menu

ثبت آگهی رایگان

صادرات را در شرایط تحریم هم ادامه می دهیم

صادرات-را-در-شرایط-تحریم-هم-ادامه-می-دهیم

مدیر عامل گروه بین المللی آذرخش گفت: محصولات تولیدی آذرخش به دلیل برخورداری از کیفیت بالا، استاندارهای مختلف و تنوع رنگ، مشتریان زیادی دراقصی نقاط جهان از جمله کشورهای آمریکا، هلند، اتریش ،آلمان و.... دارد.

محسن سیفی در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان با اشاره به نرخ ارز گفت: افزایش نرخ ارز می تواند برای هر تولید کننده ای جهت صادرات بیشتر، ایجاد انگیزه کند.

وی افزود: ولی متاسفانه موضوع دوباره تحریم ها، چه در سیستم بانکی و چه در سیستم حمل و نقل، موانعی را برای صادرات به وجود خواهد آورد.

این مدیر کارآفرین با بیان اینکه محصولات آذرخش به دلیل اخذ استانداردهای مختلف و نیز برخورداری از تنوع رنگ و کیفیت بالا ، مشتریان زیادی در کشورهای مختلف جهان از جمله آمریکا، هلند،اتریش ،آلمان و... دارد، اظهار داشت: ما ایرانی ها یاد گرفتیم که چگونه در شرایط تحریم با اعمال مدیریت بحران هم به تولید وهم به صادراتمان ادامه دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آینده بازار صنعت ساختمان را چطور ارزیابی می کنید، اظهار داشت: وضعیت رشد صنعت ساختمان در 4 سال گذشته، رشد بسیار ضعیف و گاها منفی بوده است و در این شرایط، سخت تلاش می کنیم تا بتوانیم به نتیجه خوبی برسیم.

وی با تاکید بر اینکه محصول تولیدی توسط گروه کارخانه‏های آذرخش کیفیت بسیار بالا و غیرقابل رقابتی دارد، تصریح کرد: آجر از معدود مصالحی است که نمونه خارجی آن در بازار ایران وجود ندارد. علت هم این است که آنچه در بیست سال گذشته آذرخش به عنوان مبدع این نوع محصول در ایران تولید کرده، هم از نظر قیمت بسیار مناسب و هم از جهت کیفیت بسیار بالا، در جایگاهی بوده که هیچ شرکت خارجی قادر به رقابت با آن نبوده و تلاش‏های برخی کشورهای همسایه برای ورود به این بازار نیز به نتیجه‏ای نرسیده است. علت این توفیق نه اقتصادی بلکه «فرهنگی» است. آجر به شکل سنتی بخشی از معماری ایران بوده و ساختمان‏های متعددی با این محصول بومی ساخته شده‏اند اما از دهه هفتاد به بعد، اقبال به این محصول کاهش یافت که البته در مدت زمانی کوتاه، در میانه دهه هفتاد، آذرخش بار دیگر استفاده از آجر را متداول کرد.

وی ادامه داد: انسان در طول حیات خود همواره طالب زیبایی بوده و هست و محصول تولیدی توسط آذرخش ضمن دارا بودن کیفتی عالی، این اصل را مورد نظر قرار داده است. طراحی و تولید آجرهای آذرخش به صورتی بوده که هماهنگی کاملی از زیبایی و کارایی را فراهم کرده است. برخلاف برخی محصولات مورد استفاده در نمای ساختمان که فضایی بی روح و یکسان را ایجاد می‏کند، آذرخش با شناخت نیازهای مصرف کنندگان محصولی چشم نواز و متناسب با طبع سخت پسند و زیبا دوست جامعه ایرانی طراحی کرده است.

سیفی در خصوص مزایا و ویژگی‏هایی محصولات آذرخش گفت: آذرخش مدت بیست سال است که به واسطه به کارگیری مواد اولیه مرغوب، استفاده از فناوری روز اروپا، بهره گیری از فرمول‏های اختصاصی و نیز تحقیق و توسعه گسترده در عرصه تولید محصولاتش توانسته به برندی شناخته شده و قابل اعتماد در رده تولید این محصول تبدیل شود.

وی افزود: آجر تولیدی توسط آذرخش در برابر یخبندان و همه نوع شرایط آب و هوایی بخصوص سرما بسیار مقاوم است. تنوع در رنگ و ترکیبات ویژگی دیگر این محصول است که به واسطه تولید آجرهای سنتی، آنتیک و مدرن طیف‏های متنوعی از استفاده کنندگان را از این محصول راضی کرده است. آجر آذرخش ضد سایش است و در صورت استفاده در کف، در مقابل ترددهای زیاد و عوامل فرسایش بسیار مقاوم است. «مقاومت فشاری بالا و قابل استفاده در بدترین شرایط سخت فشار»، «عدم رنگ پریدگی در مقابل نور آفتاب»، «مقاومت در برابر اسید وباران های اسیدی»، «سازگاری با محیط زیست به جهت عدم استفاده از مواد وآلاینده ها نظیر آذبست» و «قابلیت استفاده در فضای داخلی و خارجی ساختمان» برخی از ویژگی‏های این محصول است.

به گفته سیفی آجرهای تولیدی آذرخش، قابلیت استفاده در فضاهای داخلی و خارجی دارد که زنجیره زیبایی کارایی و دوام را تکمیل می‏کند. مشتریانی که این محصول را انتخاب و آن را در ساختمان خود استفاده می‏کنند، همیشه محصولی زیبا با همان خصوصیات ویژه و ماندگار خواهند داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا آجرهای نسوز تولیدی توسط کارخانه‏های شما در کاستن از اتلاف انرژی موثرند، اظهار داشت: به کار بردن عبارت «نسوز» درخصوص آجرهای آذرخش، تاکیدی بر مقاومت بالای این محصولات است. آجرهای آذرخش در دمای 1200 درجه پخت می‏شود و همین مسئله مقاومت آن را بسیار زیاد می‏کند. این آجر در مقابل سرما و گرما به شدت مقاوم است و همین مسئله دلیلی مهم بر قابلیت عایق بودن آن در مقابل سرما و گرما است. در معماری سنتی ایران و در مناطق کویری از گذشته‏های بسیار دور آجر کاربردی فراوان داشته که دلیلی واضح بر عایق بودن آن در مقابل گرما ـ برای روز ـ و سرما ـ برای شب ـ مناطق کویری است. هم اکنون در مناطق سردسیر همچون کردستان نیز آجر آذرخش مشتریان فراوانی دارد که یکی از علت‏های مهم آن در کنار زیبایی محصول، مقاومت بالای محصولات آذرخش در مقابل سرما است.

وی با بیان اینکه آذرخش به واسطه دارا بودن سه کارخانه بزرگ، حجم بالایی از تولید داخلی را در اختیار دارد و به همین دلیل بخش عمده‏ای از بازار داخلی را در اختیار دارد، تصریح کرد: با توجه به آینده رو به رشد مصرف این نوع مصالح در سال‏های آینده و علاقه مخاطبان به استفاده از آجر در کف، دیواره، داخل ساختمان و...، به زودی چهارمین واحد تولیدی آذرخش که کارخانه‏ای تمام رباتیک با حجم تولید بسیار بالا است راه اندازی خواهد شد و قطعاً این کارخانه بخش عمده‏ای از بازار رو به رشد ایران را تأمین خواهد کرد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×