما بلندتر باشند، فضا را کوچک تر نشان می دهند. بهتر است از مبلمانی استفاده کنید که کمترین ارتفاع استاندارد را دارند.

چنین وسایلی در عین حال که راحت هستند فضا را هم بزرگ تر نشان می دهند.

از وسایل بزرگ و تجملاتی پرهیز کنید

تصور کنید در قسمت پذیرایی چیدمان خانه کوچک یک لوستر بزرگ و سنگین آویزان باشد! چنین وسیله ای هیچ سنخیتی با فضایی که در آن قرار گرفته است ندارد. در این حالت نه تنها زیبایی لوستر به چشم نمی آید، بلکه حتی زشت هم به نظر می رسد!

این توصیه در مورد باقی وسایل هم صدق می کند.

وسایل غیرضروری را حذف کنید

در چیدمان خانه کوچک شما برای تمام وسایل غیرضروری که در زندگی امروزی وجود دارد، جای کافی ندارد. وسایل خود را با دقت بالایی انتخاب کنید.

به طور مثال اگر اهل دیدن برنامه های تلویزیونی نیستید یا از لپ تاپ خود برای دیدن فیلم استفاده می کنید، احتمالا نیازی به تلویزیون ندارید. اگر در آشپزخانه اجاق گاز دارید شاید بتوانید از ماکروفر صرف نظر بکنید.

امیدواریم الان متوجه شده باشید زندگی در خانه های کوچک و سوئیت ها به معنای محدودیت کامل نیست. با به کار گرفتن خلاقیت خود و محصولات نوینی که مختص چنین خانه هایی طراحی شده اند، می توانید در این خانه های کوچک زندگی عالی و بی نقصی داشته باشید. در حقیقت اگر تنها زندگی می کنید یا یک زوج شاغل و بدون فرزند هستید، چنین خانه هایی انتخاب هوشمندانه ای هستند.

فضاسازی در خانه هیچ مرز و انتهایی ندارد. هر کسی می تواند از کم ترین فضا بیشترین استفاده را ببرد، تا جایی که دیگر دوست نداشته باشد در خانه های بزرگ زندگی کند! خانه ها و سوئیت های کوچک به صورت ناخودآگاه سبک زندگی مینیمالیستی را در شما تقویت می کنند که در نهایت به آرامش ذهنی منجر می شود.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 357

فهرست مطالب شماره 357

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×