menu

ثبت آگهی رایگان

نمایشگاه بین المللی شهر هوشمند برگزار می شود

نمایشگاه بین المللی شهر هوشمند برای نخستین بار در کشور با حمایت وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و نهاد ریاست جمهوری همزمان با برگزاری نخستین نمایشگاه مسکن، شهرسازی برگزار خواهد شد.

به گزارش پیام ساختمان، این نخستین باری است که مفهوم «شهر هوشمند» کانون توجه یک نمایشگاه بین المللی در ایران شده است که محورهایی از جمله دولت هوشمند، ساختمان های هوشمند، حمل و نقل هوشمند، محیط زیست هوشمند، اقتصاد هوشمند، تجهیزات زیرساختی اطلاعات و مخابرات، سلامت و آموزش و انرژی را در برمی گیرد.

براساس این گزارش، شهر هوشمند (Smart City) به شهری گفته می شود که بر اساس آخرین نظریه های تکامل یافته مدیریت شهری بر پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات، دارای شش معیار اصلی حکمرانی هوشمند، شهروند هوشمند، محیط زندگی و محل زندگی هوشمند، اقتصاد هوشمند، حمل و نقل هوشمند و انرژی هوشمند باشد.

شهر هوشمند یک منطقه شهری است که از انواع مختلف سنسورهای الکترونیکی برای جمع آوری اطلاعات و تحلیل آنها استفاده می کند، که این اطلاعات برای مدیریت دارایی ها و منابع شهری کارآمد است. این پروسه، شامل اطلاعات جمع آوری شده از شهروندان، دستگاه ها و منابع شهری است که پردازش و تجزیه و تحلیل می شود تا به نظارت و مدیریت ترافیک و حمل و نقل، سیستم، نیروگاه، آب، تأمین شبکه های، زباله، مدیریت، قانون اجرای سیستم های اطلاعاتی و مدارس و کتابخانه ها و بیمارستان ها و دیگر خدمات اجتماعی کمک کند.

شهرهایی مثل سونگدو و سوون و محله گنگنم از شهر سئول (کره جنوبی)، استکهلم (سوئد)، واترلو در اونتاریو و کلگری در آلبرتا (کانادا)، تایپه (تایوان)، میتاکا (ژاپن)، گلاسکو (اسکاتلند)، نیویورک و لاگرانج از جورجیا (آمریکا) و در نهایت سنگاپور همه از شهرهایی بوده اند که برای تلاشهای شان در زمینه اضافه کردن شبکه های پرسرعت و خدمات الکترونیکی که به پایدار کردن محیط های خلاق، رشد و همگانی شدن شهر کمک می کرده اند از آنها تقدیر شده است.

در این نمایشگاه که از 27 تا 29 آبان ماه در محل مصلی تهران برگزار خواهد شد همچنین محورهای مسکن و شهرسازی نیز درکنار شهر هوشمند مورد توجه قرار خواهد گرفت که انبوه سازان و سازندگان پروژه های کلان مسکن، بررسی دستاوردها و توانمندی های شهرداری های کشور، موضوع پسماند و بازیافت زباله، انرژی نو در مسکن و شهرسازی و مهندسین مشاور، طراحان و معماران پروژه های کلان شهری از اصلی ترین محورهای مورد توجه نخستین نمایشگاه بین المللی شهر هوشمند خواهند بود.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 336

فهرست مطالب شماره 336

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×