menu

ثبت آگهی رایگان

یونولیت یا سفال

یونولیت-یا-سفال

گروه ساخت و ساز: همانطور که در شماره گذشته نشریه پیام ساختمان به شما همراهان همیشگی نشریه قول دادیم، دراین شماره به بررسی کاربرد یونولیت و سفال در سقفها میپردازیم تا دست اندرکاران ساخت و ساز با در نظر گرفتن مزیتهای هر کدام از این مصالح، انتخاب درست تری داشته باشند.

یونولیت به صرفه تر از سفال

مینایی، مدیر فروش شرکت تیرچه سازان اخوان در این باره به خبرنگار پیام ساختمان گفت: استفاده از بلوک یا سفال تا حدودی به کاربری ساختمانها بستگی دارد. مثلا اگر ساختمان مسکونی باشد میتوان از یونولیت استفاده کرد اما در صورتی که اداری و سازمانی باشد، بهتر است از بلوک سفالی استفاده شود.
وی افزود: در بحث اجرا میتوان گفت؛ یونولیت از سرعت اجرای بیشتری برخوردار است ضمن اینکه قیمت آن هم ارزانتر است. علاوه بر این به دلیل هزینههای کمتری که برای نصب آن پرداخت میشود، به صرفه تر هم میشود. مینایی در رابطه با ایمنی یونولیت و سفال گفت: از نظر سطح ایمنی هم میتوان گفت؛ یونولیت از وضعیت بهتری برخوردار است چرا که سفال شیره سیمان را جذب میکند در حالی که یونولیت با بتن این واکنش را ندارد.
وی در رابطه با آتش سوزی یونولیت گفت: چنانچه الزامات یونولیت در نظر گرفته شود، از نظر مبحث حریق هم مشکلی ایجاد نمیشود. حتی میتوان پس از بتن ریزی، یونولیت را از سقف جدا کرد. مینایی خاطرنشان کرد: در مبحث انرژی هم یونولیت بهتر از سفال عمل میکند چرا که نوعی عایق به شمار می رود. وی در رابطه با استاندارد یونولیتهای ساختمانی هم گفت: با توجه به اینکه برخی از تولید کنندگان یونولیت فاقد گواهی استاندارد هستند، لازم است خریداران در هنگام خرید، گواهی استاندارد را از تولید کننده مطالبه کنند.

سرعت اجرا و قیمت مناسب یونولیت

نارمی، مدیر فروش شرکت پردیس فوم نیز در این باره به خبرنگارما گفت: یونولیت از نظر سرعت و قیمت نسبت به سفال از شرایط بهتری برخوردار است به گونه ای که حدود 25 درصد ارزانتر تمام میشود. وی دررابطه با استحکام و ایمنی این مصالح گفت: یونولیتها از سرعت آتش سوزی بیشتر ی برخوردارند اما آتش زا نیستند، البته منوط و مشروط به اینکه استانداردها رعایت شود.
نارمی اضافه کرد: استاندارد یونولیت تدوین شده است اما بسیاری از شرکتها که عموما به صورت زیرزمینی کار میکنند فاقد استاندارد هستند. به خاطر اینکه رعایت استاندارد باعث افزایش قیمت تمام شده تولید یونولیت میشود، حدود 10 درصد تولیدکنندگان از استاندارد برخوردارند، ضمن اینکه سازندگان هم رغبتی به خرید یونولیتهای دارای نشان استاندارد ندارند چرا که گرانتر هستند. در این شرایط شرکتهایی که دارای نشان استاندارد هستند، ترجیح میدهند؛ استاندارد تولید نکنند چرا که در رقابت با قیمت تولیدکنندگان غیراستاندارد محکوم به شکست هستند و استاندارد فقط به نوعی اعتبار شرکت را بالا میبرد.
مدیر فروش شرکت پردیس فوم افزود: تولید یونولیت به صورت غیرقانونی هزینه چندانی ندارد و با حدود 60 میلیون تومان میتوان یک واحد تولیدی راه اندازی کرد اما تولید به صورت استاندارد به مراتب هزینه بر است. وی در پایان گفت: یونولیت در کشورهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرد اما در کشورهای توسعه یافته از مصالح دیگری به جای آن استفاده میکنند.

یونولیت برای استفاده در سقف مناسبتر است

شایان امینی، یکی از دست اندرکاران کارخانه "سفال ران" هم در این رابطه به خبرنگار ما گفت: سرعت اجرای یونولیت بیشتر از سفال است و از نظر رعایت مبحث 19 هم خاصیت عایق کنندگی بیشتری دارد و در ضمن از وزن کمتری هم برخوردار است. برای اینکه سفالها خاصیت عایق بودن داشته باشند، از یونولیت در آنها استفاده میشود، حال شما تصور کنید که مصالح مورد نظر به طور کامل از یونولیت تشکیل شده باشد، بنابراین قطعا عایق تراز سفال است و چنانچه الزامات و استانداردهای یونولیتها رعایت شود، در برابر حریق هم مقاومت مطلوبی دارند. وی در پایان گفت: تولید کننده سفال هستیم اما باید قبول کنیم که یونولیت برای استفاده در سقف از مزیتهای بیشتری نسبت به سفال برخوردار است.


انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×