menu

ثبت آگهی رایگان

شیشه هوشمند

شهر : تهران

شیشه های هوشمند یا شیشه های مات شونده (smart switchable glass) اولین بار توسط شرکت polytronix آمریکا ساخته و توسعه داده شد. این شرکت با بیش از 20 سال تجربه در زمینه شیشه های هوشمند بیش از هزاران پروژه را در 68 کشور اجرا نموده است. این شیشه ها به گونه ایست که شما می توانید با فشردن تنها یک کلید آن را از حالت شفاف به مات و یا برعکس تبدیل کنید. این شیشه می تواند طراحی و معماری ساختمان را دچار تحولی عظیم کرده و در عرصه بهینه سازی مصرف انرژی و ایجاد حریم خصوصی روندی تازه ایجاد نماید.

از جمله قابلیت های ویژه این شیشه، امکان پخش تصویر از پشت (Back Projection) است. بدین معنا که می توان از یک ویدئو پروژکتور برای پخش تصویر استفاده نمود با این تفاوت که دیگر نیازی به پخش تصویر از روبرو نبوده و می توان تصویر را از پشت روی شیشه (چه در حالت مات و چه در حالت شفاف) ایجاد کرد که این موضوع می تواند قابلیت های تبلیغاتی یک نما را به مقدار قابل توجهی افزایش دهد.

مشخصات

رنگ: شفاف، برنز، توسی، سبز مات، صورتی، آبی و ...
نوع شیشه: انواع شیشه می تواند برای این محصول مورد استفاده قرار گیرد (آنیل، تمپر، فوق شفاف (کریستال) و ...)
ضخامت: 10 میلیمتر تا 40 میلیمتر (بسته به نوع شیشه انتخابی)
ابعاد: عرض های 1.20، 1.50 و 1.80 با حداکثر طول 3 (متر)
دمای کاری: 10- تا 70 درجه سانتیگراد
میزان شفافیت در حالت روشن: 75%
زاویه دید: درجه 150
عمر مفید : بیش از 10 سال در صورت استفاده داخلی
قابلیت پخش تصویر از پشت
مصرف برق: 5 وات بر متر مربع
نحوه عملکرد شیشه های هوشمند (مات شونده)
فیلم هوشمند - مات شونده، از چندلایه مواد پیشرفته تشکیل شده است. لایه های رویین از ورق های پلیمری PET ساخته شده که روی آن با لایه بسیار نازکی از یک ماده شفاف که هادی جریان الکتریسیته است، پوشانده شده است. بین دو لایه از این ورق های پلیمری، ماده ای قرار گرفته که به اختصار PDLC نامیده می شود. مواد تشکیل دهنده این لایه در حقیقت کریستال های مایع هستند که به صورت کاملا نامنظم در یک زمینه پلیمری پخش شده اند و این پخش نامنظم موجب شکست پرتوهای نور و مات شدن فیلم می شود. با عبور جریان برق از دو لایه هادی الکتریسیته، یک میدان الکتریکی تشکیل می شود که سبب می گردد کریستال های نامنظم، به صورت هم جهت قرار گیرند که عبور پرتوهای نور را بدون شکست و به صورت مستقیم امکان پذیر می سازد. بدین ترتیب شیشه شفاف دیده می شود.

فیلم های هوشمند می توانند بین دو لایه شیشه قرار گیرند یا به صورت پشت چسب دار (Self-Adhesive) روی شیشه چسبانده شوند. در حالت اول، فیلم مات شونده هوشمند تحت شرایط خاص بین دو لایه شیشه لمینیت می شود. در این حالت می توان از شیشه با ضخامت و رنگ های مختلف استفاده کرد. ازآنجاکه فیلم مات شونده هوشمند بسیار حساس بوده و امکان آسیب دیدن آن در برابر ضربه، رطوبت، گردوخاک و خراش وجود دارد، فیلم های هوشمند پشت چسب دار به ندرت و تنها زمانی استفاده می شوند که امکان استفاده از شیشه مات شونده وجود نداشته باشد.

#هوشمندسازی_ساختمان_و_BMS

گفت و گو با شیشه هوشمند ایران

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×