menu

ثبت آگهی رایگان

پیش ساختگی، هزینه های ساخت و ساز را کاهش می دهد

پیش-ساختگی-هزینه-های-ساخت-و-ساز-را-کاهش-می-دهد

یک تولید کننده مصنوعات فلزی ساختمان گفت: پیش ساختگی(pre-fabrication) اجزای ساختمان از طریق فناوریهای نوین، می تواند تا 50 درصد هزینه های ساخت و ساز را کاهش دهد.

مهندس مسعود نوباشی، مدیر عامل شرکت آهنود فلز خانه ها(HOMES) در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان اظهار داشت: در واقع تولید مصنوعات فلزی ساختمان به صورت پیش ساخته نظیر درهای لیزری، حفاظ لیزری ، نرده لیزری ، پنل های نمای لیزری و پله های معلق لیزری از جمله محصولات جدیدی است که روند صنعتی سازی را تسریع می نماید.

وی افزود: ساخت این محصولات در کارخانه و نصب راحت و ساده آنها در ساختمان، علاوه بر زیبایی، دوام و امنیت بالا، می تواند هزینه های ساخت و ساز را نیز در این بخش تا 50 درصد کاهش دهد.

نوباشی که واحد تولیدی آهنود فلز خانه ها را تحت برند(HOMES) هومس در سال 1396تاسیس کرده است، گفت: این واحد تولیدی از طریق فناوریهای نوین لیزری، قابلیت تولید انواع درهای عابر، پارکینگ و لابی، پله های معلق، پارتیشن ها و اکسسوری را دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در بازار ایران درهای لابی و عابر فلزی، بیشترین تقاضا و سفارش را دارند.

فناوریهای لیزری در خدمت خلاقیت

به گفته این فعال صنعتی، ورود فناوریهای لیزری به صنعت، موجب شده تا دست صنعتگران برای ارائه خلاقیت های بیشتر کاملا باز شود. به طور مثال استفاده از لیزر در برش و طراحی در های فلزی زمینه ای را ایجاد کرده است که دری برای ورود به ساختمان طراحی شود که نشانگر معماری داخل خانه باشد یا درهایی ساخته شود که مطابق با سفارش مشتری تصویری از مالک، تصاویری از طبیعت و یا آیاتی از قرآن مجید بر آن برش داده و حک شود.

نوباشی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد کمی واحد تولیدی مصنوعات فلزی لیزری از جمله (HOMES) در کشور فعال است، تصریح کرد: صنعت ساخت مصنوعات فلزی ساختمان هنوز آنطور که باید در ایران شکل نگرفته است و از آنجایی که برای راه اندازی هر واحد تولیدی، سرمایه نسبتا زیادی لازم است، از این رو باید سرمایه گذاران بزرگ را برای ورود به این بخش ترغیب و تشویق کرد.

وی ادامه داد: به طور مثال برای راه اندازی فاز نخست تولید درهای فلزی لیزری در شرکت آهنود فلز، 150 میلیارد ریال هزینه و برای 60 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد گردید.

به گفته مهندس نوباشی، مصنوعات فلزی ساختمانی، بازار خوبی در کشورهای عراق، افغانستان و عمان دارد و ایران هم برای تامین این بازارها از توانایی لازم برخوردار است. وی گفت: به طور نمونه مراجعات زیادی از اقلیم کردستان عراق به شرکت آهنود فلز می شود که آنها خواستارخرید و سفارش انواع درهای فلزی و شیت های ورقی لیزر شده با طرحهای زیبا هستند.

وی ادامه داد: در صورتی که سرمایه گذاران بزرگ راغب به سرمایه گذاری شوند، خواهیم توانست با یک تولید هدفمند، بازارهای صادراتی کشورهای همسایه را تصاحب کنیم و درآمد ارزی قابل توجهی برای کشورمان ایجاد کنیم.

گفتنی است شرکت آهنود فلزخانه ها(هومس) مجهز به کارگاه برش لیزر تهیه قطعات ورق CNC ، کارگاه تراش قطعات طراحی شده و اتصالات، کارگاه ساخت و جوشکاری، کارگاه رنگ آمیزی و آبکاری قطعات فلزی و کارگاه مونتاژ و نصب می باشد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 366

فهرست مطالب شماره 366

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×