menu

ثبت آگهی رایگان

10 ویژگی یک سالن پذیرایی گرم و دلنشین

10-ویژگی-یک-سالن-پذیرایی-گرم-و-دلنشین

سالن پذیرایی بعد از آشپزخانه مهمترین بخش یک خانه است، جایی که ما را به مهمانان مان معرفی می کند.

درست است که چیدمان سالن پذیرایی بستگی زیادی به سلیقه ما دارد، اما باید روی دکوراسیون و چیدمانش حساس تر از جاهای دیگر خانه باشیم. شاید بگویید از قدیم گفته اند: «هرچقدر پول بدهی، همانقدر هم آش می خوری» اما ما قصد داریم ثابت کنیم با صرف هزینه ای کم م هم می شود سالن پذیرایی خانه مان دلنشین تر و گرم تر از سالن های گرانقیمت و پر زرق و برق باشد. با ما همراه باشید.

چیدمان غیرشلوغ

اولین قدم برای داشتن یک سالن پذیرایی دلنشین که بزرگ و دلباز به نظر بیاید حذف لوازم غیرضروری ست. یک سالن پذیرایی شلوغ که مثل مغازه سمساری در هر گوشه اش وسیله ای قرار گرفته، جدا از اینکه جزئیاتش آدم را خسته و کلافه می کند، راه رفتن را نیز مشکل می کند.

مبلمان مناسب

مبل های سالن پذیرایی را طوری انتخاب کنید که بشود راحت رفت و آمد کرد.

در نظر گرفتن فواصل 70 تا 90 سانتی متری بین مبل ها و اجزای ثابت خانه مثل ستون ها و پله ها و دیوارها می تواند مناسب باشد.

مبل های کلاسیک دیگر قدیمی شده اند و بهتر است سراغ نمونه های ساده تر و مدرن تر بروید، آنهایی که ارتفاع زیادی ندارند و قسمت پشتی شان کوتاه است.

این نوع مبل ها معمولا لبه ها و زاویه هایی تیز دارند و خطوط شکسته در آنها به کار رفته است. علاوه بر این، مبل هایی که پشتی شان کوتاه است، فضا را بازتر نشان می دهند.

استفاده از مبل های «L»

مبل های مدل «L» نیز می تواند در دوستانه تر کردن فضا و گپ زدن راحت تر نقش زیادی داشته باشد.

این مدل مبل برای پذیرایی های کوچک تر پیشنهاد می شود چون فضای بین مبل ها را بهینه می کند.

در بخش مربوط به خانه و قسمت مبلمان، مبل های «L» بین 2 تا 150 میلیون تومان آگهی شده اند.

کاناپه های تکی

استفاده از کاناپه های تکی که کوسن های رنگی قشنگ رویش بگذارید گزینه دیگر است. روی این کاناپه ها برای مدت طولانی می شود راحت نشست و لم داد.

اگر آپارتمانتان کوچک است، کاناپه ای با 180سانتی متر طول بخرید، ولی در کل کاناپه راحت 213 سانتی متر طول و 98 سانتی متر عمق دارد.

میزهای پذیرایی گرد

شما برای پذیرایی از مهمان هایتان به میزی برای گذاشتن وسایل پذیرایی هم احتیاج دارید.

برای خانه های کوچک میزهای بیضی و مربع شکل مناسب ترند و میزهای مربع با خانه های بزرگتر جورترند. فاصله میز تا مبل باید حداکثر 50 سانتی متر باشد و اگر نمی خواهید کنار مبل ها عسلی بگذارید، مبل تان را طوری انتخاب کنید که بشود روی دسته اش لیوان و بشقاب گذاشت.

میزناهارخوری مناسب

میز ناهارخوری را هم طوری انتخاب کنید که در فاصله ای مناسب از مبل ها قرار بگیرد. میزهای گرد صمیمیت و انرژی بهتری ایجاد می کنند.

استفاده از وسایل تزئینی

درست است که دلمان می خواهد سالن پذیرایی مان را با بهترین و قشنگ ترین وسایل تزئین کنیم ولی نباید هر وسیله ای که دم دستمان رسید در سالن پذیرایی بگذاریم. تابلوهای نقاشی، آباژور و گلدان می تواند خانه را قشنگ کند اما شاید قرار دادن همه شان به صلاح نباشد. برای خانه های کوچک تابلوهای نقاشی کوچک خوب است.

گذاشتن گلدان هایی در گوشه و کنار سالن می تواند فضا را تلطیف کند. از طرفی، نقش آباژور و لوستر را هم نباید نادیده گرفت؛ آباژور برای پرکردن پرتی بین مبل ها و لوسترهای فانتزی برای ایجاد نور مناسب.

فرش های ساده

انتخاب فرش های پر نقش و نگار باعث کوچک نشان دادن فضا و شلوغ شدنش می شود بنابراین نیازی نیست برای سالن پذیرایی خانه تان فرشی بسیار چشم گیر و پر نقش و نگار انتخاب کنید.

نیاز نیست فرشی را انتخاب کنید که همه زمین را بپوشاند و اگر همه وسایلتان یکرنگ است سراغ فرشی با رنگ متضاد با آن بروید. طرح فرش های دستباف از ماشینی بهتر است ولی قیمت بالاتری نیز دارند.

پرده های روشن

پرده های اتاق پذیرایی را روشن انتخاب کنید که فضا دلبازتر و بزرگتر باشد. رنگ های کرم و سفید می تواند مناسب باشد. جنس پرده را هم حتی المقدور از پارچه های نازک و توری انتخاب کنید که نور را از خود عبور دهد و سالن پرنورتری داشته باشید.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 355

فهرست مطالب شماره 355

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×