menu

ثبت آگهی رایگان

کنترل لوازم خانه با دیوارهای هوشمند

با استفاده از اختراع مشترک محققان دانشگاه کارنگی ملون و شرکت دیزنی به زودی می توانید با نصب دیوارهای هوشمند در منازلتان لوازم برقی را کنترل کنید.

به گزارش پیام ساختمان به نقل از دیجیتال ترندز، نصب هر متر دیوار هوشمند در منازل تنها 20 دلار هزینه در بر خواهد داشت. این دیوارها Wall++ نام دارند و در تولید آن ها از رنگ هادی جریان برق و برخی حسگرهای متداول در بازار استفاده شده است که باعث می شود آن ها قادر به درک حرکات دست و بدن انسان ها از طریق یک صفحه لمسی باشند.

یک حسگر الکترومغناطیسی که در این دیوارهای هوشمند نصب می شود هم شناسایی و ردگیری عملکرد محصولات خانگی هوشمند را ممکن می کند.

دیوارهای هوشمند فعالیت های لوازم خانگی و برقی را در اتاق ها کنترل کرده و آن ها را به طور خودکار تنظیم و مدیریت می کنند. از این طریق نور لامپ ها به طور خودکار و در صورت روشن و خاموش شدن تلویزیون یا تغییر نور محیط بیرونی تنظیم و کم وزیاد می شود.

از سوی دیگر اگر یکی از لوازم خانگی به دلیل یک مشکل فنی و به طور ناگهانی خاموش شود پیام هشداری بر روی گوشی ارسال می شود. از این دیوارها می توان برای ردگیری افرادی که لباس های هوشمند و الکترونیک خاصی بر تن می کنند هم استفاده کرد.

البته تلاش برای بهینه سازی و هوشمند سازی بیشتر Wall++ ادامه دارد و ازجمله قرار است از آن ها برای مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی در منازل هم استفاده کرد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 334

فهرست مطالب شماره 334

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×