menu

ثبت آگهی رایگان

استیکر دیواری ، راهکاری ارزان در دکوراسیون

استیکر-دیواری-راهکاری-ارزان-در-دکوراسیون

استیکر یا برچسب دیواری به برچسب های دکوراتیو مخصوص طراحی دیوار گفته می شود که طرح ها و تصاویر آن با استفاده از دستگاه کاتر مخصوص روی صفحاتی از جنس پی وی سی، جیر یا مخمل برش داده شده اند. از این برچسب دیواری می توان با توجه به سلیقه هر شخص در طراحی دیوار مکان های مختلفی چون محیط کار، اتاق خواب، اتاق نشیمن، اتاق کودک و… استفاده کرد. یکی دیگر از نکات مهم در رابطه با برچسب دیواری این است که این برچسب ها به هیچ عنوان شباهتی به کاغذ دیواری های معمولی و یا سایر اجناس مشابه ندارند.

استیکرهای دیواری برخلاف انواع کاغذهای دیواری در طرح و رنگ های متنوع تری عرضه می شوند و نصب آن ها موجب به هم ریختگی یا کثیف کاری در محل مورداستفاده نمی شود.

با توجه به ساده یا پیچیده بودن طرح استیکرهای دیواری زمان نصب آن ها نیز متغیر است. در صورتی که از طرح های ساده و کوچک تر استفاده کنید خودتان نیز می توانید برای نصب استیکر دیواری اقدام کنید و به احتمال زیاد نصب استیکر دیواری زیاد زمانبر نخواهدبود اما اگر طرح های پیچیده تر را برای نصب انتخاب کنید هم به زمان بیشتری برای نصب نیاز خواهید داشت.

در خرید و نصب استیکر دیواری باید به چه نکاتی توجه شود؟

پیش ازاقدام به خرید، یک طرح ذهنی اولیه داشته باشید تا در هنگام خرید و با دیدن انتخاب های متعدد پیش رو دچار مشکل نشوید.

به ابعاد دیواری که می خواهید استیکر را روی آن نصب کنید توجه داشته باشید تا بتوانید ابعاد استیکرهای دیواری موردنظر را هماهنگ با آن تنظیم کنید.

در هنگام انتخاب، به رنگ دکوراسیون اتاق دقت کنید تا استیکر مورداستفاده با سایر اجزای محیط هم خوانی داشته باشد.

در انتخاب و نصب استیکر دیواری به کاربرد اتاقی که قصد دارید استیکر را در آن نصب کنید توجه داشته باشید.

اگر می خواهید از استیکردیواری برای طراحی دیوار اتاق کودک استفاده کنید یا اینکه به طور کلی درمورد مواد استفاده شده در ترکیب برچسب دیواری و مفید یا مضر بودن این مواد برای سلامت افراد خانه مطمئن نیستید، به مشخصات درج شده روی برچسب دیواری دقت کنید تا از محل ساخت یا مواد مورد استفاده در تولید آن مطمئن شوید و در صورتی که هیچ ماده مضری در ساخت آن استفاده نشده باشد با خیال راحت از آن استفاده کنید.

مزایای استفاده از استیکرهای دیواری

امکان سفارشی سازی: در هنگام خرید برچسب دیواری می توانید طرح و رنگ های خاص و مطابق با سلیقه خود را انتخاب کنید یا سفارش دهید و طرحی که استفاده می کنید مختص خودتان باشد.

نصب آسان: نصب برچسب دیواری بسیار راحت است و می توانید در کمترین زمان و با انجام یک دستورالعمل ساده یا استفاده از راهنمای نصب استیکر دیواری آن ها را در هر محلی که بخواهید نصب کنید.

امکان شستشو: برخی از برچسب های دیواری از موادی ساخته شده اند که در برابر آب و موادشوینده بسیار مقاوم هستند طوری که شما می توانید آن ها را در حمام یا سرویس بهداشتی منزل نیز استفاده کنید. همچنین می توانید آن ها را شستشو دهید و برای سال ها تمیز و سالم نگه دارید.

تنوع: تنوع طرح و رنگ استیکرهای دیواری بسیار بالاست به گونه ای که در هر محیط می توانید طرح و رنگ مناسب آن را نصب کنید.

کم هزینه: استیکرهای دیواری نسبت به سایر روش های مورداستفاده در دکوراسیون مانند رنگ زدن یا نصب کاغذدیواری بسیار مقرون به صرفه هستند.

علاوه بر موارد گفته شده یکی دیگر از مزایای برچسب های دیواری امکان تعویض راحت آن ها است.

کندن استیکر از روی دیوار بسیار راحت است و چون از یک لایه نازک تشکیل شده است در هنگام کندن هیچ گونه آسیبی به رنگ دیوار وارد نمی شود.

این ویژگی، استیکرها را برای استفاده در اتاق کودک بسیار مناسب ساخته است زیرا می توانید با توجه به تغییر سن فرزندتان از نوزادی تا کودکی و نوجوانی اتاق او را در هر دوره سنی با طرح مناسب بیارایید.

یکی دیگر از مزایای برچسب های دیواری امکان تعویض راحت آن ها است. کندن استیکر از روی دیوار بسیار راحت است و چون از یک لایه نازک تشکیل شده است در هنگام کندن هیچ گونه آسیبی به رنگ دیوار وارد نمی شود.

راهنمای نصب استیکر دیواری

برای نصب استیکر دیواری در درجه اول می توانید از فروشنده بخواهید که شما را راهنمایی کند اما در هر صورت اگر خواستید برای نصب استیکرها دست به کار شوید می توانید به صورت زیر عمل کنید:

در صورتی که قصد دارید استیکر را روی سطوح صافی مثل دیوارهای رنگ روغن، شیشه، سرامیک، استیل و سایر سطوح مشابه بچسبانید ابتدا سطح مورد نظر را از گرد و خاک و آلودگی پاک کنید. سپس در صورتی که استیکر شما قابل شستشو است مقداری آب یا مخلوط آب و مایع ظرفشویی (جهت جلوگیری از ایجاد حباب در زیر برچسب) را روی سطح موردنظر اسپری کنید. استفاده از مایع ظرفشویی این امکان را به شما می دهد که استیکر را در محل خود ثابت کنید تا نصب آن راحت تر انجام شود.

بعد از این که استیکر را به سطح موردنظر چسباندید مخلوط آب و مایع ظرفشویی زیر آن را با استفاده از یک کاردک نرم خارج کنید. پس از آن اجازه دهید که 2 تا 3 ساعت به همین حالت باقی بماند تا خشک و محکم شود.

توجه: چنانچه بعد از چند وقت تمایل داشتید که استیکر را از روی دیوار جدا کنید یا طراحی دیوار را تغییر دهید برای جداسازی آن می توانید از حرارت سشوار یا بخارشو استفاده کنید.

یکی دیگر از روش های آسان و دقیقی که برای نصب استیکر دیواری توصیه می شود به شکل زیر است:

قبل از هر کاری ابتدا سطح موردنظر را کاملا تمیز کنید.

به طور کلی استیکرهای دیواری از سه بخش شامل لایه محافظ، طرح اصلی و یک لایه پشتی تشکیل شده اند. استیکر را طوری روی سطح قرار دهید که لایه شفاف آن روبه روی خودتان قرار بگیرد سپس گوشه های آن را با نوارچسب محکم کنید.

وسط طرح را مشخص کنید و آن را نیز با استفاده از نوارچسب در محل خود ثابت کنید تا یک نقطه تکیه گاه ایجاد شود.

از یک خط کش یا کارت اعتباری برای چسباندن استیکر به سطح زیرین استفاده کنید. البته مطمئن شوید که طرح به طور کامل از لایه شفاف جدا شده است.

نوارچسب گوشه های بالایی را بردارید و به دقت شروع به جداکردن لایه شفاف از لایه زیرین کنید تا به نقطه تکیه گاهی که روی طرح مشخص کردید برسید.

چنددقیقه صبر کنید تا قسمت بالایی به دیوار بچسبد.

همین مراحل را برای قسمت پایین استیکر نیز استفاده کنید.

انواع استیکرهای دیواری

استیکرهای دیواری در طرح و رنگ های مختلفی وجود دارند که شما می توانید با توجه به مکان مدنظرتان از هر یک از این طرح و رنگ ها استفاده کنید. برای محیط های بزرگ از اندازه های بزرگ استفاده کنید و بالعکس در محیط های کوچک تر استیکرهای کوچک را نصب کنید.

همچنین می توانید از طرح های انیمیشنی و کودکانه برای اتاق کودکان استفاده کنید و یا این که طرح های متناسبی را برای دیوار آشپرخانه خود استفاده کنید و هر زمان که مایل بودید استیکر را تعویض کنید یا شستشو دهید. علاوه بر این، استیکرها برای پوشاندن سطوحی که به هر دلیلی ناهموار شده یا ترک برداشته باشند بسیار مناسب هستند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 351

فهرست مطالب شماره 351

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×