menu

ثبت آگهی رایگان

هوشمند سازی خانه های قدیمی و خانه نوساز

هوشمند-سازی-خانه-های-قدیمی-و-خانه-نوساز

وقتی حرف از تحقق رویای بشر در ارتباط با اینترنت اشیا با یکدیگر و داشتن یک خانه هوشمند میشود همه دوست داریم هرچه زودتر این رویا به حقیقت تبدیل شود و در خانه ای هوشمند زندگی کنیم که تمام اشیا و وسایل و تاسیسات داخل آن با یکدیگر و با ما در ارتباط تنگاتنگ و آنلاین باشند .

به گزارش پیام ساختمان، شاید بارها و بارها در رویاهای خودمان سناریوهای مختلف یک خانه هوشمند با وسایل هوشمند را مرور کرده ایم . خانه ای که وقتی صبح ها از خواب بیدار میشویم فقط با لمس یک دکمه روی گوشی میزان نور اتاق را تنظیم کنیم و با یک دکمه پردi ها را به آرامی کنار بزنیم . هم زمان در آشپزخانه با فشار یک دکمه قهوه ساز یا چای ساز شروع به درست کردن قهوه کند . حالا بد نیست همزمان با آماده شدن صبحانه یک موزیک مورد علاقه مان را هم با لمس یک دکمه روی گوشی موبایل از سیستم پخش صوتی خانه گوش کنیم .

همین طور می توانید صبح یک روز شلوغ را تصور کنید که شاید بارها برای همه ما پیش آمده که دیر از خواب بیدار شده ایم و با عجله از خانه خارج شده ایم. بارها و بارها تا رسیدن به محل کار نگران این مساله بودیم که آیا چراغ ها را خاموش کردیم ، پنجره ها را بستیم ، شیر گاز را چک کردیم و…. اما با داشتن یک خانه هوشمند نیاز به تحمل این همه نگرانی نیست . شما می توانید در هر فاصله ای از خانه هستید بدون اینکه نیاز به برگشت به خانه و هدر رفتن زمان را داشته باشید بدون حضور فیزیکی و فقط با زدن یک دکمه درب ها ببندید ، کلیه وسایل را خاموش کنید ، سیستم گرمایش و سرمایش را در حالت صرفه جویی انرژی قرار بدهید .

حالا در سناریو خانه هوشمند سوم هم فرض کنید شما از بعد از یک روز پر کار به خانه برگشته اید واتفاقا آن روز کلی مهمان دارید و دوست دارید فضا را به نحوی مناسب مهمانی کنید و فرصتی زیادی هم ندارید. اگر یک خانه هوشمند داشته باشید باید بگوییم تمام مراحل آماده کردن فضای خانه برای یک مهمانی مجلل شاید در حد چند ثانیه زمان ببرد .شما می توانید با یک کلی هوشمند و ریموت کنترل لامپ های قسمت پذیرایی را با نور کامل و 100 درصد روشن کنید ، سپس سیستم پخش موزیک را در حالت مهمانی قرار دهید و تهویه فضا را هم به حداکثر میزان بازدهی خود برسانید . حالا خانه آماده پذیرایی از مهمان های شماست .

در سناریو چهارم و آخر هم شما بعد از یک روز پرکار و یک مهمانی می خواهید به رختخواب خود بروید ، با داشتن یک خانه هوشمند با تجهیزاتی مثل کلید هوشمند ، کلید پرده هوشمند و کلید کولر هوشمند فقط کافی است با فشار دادن یک دکمه تمامی چراغ ها را خاموش کنید ، پرده ها را بکشید و دما را مناسب شب تنظیم کنید و با خیال راحت به خواب بروید .

شاید در گذشته ای نه چندان دور تمامی این موارد در حد رویا بود و حداقل برای خانواده هایی با سطح متوسط اقتصادی غیر ممکن بود اما این روزها با افزایش روز افزون تولید کننده های تجهیزات ساختمان هوشمند با قیمت مناسب داشتن یک خانه هوشمند برای بسیاری از اقشار جامعه چیزی دور از دسترس نیست و به راحتی امکان پذیر است .

اما در اینجا چند سوال و جواب مهم در خصوص هوشمند سازی ساختمان را با هم بررسی میکنیم:

آیا کار کردن با یک سیستم خانه هوشمند برای همه افراد در هر سطحی امکان پذیر است ؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم کار کردن با یک سیستم خانه هوشمند و مدیریت آن دقیقا مثل استفاده از گوشی هوشمند همراه است . این روزها تقریبا در دست هر فردی با میزان تحصیلات و سن مختلف می توان گوشی های هوشمند را دید . پس به همان میزان راحتی کاربری گوشی هوشمند، سیستم خانه هوشمند و BMS و مدیریت آن نیز راحت می باشد . و بیشتر نرم افزارهای ارزیابی و مانیتورینگ تاسیسات و تجهیزات ساختمان یا همان BMS این روزها فارسی و بسیار کاربر پسند شده اند .

آیا یک ساختمان قدیمی را هم می توان هوشمند کرد ؟

باید این را بدانیم راه اندازی یک خانه هوشمند این روزها نیاز به این مساله ندارد که حتما خانه مورد نظر نوساز باشد . در حال حاضر حتی بدون نیاز به هیچ گونه تخریب و تعویض سیستم سیم کشی و تاسیسات برقی ساختمان می توانید خانه خود را هوشمند کنید و از امکانات یک ساختمان هوشمند حتی در یک خانه قدیمی استفاده کنید .

و سوال آخر اینکه بهترین زمان هوشمند سازی ساختمان در زمان ساخت یک ساختمان چه زمانی است ؟

به طورکلی در پاسخ به این سوال باید بگوییم بهتر است وقتی در حال ساخت یک ساختمان هستید قبل از اینکه قسمت تاسیسات برقی ساختمان را انجام دهید و به مرحله سیم کشی ساختمان برسید به فکر هوشمند سازی ساختمان خود بیافتید و تمامی اقدامات لازم را برای آماده سازی یک خانه هوشمند مهیا کنید .

نکاتی در مورد هوشمند سازی

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 335

فهرست مطالب شماره 335

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×