menu

ثبت آگهی رایگان

فرایند تولید آجر نسوز

فرایند-تولید-آجر-نسوز

آجر نسوز از ترکیب آلومین با خاک رس و پخت آن در دمای 1200تا1550درجه سانتی گراد در کوره های مخصوص طی مراحلی تولید می شود.

مراحل تولید آجر نسوز

در فرآیند تولید آجر نسوز ابتدا کانی های معدنی دپو شده در کارخانه برای استفاده در تولید، توسط وسایل نقلیه و در صورت مکانیزه بودن توسط نقاله به خط تولید انتقال داده می شوند.

در قدیم غربال گری به صورت سنتی انجام می گرفت اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی این دانه بندی ها به صورتی مکانیزه توسط آسا بهای کوبیت آسیاب و غربال می شوند و به سالن اصلی که به آماده سازی معروف است انتقال داده می شوند.

در این مرحله مواد اولیه برای کلسینه شدن وارد کوره ها با درجه حرارت معین می شوند و بعد وارد حوض های شاموت می شوند سپس در این مرحله محلول چسب به مواد اضافه شده و بعد از مخلوط شدن توسط میکسرها در سیلوهایی ذخیره می شوند تا به مرحله پرس برسند. در کارخانه های مکانیزه این مواد با فشار مابین 400تا1400 تن با پرس های هیدرولیک تحت فشار قرار می گیرند که درنهایت به مرحله پخت برسند. در اصطلاح خشت خام وارد کوره برای پخت نهایی می شوند. در مرحله آخر که همان پخت در کوره ها است. قالب ها در دمای مابین 1200 تا 1550 درجه سانتی گراد حرارت می بینند.

آجرنسوزها تولیدشده پس از خنک شدن کوره ها آماده بسته بندی و راهی شدن به سوی بازار مصرف کنندگان می شود.

لازم است با این نکته اشاره شود که در اکثر کارخانه های این مراحل به صورت سنتی انجام می شود . اما کارخانه هایی نیز در ایران وجود دارند که به صورت تمام مکانیزه آجر نسوز را تولید می کنند. آجرنما مشخصات فنی ،کالاها و لیست قیمت آجر نسوز

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×