menu

ثبت آگهی رایگان

لوستری مناسب با چیدمان خانه انتخاب کنیم

لوستری-مناسب-با-چیدمان-خانه-انتخاب-کنیم

هر خانه ای با توجه به نوع چیدمان، متراژ و فضاهای داخلی خانه نیاز به منبع نور و لوستر مناسب دارد. برای انتخاب انواع لوستر و منبع نور و استفاده از آن ها در سیستم روشنایی خانه باید در انتخاب لوستر دقت کرد.

برای انتخاب لوستر مناسب چند نکته ساده باید رعایت شود:

لوسترهای سقفی باید به عنوان منبع اصلی نور در نظر گرفته شوند و نور بیشتری داشته باشند.

منبع های نوری کوچک تر باید برای روشن کردن بخشی از خانه، قسمتی از دیوار برای نمایش تابلو نقاشی یا یک اثر هنری استفاده شود.

آیتم های دکوراتیو برای نمایش بهتر به نور غیر مستقیم نیاز دارند، گزینه مناسب نوع دیواری است.

تعویض لامپ های قدیمی با لامپ های LED می تواند به صرفه جویی در مصرف انرژی نورپردازی خانه کمک کند.

آباژورهای کوچک برای گوشه های خانه گزینه های بسیار مناسبی هستند.

لوستر مناسب برای فضاهای مختلف خانه

نور مناسب برای هر اتاق باید بسته به کاربری آن فضا انتخاب شود. به این معنی که هنگام انتخاب نور مناسب باید در نظر گرفت در این اتاق چه کاری انجام می شود و بر همین اساس نور و منبع نور مناسب را انتخاب کرد. روشنایی خانه در همه بخش های آن یکسان و یک شکل نیست. به همین ترتیب لوستری که برای اتاق پذیرایی انتخاب می شود با اتاق خواب فرق می کند.

به عنوان مثال برای اتاق پذیرایی می توان یک مدل پرنور و درخشان انتخاب کرد. اگر فضای اتاق پذیرایی بزرگ است می توان از یک جفت استفاده کرد. یک لوستر کلاسیک بزرگ، با شاخه ها و تعداد لامپ بیشتر برای یک پذیرایی بزرگ با سقف بلند مناسب است. برای تکمیل فضا می توان از همان نوع کلاسیک با تعداد شاخه های کمتر انتخاب کرد و نور کافی برای میز غذاخوری را فراهم کرد.

نور مناسب برای هر اتاق باید بسته به کاربری آن فضا انتخاب شود. به این معنی که هنگام انتخاب نور مناسب باید در نظر گرفت در این اتاق چه کاری انجام می شود و بر همین اساس نور و منبع نور مناسب را انتخاب کرد. روشنایی خانه در همه بخش های آن یکسان و یک شکل نیست.

برای اتاق های دیگر نیز به همین ترتیب بسته به استفاده ای که از اتاق می شود باید انتخاب لوستر مناسب را انجام داد. استفاده از لوسترهایی که تعداد لامپ کم تر دارند یا تنها با یک چراغ روشن می شوند برای اتاق خواب مناسب تر هستند. استفاده از تعداد منبع نور زیاد برای اتاق خواب به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

نوری که برای اتاق خواب یا فضاهای استراحت در نظر گرفته می شود باید از منابع نوری و لوسترهای ظریف تر تابیده شود.

لوسترها در قدیم بیشتر برای اتاق غذاخوری و بالای میزهای بزرگ استفاده می شدند. این لوسترها معمولا با کریستال های بسیار ساخته می شدند تا نور بیشتری را منعکس کنند.

لوستر مناسب برای اتاق پذیرایی

اگر تصمیم دارید تا لوستر اتاق پذیرایی خود را تغییر دهید و به دنبال منبع نور جدیدی می گردید باید با توجه به شرایط اتاق انتخاب لوستر مناسب را انجام دهید. برای این انتخاب باید به دکوراسیون اتاق و رنگ های استفاده شده در مبلمان دقت کرد. انتخاب لوستر کلاسیک و بسیار بزرگ برای فضاهای کوچک باعث می شود فضا کوچک تر به نظر برسد.

لوسترهای کلاسیک می توانند در فضاهای بزرگ تر استفاده شوند و با ترکیب چند مدل دیواری دکوراسیون اتاق پذیرایی را تکمیل کنند. انواع لوسترهای کلاسیک با توجه به اندازه و ابعاد آن می تواند در دکوراسیون هر خانه ای استفاده شود اما بهتر است پیش از خرید به ابعاد و ارتفاع آن دقت شود.

لوسترها در قدیم بیشتر برای اتاق غذاخوری و بالای میزهای بزرگ استفاده می شدند. این لوسترها معمولا با کریستال های بسیار ساخته می شدند تا نور بیشتری را منعکس کنند. لوسترهای امروزی انواع مختلفی دارند و با سبک های مختلف ارائه می شوند. با آغاز تولید لوسترهای مدرن استفاده از لوستر برای فضاهای دیگر نیز ممکن شد.

چگونه یک لوستر مناسب انتخاب کنیم؟

لوسترها تنها به عنوان منبع روشنایی خانه کاربرد ندارند بلکه آن ها به عنوان یک وسیله دکوراسیون خانه را تکمیل می کنند. هنگام انتخاب لوستر باید دقت شود تا با باقی وسایل منزل هماهنگی داشته باشد. مانند هر وسیله دیگر لوستر مناسب می تواند تغییرات اساسی در فضا ایجاد کند.

روشنایی خانه با استفاده از لوستر مناسب در هر فضا می تواند تامین شود. برای تامین نور مورد نیاز لازم نیست تمام لوسترها سقفی باشند و به سقف متصل شوند، با انتخاب لوستر دیواری، آباژورهای ایستاده و رومیزی می توان نور را از منابع کوچک تری گرفت و آن ها را به آیتم های زیبا در گوشه و کنار خانه تبدیل کرد.

ابعاد اتاق، لوستر مناسب را مشخص می کند

برای مثال اگر طول و عرض اتاق 8 در 12 فوت است، جمع این دو عدد 20 فوت خواهد بود. با تغییر واحد فوت به اینچ می توان اندازه مناسب برای اتاق را تشخیص داد.

به عنوان مثال برای یک اتاق 8 در 12 فوت لوستری با ابعاد 20 اینچ مناسب خواهد بود. به همین ترتیب می توان با اندازه گیری اتاق های دیگر اندازه مناسب برای هر اتاق را تشخیص داد. اگر لوستر برای آویختن بالای میز غذاخوری انتخاب می شود، این ابعاد میز است که اندازه را تعیین می کند. قطر مناسب برای هر میز غذاخوری باید 12 اینچ کمتر از ابعاد میز باشد.

ارتفاع اتاق، ارتفاع لوستر مناسب را تعیین می کند

ابعاد سقف و بلندی دیوارها می تواند تعیین کند که لوستر با چه اندازه ای از سقف آویزان باشد.

اگر ارتفاع زیادی از سقف تا زمین وجود داشته باشد می توان بلندتر آویزان کرد. اگر لوستر بالای میز غذاخوری آویزان می شود باید انتها با میز حداقل 30 اینچ فاصله داشته باشد.

ممکن است مدل با ابعاد دقیق متناسب با اتاق شما پیدا نشود یا کمی کوچک تر و کمی بزرگ تر از اندازه مناسب در بازار موجود باشد.

در این صورت با توجه به ابعاد میز یا اتاق، خرید بزرگ تر از خرید کوچک تر بسیار بهتر است.

محل آویزان کردن لوستر

پیش از خرید باید به این نکته نیز توجه داشت که قرار است کجا آویزان شود؟ این نکته مهمی است که هنگام دکوراسیون خانه باید به آن توجه داشت. اما برخلاف قانون معمول دکوراسیون سنتی که لوسترها از مرکز اتاق آویزان می شوند در دکوراسیون مدرن می توان فضاهای دیگری را برای نصب در نظر گرفت.

به طور قطع در مورد میز غذاخوری هیچ استثنایی نمی شود قرار داد و مناسب باید در میان میز آویزان شود. اگر برای روشن کردن میز غذاخوری از بیش از یک عدد استفاده می شود می توان آن ها را در فواصل منظم و در طول میز آویزان کرد.

درخصوص اتاق نشیمن اما جای تغییر بسیار وجود دارد. لوستر اتاق نشیمن می تواند در گوشه ای از اتاق آویزان شود و پیرو قوانین دکوراسیون داخلی نشود.

آویزان کردن لوسترهای بلند در گوشه اتاق نیز یکی از تکنیک هایی است که به زیبایی اتاق نشیمن اضافه می کند.

برای اتاق خواب و اتاق مطالعه نیز می توان آن را در هر گوشه مورد نظر که زیبایی بیشتری دارد آویزان کرد و با استفاده از دیمر نور آن را کنترل کرد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 352

فهرست مطالب شماره 352

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×