menu

ثبت آگهی رایگان

سقف های عرشه فولادی

سقف-های-عرشه-فولادی

گروه ساخت وساز: سقف های عرشه فولادی یکی از معدود شیوه های صنعتی سازی است که به دلیل مزایای بی شمار از جمله سهولت در اجرا، سرعت اجرا، کیفیت مطلوب و وزن کمتر در مقایسه با سقف های سنتی در ساخت و ساز های شهری مورد استفاده قرار می گیرد و با استقبال بسیار خوبی مواجه بوده است. پیام ساختمان در ادامه تهیه سلسله گزارش هایی با عنوان «کدام کالای ساختمانی برای شما مناسب تر است» به سراغ تولید کنندگان این کالای ساختمانی رفته تا مخاطبان را در انتخاب درست تر یاری کند.لازم به ذکر است که اظهارات مصاحبه شوندگان الزاماً نظر نشریه نیست و ما صرفاً انعکاس دهنده نظرات هستیم.

مشکل کیفیت گل میخ های داخلی

حامد ربانی- مدیرعامل شرکت عرشه گستر اصفهان در این رابطه به خبرنگار پیام ساختمان گفت: شرکت ما در زمینه سقف های عرشه فولادی کار تولید و اجرا را انجام می دهد.
وی در رابطه با مواد اولیه شرکت هم گفت: مواد اولیه ورق گالوانیزه است.
ربانی در ادامه به مزایای سقف های عرشه فولادی اشاره کرد و گفت: از جمله مهم ترین مزیت های این روش می توان به زمان اجرا، کاهش مصرف میلگرد، افزایش مقاومت، کاهش وزن و کاهش هزینه بتن ریزی اشاره کرد،هر چند هزینه اولیه اجرای این سقف ها بیشتر از سقف های سنتی است اما در طول زمان شاهد برگشت سرمایه خواهیم بود. وی اضافه کرد: ظرف یک روز می توان حدود 2 تا سه سقف را اجرا کرد درحالی که در سیستم سنتی اجرای یک سقف چند روز زمان می برد.
مدیرعامل شرکت عرشه گستر اصفهان در مورد گل میخ های مورد استفاده در سقف های کامپوزیت شرکت متبوعش، گفت: بحث گل میخ بسیار حائز اهمیت است و باید با استاندارد ها مطابق باشد. در ایران بیشتر گل میخ ها با مشکلات کیفیتی مواجه هستند به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم از گل میخ های آلمانی استفاده کنیم؛ وی تاکید کرد: گل میخ ها باید از نظر خمشی مقاوم باشند و در برابر خمش های 60 درجه دچار شکستگی نشوند.

8/0 حداقل ضخامت ورق

محسن آخوندی- عضو هیئت مدیره شرکت پارس رول فرم نیز به خبرنگار پیام ساختمان گفت: از مهم ترین شاخصه های یک ورق خوب که باید حتماً از سوی تولیدکننده رعایت شود، ارتفاع قله های ورق است که اصطلاحاً گام نامیده می شود و شامل گام های 55، 60، 65، 70، 75 و80 میلی متر است. علاوه براین باید تولیدکنندگان زاویه ها را رعایت کنند که متأسفانه اغلب رعایت نمی شود؛ ضمن اینکه ضخامت ورق از 8/0 تا 25/1 متغیر است و نباید کمتر از 8/0 باشد. /p>

مزایای سقف عرشه فولادی

امیرمحمد ملیانی، مدیرعامل شرکت عرشه فولادی ایران در مورد مهم ترین مزایای سقف های عرشه فولادی نیز گفت: در سقف های عرشه فولادی معمولاً نصب عرشه ها به سادگی و بدون تجهیزات خاص انجام و فیکس می شود؛ به این صورت که با مطالعه نقشه ها و اندازه گیری از بیلت پروژه، ورق ها به صورت برش خورده از کارخانه به محل پروژه حمل شده و آماده نصب می شود. ملیانی گفت: سقف های عرشه فولادی در یک پروژه را می توان همزمان و بدون هیچ تداخلی با سایر مراحل ساختمان انجام داد و سقف های فیکس و اجراشده را همزمان بتن ریزی نمود .
مدیرعامل شرکت عرشه فولادی ایران ادامه داد:یکی دیگر از مزایای این سقف ها حمل آسان ورق های برش خورده در کارخانه و بسته بندی در سایزهای مختلف و جای گذاری تبدیل ها به سوی سقف های اجراکننده می باشد و این امر باعث می شود که فضای کمتری در کارگاه اشغال شود .
وی با بیان اینکه فناوری سقف های عرشه فولادی باعث سبک شدن سازه می گردد، گفت: اگر ساختمان یا سازه مورد نظر بر اساس سیستم عرشه فولادی طراحی شود، وزن سازه به مقدار قابل توجهی سبک می شود و این امر باعث صرفه جویی در هزینه خرید آهن آلات و کاهش هزینه دستمزدها می شود . ملیانی خاطرنشان کرد: با توجه به سرعت بالا در اجرا و سهولت در حمل و اجرا و سبک سازی سازه، سقف های مرکب عرشه فولادی کاملاً به صرفه می باشد. همچنین چون ورق های این سقف به صورت ذوزنقه ای اجرا می شود مصرف بتن را تا حد زیادی پایین آورده و این عملیات هم صرفه اقتصادی دارد.وی در پایان گفت: در طراحی سازه برای سقف های عرشه فولادی ضوابط و آئین نامه های اجرایی Aci318، Aisc و مبحث دهم مقررات ملی ساختمان ( اجرای ساختمان های فولادی) و مبحث نهم مقررات ملی ساختمان (طرح و اجرای ساختمان های بتنی) صورت می گیرد. /p>

شاخصه های گل میخ خوب

حسین هاشمی- مدیرعامل شرکت عصر زرین به نکات حائز اهمیتی اشاره کرد و گفت:: برش گیرها یا گل میخ های خاصی که در این نوع سقف استفاده می شود به جهت نوع مصالح و روش خاص اجرا، یکی دیگر از نقاط قوت این سقف محسوب می شوند و حداقل ارتفاع گل میخ بعد از نصب که از بالای ورق ذوزنقه ای اندازه گیری می شود، نباید کمتر از 40 میلی متر باشد.
هاشمی افزود: گل میخ ها بایستی عاری از هر گونه زنگ ، زخم ناشی از زنگ زدگی، پوسته پوسته شدن ، روغن ، رطوبت و هرگونه مواد مضری باشند که اثرات منفی بر روی عملیات جوشکاری می گذارند، باشند. گل میخ ها بر اساس استاندارد Din EN 13918 از فولاد کم کربن و با فرایند فورج تولید می شود ؛ به گونه ای که قابلیت انتقال نیروی برشی در تمامی جهات را دارا می باشند.
مدیرعامل شرکت عصر زرین خاطرنشان کرد: تنها روش استاندارد تولید گل میخ برشگیر ، روش فورج سرد می باشد که توسط ماشین آلات مخصوص و مواد اولیه با آلیاژهای مرغوب تولید می شود و سایر روش های غیراستاندارد تولید نظیر فورج گرم یا ریخته گری به دلیل استفاده از مواد اولیه نامرغوب یا ضایعاتی ، استحکام پایینی دارند و به تبع آن موجبات ناپایداری سازه را فراهم می سازد.



انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×