menu

ثبت آگهی رایگان

تجهیزات در خانه های هوشمند

تجهیزات-در-خانه-های-هوشمند

فنّاوری ساختمان هوشمند امکانات متنوع و گسترده ای در اختیار می گذارد که هر شخص نسبت به علاقه و سلیقه خود می تواند از تمامی یا تنها بخشی از آن بهره مند شود. با کمک این فنّاوری تمامی وسایل و تجهیزات داخل ساختمان، برحسب خصوصیات محل و نیاز استفاده کنندگان، توسط صفحه ای نمایش داده می شوند و از همان جا قابل کنترل و مدیریت هستند.

فلسفه اصلی فنّاوری ساختمان هوشمند بر اساس محوریت بخشیدن به شخص استفاده کننده و نیازهای او پایه ریزی شده، به درخواست های امروز و آینده پاسخی ساده و مناسب داده، قابلیت هماهنگ شدن با فنّاوری های بعدی را داراست .

روشنایی در ساختمان هوشمند

منابع نور اعم از چراغ سقفی، دیواری، رومیزی، چراغ های رنگی تزئینی، فلورسنت و لامپ هایLED همگی به تفکیک یا گروهی قابل کنترل هستند. با این روش می توان بدون نیاز به سرکشی به تمامی چراغ ها از وضعیت تک تک آن ها اطلاع حاصل نمود و آن ها را «روشن – خاموش » کرد.

سیستم ایمنی ساختمان هوشمند

قابلیت مدیریت سیستم دزدگیر، دوربین های مداربسته و حسگر اثرانگشت را داراست . از مزیت های اصلی می توان دقت بالا، قابلیت کنترل از راه دور، امکان ارسالSMS بر روی تلفن همراه، منطقه بندی فضای تحت پوشش و تشخیص دود و آب گرفتگی را نام برد. در، پنجره، کرکره و سایه بان هنگام ترک ساختمان هوشمند با یک نگاه به صفحه نمایش از وضعیت باز و بسته بودن کلیه در و پنجره ها آگاه شوید. کنترل درها با استفاده از حسگر اثرانگشت و کارت های مغناطیسی به صورت مرکزی، علاوه بر ایجاد ایمنی بیشتر امکان طبقه بندی و زمان بندی دسترسی به ساختمان را به وجود می آورد.

آیفون تصویری در خانه هوشمند

با به صدا درآمدن آیفون، تصویر مراجع در صورت تمایل فقط روی صفحه نمایش موردنظر و یا روی کلیه صفحات نمایش منعکس می شود. همچنین هنگامی که ساکنین در ساختمان حضور ندارند تصویر مراجع و زمان مراجعه ثبت شده و پس از بازگشت از آن مطلع خواهند شد.

سیستم آبیاری خودکار خانه هوشمند

آبیاری گل و گیاه، تنظیم فواره و آبشارهای مصنوعی از طریق صفحه کنترل به سادگی قابل کنترل می باشند. همچنین ساختمان هوشمند می تواند کنترل، آبیاری گل و گیاه در حیاط یا داخل ساختمان را به طور خودکار طبق برنامه از پیش تعیین شده عهده دار شود. برای مثال هر غروب در صورت پایین بودن رطوبت چمن از 33% سیستم آبیاری به شکل خودکار به کار می افتد.

کنترل تأسیسات استخر، سونا، جکوزی در ساختمان هوشمند

روشن کردن و تعیین حرارت سونا، اطلاع یافتن از زمان رسیدن سونا به دمای مطلوب، خودکار کردن تصفیه استخر و یا جکوزی همگی به سادگی امکان پذیر است.

سیستم های ارتباطی (تلفن ، پیام گیر ، تلفن سانترال ، سرویسCaller ID وFax از ویژگی های ساختمان هوشمند می باشند. همچنین در محیط تحت پوشش می توان از تلفن تصویری استفاده کرد.

وسایل الکتریکی ساختمان در ساختمان هوشمند

امکان اطلاع یافتن از وضعیت کلیه وسایل الکتریکی و کنترل آن ها وجود دارد. مثلاً پس از اتمام کار ماشین لباسشویی هشداری مبنی بر اتمام کار به اطلاع می رسد، هنگام استفاده از جاروبرقی با به صدا درآمدن زنگ تلفن یا آیفون جارو به صورت خودکار خاموش می شود . بدین صورت احتمال نشنیدن صدای زنگ تلفن هنگام کار با وسایل خانگی پر صدا یا به علت زیاد بودن صدای موسیقی، در ساختمان هوشمند عملا ً منتفی است. همچنین در صورت بازماندن در یخچال به مصرف کننده اخطار لازم داده می شود.

صفحه کنترل مرکزی

با یک صفحه کنترل مرکزی شما قادر به کنترل هوشمند تمامی دستگاه های موجود در ساختمان و آگاهی از وضعیت کارکرد آن ها هستید. صفحه نمایش مجهز به فنّاوری لمسی است که به راحتی در استفاده در آن می افزاید و برای استفاده احتیاج به وسیله ورودی دیگری نمی باشد.

کنترل از راه دور ساختمان هوشمند

امکان اطلاع یافتن از وضعیت کنونی و کنترل ساختمان از راه دور را محیا می کند. شما می توانید با استفاده ازSMS ، تلفن گویا (Call Center) یا از طریق اینترنت از این امکان بهره مند شوید. اتوماسیون ساختمان هوشمند برای ایجاد راحتی برای شما، کنترل برخی از امور روزمره و تکراری را به دست گرفته و برای شما آسایش بیشتری به ارمغان می آورد.

عملکرد خودکار سیستم می تواند شامل کارهای از پیش تعیین شده باشد یا با استفاده از سنسورهای دما، نور، باد، باران، سنجش رطوبت و سنسور تشخیص حضور شخص و ..... شرایط را به صورت بهینه تنظیم کرد تا اخطارهای لازم را اعلام نماید. درنتیجه استفاده از سیستم مدیریت ساختمان، کاهش هزینه به وسیله کاهش هزینه راه اندازی ساختمان به دست می آید. به چه دلیل تأسیسات ساختمان باید 24 ساعت در شبانه روز و 7 روز در هفته در زمستان و یا در مواقع غیر پرمصرف کار کنند درصورتی که که سیستم مدیریت ساختمان می تواند از این امر جلوگیری کند

با استفاده از سیستم مدیریت ساختمان امکان این وجود دارد که به عنوان مثال وقتی دفتر کاری تعطیل است با استفاده از این سیستم کلیه امکانات به حالت خاموش درآید و یا هنگام خالی بودن محل کار اگر دما در حد 22 درجه سانتی گراد باشد به محض ورود افراد با استفاده از این سیستم می توان دما را تا 28 درجه سانتی گراد افزایش داد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 322

فهرست مطالب شماره 322

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×