menu

ثبت آگهی رایگان

هوشمندترین ساختمان دنیا

این ساختمان طوری ساخته شده است که از نور طبیعی حداکثر استفاده را ببرد . درون سقف تمام طبقات این ساختمان به منظور اندازه گیری دما، نور، حرکت و رطوبت، بیش از 28 هزار حسگر تعبیه شده است. روشنایی ساختمان نیز با استفاده از پنل های LED که حداکثر کار آیی را داشته اما مقدار ناچیزی الکتریسیته مصرف می کند، تأمین می شود.

کارمندان و هرکس که در این ساختمان کار می کند با استفاده از نرم افزارها، هر زمان که بخواهند با تنظیم کردن دریچه های بالای سرشان که درون سقف قرار دارند، دمای محیط را کنترل می کنند. هر دریچه، مخصوص چهار میز است و کارمندان آن میزها این تغییرات را حس می کنند. تنظیم دمای ساختمان معمولاً اولین مشکل هر ساختمان اداری است اما این اداره کاملاً این مشکل را حل کرده است.

محیط کاری این ساختمان بر مبنای Hot Desking است و اگرچه هنوز نتوانسته چنین محیطی را صد درصد اجرایی کند، اما تا حد زیادی موفق شده است. اصطلاح Hot Desking به نوعی کار کردن گفته می شود که در آن افراد دارای میز منحصر به خود نیستند و هر جا میزی خالی پیدا کنند می توانند کار خود را انجام دهند. افرادی که به صورت کار از راه دور، کار می کنند هم از طریق کامپیوتر منزل و یا هر کامپیوتر دیگری می توانند به شبکه اداره متصل شده و کار خود را انجام دهند

این اتاق ها کاملاً هوشمند هستند و کارمندان می توانند با هر ابزاری که در اتاق است به وسیله گوشی های هوشمند خود در تماس باشند. به طور مثال صفحه نمایش های 4000 پیکسلی اتاق را روشن کرده و کار خود را ارائه دهند. روشنایی و دمای اتاق را کنترل کنند و یا برای متمرکز کردن حواس حضار، پرده ها را بکشند.

تمام تجهیزات موجود در این ساختمان ازجمله قهوه جوش ها و یا تجهیزات بهداشتی از طریق فن آوری های هوشمند کار می کنند. ساختمانی با ویژگی های کاملاً سبز بررسی های انجام شده در این ساختمان نشان می دهد که این محیط اداری 98.36 درصد با ویژگی یک محیط سبز سازگاری دارد و همچون ستاره ای در دل دنیای کسب وکار کاملاً سبز، می درخشد. روی سقف این ساختمان سلول های خورشیدی برای تأمین برق موردنیاز، نصب شده است.

جالب اینکه وقتی آن ها متوجه شدند که با این مقدار فضای روی سقف نمی توانند 100 درصد برق ساختمان را تأمین کنند از سقف ساختمان های مجاور خود درازای ارائه برق رایگان، استفاده کردند. پارکینگ زیرزمینی این اداره نیز، مکان های شارژ خودروی الکتریکی دارد و همچنین فضای مناسبی برای نگهداری دوچرخه در آن منظور شده است. بدین وسیله کارمندان تشویق می شوند که از وسایل حمل ونقل سبز استفاده کنند.

سیستم خنک سازی و گرمایش این ساختمان، با استفاده از سیستم ذخیره سازی انرژی حرارتی آب های زیرزمینی تأمین می شود. آب داغ درون چاه ها ذخیره می شوند و در فصل تابستان به خنک کردن و در فصل زمستان به گرم کردن ساختمان می پردازند. هیچ رادیاتوری در ساختمان وجود ندارد و تمام گرمای موجود به وسیله کابل های درون سقف ها تأمین می شوند. کابل ها با ردوبدل کردن اطلاعات و آب موردنیاز، دمای کل ساختمان را تنظیم می کنند. این ساختمان کاملاً سبز و هوشمند در ابتدای راه است و مهندسان و معماران امیدوارند بتوانند در آینده تمام ساختمان ها چه اداری و چه مسکونی را با ویژگی های کاملاً سبز و هوشمند بسازند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 265

فهرست مطالب شماره 265

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×