menu

ثبت آگهی رایگان

دستور لحظه آخری نعمت زاده؛ صدور مجوز تأسیس کارخانه های سیمان متوقف شد

دستور-لحظه-آخری-نعمت-زاده-صدور-مجوز-تأسیس-کارخانه-های-سیمان-متوقف-شد

در پی اعتراض برخی تولیدکنندگان در مورد اشباع ظرفیت تولید سیمان در کشور، نعمت زاده وزیر سابق صنعت در روزهای پایانی کارش در وزارت صنعت صدور مجوز احداث کارخانه های جدید سیمانی را ممنوع اعلام کرد.

  به گزارش پیام ساختمان، پس از آنکه نعمت زاده وزیر سابق صنعت خرداد امسال از تأسیس 20 کارخانه جدید سیمانی خبر داد، علی محمد بُد یک کارشناس صنعت سیمان در واکنش به این موضوع گفت: احداث این تعداد کارخانه باعث نابودی صنعت سیمان خواهد شد.
 به گفته بُد، تاکنون برای احداث 30 کارخانه سیمان مجوز صادر شده ولی به دلیل نبود صرفه اقتصادی تاکنون ایجاد نشده اند. در پی طرح این موضوع، رحمانی قایم مقام نعمت زاده در امور تولید در نامه ای به وزیر اعلام کرد که راندمان کارخانه های سیمان از 90 درصد به 70 درصد رسیده و این کارخانه ها با مشکلات متعددی مانند کمبود نقدینگی و زیان دهی روبرو هستند.
وی در این راستا پیشنهاد کرد که بانکهای عامل مکلف به افزایش سهم آورده ریالی متقاضیان قبل از گشایش اعتبار اسنادی بخش ارزی شوند و همچنین تمام طرح های جدید با انجام تمهیدات لازم موظف به اجرای فن آوری های جدید شوند.
 در پی این نامه، نعمت زاده وزیر سابق صنعت در زیرنویس نامه از قایم مقام خود خواست که تا اطلاع ثانوی از صدور هرگونه جواز تأسیس سیمان خودداری شود و متقاضیان برای سرمایه گذاری دیگری راهنمایی شوند. همچنین از شیوه های مدرن در مصرف انرژی استفاده شود.
در نهایت، مدیر کل صنایع غیر فلزی وزارت صنعت در نامه ای به شیخان رئیس انجمن سیمان به تولیدکنندگان سیمان اعلام کرد که به دلیل افزایش ظرفیت سیمان و مازاد تقاضا و همچنین سوق دادن مجریان طرح های سیمانی به استفاده از فناوری های جدید مانند بازیافت انرژی تا اطلاع ثانوی مجوزی برای طرح های سیمانی صادر نخواهد شد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×