menu

ثبت آگهی رایگان

نورپردازی هوشمند در ساختمانها

بخش عمده ای از تأثیرگذاری نمای یک سازه، ناشی از کار نورپردازی ساختمان است. در دنیای واقعی، نورپردازی چیزی فراتر از تاباندن نور به اشیا، فقط برای نمایاندن آن ها است. بخش های روشن تر و تیره تر درون قاب به ساخته شدن ترکیب بندی هر نما کمک می کنند و به این ترتیب نگاه ما را به اشیا و کنش های خاص معطوف می دارند. یک لکه که نور بیشتری دریافت کرده، می تواند چشم بیننده را به یک نکته مهم جلب کند، در مقابل، سایه جزئیات را پنهان می کند یا تعلیق ایجاد می کند درباره اینکه چه چیزی ممکن است در آنجا، در پشت سایه باشد.

نورپردازی کمک می کند تا بافت ها جلوه گر شوند: خطوط یک صورت، ظرافت تارعنکبوت، بافت زیر چوب، درخشندگی یک قطعه جواهر و…

همچنین نورپردازی به ترکیب بندی کلی نما شکل می دهد. نورپردازی می تواند حس ما از شکل و بافت اشیای نمایش داده شده را تحت تأثیر قرار دهد. برای مثال اگر به توپی از پهلو نور بتابد یک نیم دایره خواهیم دید و اگر از جلو به آن نور بخورد، گرد به نظر خواهد رسید.

برخلاف اکثر مردم که یک معمار یا یک مهندس برق ساده می تواند نورپردازی را انجام دهد، نورپردازی نیاز به یک معمار نور دارد که شامل ترکیبی از دانش های معماری، برق، منابع نوری و … هست. اگر نورپردازی ساختمان شما به خوبی صورت گرفته باشد، با هزینه های به مراتب کمتری نسبت به نماکاری یا دکوراسیون داخلی، زیبایی ساختمان شما را افزایش می دهد.

یکی از مهم ترین ابزارهای یک نورپرداز رنگ نور و شدت آن است. در بسیاری از محیط های خانگی و تجاری به علت تغییرات دکوراسیون و جابجای وسایل نیاز به طراحی مجدد سیستم نورپردازی احساس می شود. با ورود دستگاه های نورپردازی هوشمند و پیشرفت دستگاه های روشنایی مبتنی بر LED، منابع نوری جدیدی باقابلیت تغییر رنگ نور و شدت نور به بازار عرضه شده اند. این منابع نوری شامل لامپ های LED دیم شونده، لامپ ها و کنترلر های ریسه رنگین کمان (RGB) می باشند.

تغییر رنگ خانه از هر جای دنیا و هرزمانی

لامپ های LED جایگزینی مناسب برای روشنایی می باشند و ما قصد داریم پیشرفته ترین لامپ های LED را به شما معرفی کنیم. این سیستم تنها یک چراغ معمولی نیست. بله یک سیستم هوشمند است که می تواند با گوشی های هوشمند کنترل شود و به رنگ دلخواه شما محیط را روشن کند.

کنترل با موبایل

مزایای سیستم:

توان مصرفی بسیار پایین تجهیزات

مصرف پایین تر یعنی هزینه برق کمتر

طول عمر 50000 ساعت یا 25 سال

بدون نیاز به تغییر سیم کشی و تخریب

قابل استفاده به عنوان هالوژن نور مخفی، چراغ خواب، چراغ مطالعه و ….

موارد استفاده:

در منازل مسکونی و یا دفاتر اداری

مغازه ها و فروشگاه ها و مراکز تجاری

رستوران ها و کافی شاپ

بیمارستان ها

مدارس و مؤسسات

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 334

فهرست مطالب شماره 334

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×