menu

ثبت آگهی رایگان

لاکچری بودن دور از تصور نیست

لاکچری-بودن-دور-از-تصور-نیست

علیرضا کاظمی مدیرعامل شرکت پرتوصانع، مجری و پیمانکار در معماری،طراحی، نوسازی ، بازسازی و مقاوم سازی پروژه های ساختمانی است.

وی که 15 سال گذشته را به طراحی، تجهیز، ساخت و اجرای پروژه های عمرانی گذرانیده، این مسیر را با طراحی لوگوی شرکت خود در سال های دبیرستان آغاز نموده و حال با کسب تجربه حاصل از سالهای کاری متمادی در پی تحقق اهدافیست که منجر به تامین رفاه حال عموم مردم شود. او بر این مطلب صحه می گذارد که با گذشت زمان سلیقه عموم به سمت خاص پسندی متمایل شده و مردم نسبت به گذشته اهمیت بیشتری برای وضعیت محیط کار و زندگی خود قائل شده و همواره در پی بهره گیری از طرح های زیبا و به روزند. این در حالیست که در گذشته و در سال های اولیه فعالیت این شرکت، تنها افراد خاص با توانایی مالی بالا به دنبال طرح های خاص بودند. این موضوع مجموعه پرتوصانع را بر آن داشت که این رویکرد را ملموس تر کند و با مواد اولیه ای که هم در دسترس و مقرون به صرفه اند و هم دارای کیفیت مناسبی هستند، برخورداری از یک دکوراسیون زیبا و مورد پسند را با هزینه قابل قبول برای تمام افراد جامعه امکان پذیر نماید.

کاظمی بر این باور است که با چاشنی کردن کمی خلاقیت و نوآوری می توان علاوه بر دنبال کردن هدف احیای معماری ایرانی در طرح های مدرن ساختمانی، در پی ارائه راهکارهایی برای کاهش هزینه های اجرایی بود. شرکت پرتوصانع به خاطر احترام به این نوع نگاه جدیدی که در بین مردم متداول شده، تصمیم بر آن دارد تا با تولید و عرضه محصولات جانبی تزئینی که در پروژه های کلان خود به عنوان جزئیات کار دکوراسیون می دانسته، گامی در راستای برآوردن این خواسته بردارد.

این کارآفرین عرصه ساخت در گفتگو با خبر نگار پیام ساختمان به تولید محصولات نوستالژیک و در عین حال مدرن در رسته های میز، لوستر، دیوارکوب و وسایل تزئینی با استفاده از مصالح و گاها ضایعات ساختمانی اشاره کرد و گفت: هرچه پروسه کاری در دست اجرا مجلل تر باشد، تفاوت قیمت ها بالاتر بوده ، برای عموم صرفه و جذابیت به سزایی داشته و بهینه بودن کار نیز نمود بیشتری پیدا خواهد کرد. مدیر عامل پرتوصانع با تاکید بر دریافت اجرت معقول بابت طراحی و اجرا و همچنین حذف هزینه های اضافی، اذعان داشت که ساخت با کیفیت مطلوب و مقرون به صرفه را خط مشی خود قرار داده است.

در ادامه به مرور موارد کاری که پرتوصانع در این راستا انجام داده خواهیم پرداخت:

به کارگیری خرده سنگ های انباشته از نخاله های ساختمانی برای موزائیک کردن کف ویلای اقامتی لتینگان شاهدی بر این مدعی می باشد که علی رغم طرح متفاوت و جذاب باعث صرفه جویی 50 تا 70 درصدی شده است.

نمونه دیگری که می توان برآن اشاره داشت، ساخت شومینه بسیارزیبا با ترکیب میلگرد های باقی مانده از سازه و سنگ رودخانه ای در پروژه ذکر شده است که توانسته توجه افراد زیادی را به خود جلب نماید.

مثال بعد ساخت الوارهای سرامیکی جدیدیست که از بریدن کاشی های سایز بزرگ طرح چوب به ابعاد پارکت بدست آمده و برای بکارگیری در فضاهایی در نظر گرفته شده اند که به لحاظ گرم و دلنشین تر شدن محیط و همخوانی با اقلیم نیازمند متریال چوب بوده اند اما محدودیت های اجرایی (تقابل چوب و مسئله گرمایش از کف با توجه به عایق بودن آن)، بحث نگهداری و دوام این اجازه را به طراح نمی داد.

موارد ذکر شده تنها گوشه ای از قدم هایی است که پرتوصانع در جهت کاهش هزینه ها برداشته که ذکر همه آنها در این مقال نمی گنجد.

این مجموعه در راستای گسترش این ایده و طرز فکر اقدام به برگزاری بازدیدهای مشاوره ای رایگان و به کارگیری آموخته های حاصل از سال های همکاری با پیمانکاران پروژه ی مسجد بقیه الله (عج) و دیگر فعالیت های خود در زمینه ی شهرک سازی، پل سازی، مقاوم سازی و دکوراسیون، در ساخت آیتم های کاری خرد و کلان کرده است.

جهت آشنایی بیشتر با این مجموعه در آینده به معرفی نمونه های کاری اداری، تجاری، مسکونی و فرهنگی بیشتری از پرتوصانع از جمله ویلای نوشهر، فروشگاه نیو بالانس و ... خواهیم پرداخت.

الهام نرجه پور

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 355

فهرست مطالب شماره 355

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×