menu

ثبت آگهی رایگان

8 نکته برای اینکه بازسازی خانه موفقی داشته باشید

8-نکته-برای-اینکه-بازسازی-خانه-موفقی-داشته-باشید

8 اگر نگاهی به قیمت املاک و وضعیت بازار مسکن بیندازید، احتمالا شما هم با ما موافق خواهید بود که بازسازی خانه جایگزینی مناسب برای خرید و اسباب کشی به خانه ای جدید است.

اگر شما با برنامه و اجرایی مناسب دست به بازسازی خانه خود بزنید مطمئنا هم ارزش خانه تان افزایش پیدا می کند و هم به طرز قابل توجهی در منزلتان احساس راحتی بیشتری می کنید. در این مطلب می خواهیم چند نکته در مورد فرآیند بازسازی خانه را برایتان شرح دهیم که می تواند در این کار کمکتان کند.

بودجه منطقی

مهم ترین نکته پیش از شروع هر عملیات بازسازی، تعیین بودجه ای منطقی برای آن است.

اگر قرار باشد عملیات بازسازی خانه شما آنقدر خرج بردارد که نتوانید از پس هزینه هایش بربیایید، شروع کردنش اصلا منطقی نیست.

در مورد اینکه چقدر می توانید هزینه کنید با خودتان روراست باشید و بودجه واقعی خودتان را مشخص کنید.

بعد از آن تنها 90 درصد از بودجه تان را به عملیات بازسازی اختصاص داده و 10 درصد باقیمانده را برای مخارج پیش بینی نشده ذخیره کنید.

هنگام تعیین بودجه منطقی باشید و رویایی فکر نکنید. تنها روی پولی حساب کنید که از داشتنش مطمئن هستید و به امید پول هایی که معلوم نیست کی به دستتان برسد بازسازی را شروع نکنید.

ارزیابی

شاید تصمیم به احداث استخری بزرگ در خانه تان بگیرید، اما آیا این تصمیم منطقی است؟ یا مثلا بخواهید کل دکوراسیون خانه تان را با چوب های اعلا طراحی کنید، آیا باید دست به چنین کاری بزنید؟ سوال اصلی که پیش از طراحی باید از خودتان بپرسید این است که اگر من این تغییرات را در خانه ام اعمال کنم، آیا در بازار کسی حاضر می شود آن را بخرد؟ اگر همسایه هایتان دکوراسیون چوبی یا استخر ندارند، احتمالا در آن منطقه ای که زندگی می کنید چنین ویژگی هایی خواهان ندارد.

بدین ترتیب اگر زمانی بخواهید خانه تان را بفروشید به سختی هزینه های بازسازی به جیبتان برمی گردد.

طراحی

حالا که بودجه تان را مشخص کرده و ایده ای کلی از بازسازی خانه پیدا کرده اید زمان طراحی فرا رسیده است.

در طراحی اصلا نباید عجول باشید و اجازه دهید به مرور زمان طرح بازسازی شکل گرفته و پخته شود.

از روی فرصت لیستی از نیازهایتان و اهدافتان از بازسازی خانه تهیه کنید.

پس از آن کمی تحقیق کنید و طرح های مختلف را بررسی کنید تا به یک طرح مشخص برسید. طبیعی است که اگر می خواهید یک بازسازی اساسی انجام دهید لازم است که از یک طراح داخلی یا معمار نیز کمک بگیرید.

در زمینه طراحی داخلی کتابچه های زیادی وجود دارد که در آن ها می توانید طرح های متنوعی پیدا کنید.

هرچه پیش از شروع عملیات بازسازی بیشتر صبر و حوصله به خرج دهید احتمال اینکه پولتان هدر برود کمتر است و نتیجه نهایی شما را راضی تر خواهد کرد.

برای اینکه ایده ای داشته باشید می توانید درباره طراحی آشپزخانه، طراحی کمدهای دیواری، طراحی اتاق خواب، حمام و مواردی مانند این در اینترنت جست و جو کنید.

اگر در مرحله طراحی عجله نکنید و مشخص کنید که دقیقا چه می خواهید، هم در هزینه هایتان صرفه جویی خواهد شد و هم نتیجه نهایی برایتان دلپذیر خواهد بود.

محدوده اجرا

وقتی که مرحله طراحی به پایان رسید باید به دقت محدوده اجرا را مشخص کنید.

اگر بخواهید یک مجری برای بازسازی خانه استخدام کنید باید دقیقا برایش مشخص کنید که از او چه می خواهید.

هرچه محدوده اجرا و خواسته های شما واضح تر باشد، احتمال اینکه حین عملیات با مجری به اختلاف بخورید کمتر است.

زمان بندی

از زمان بندی عملیات بازسازی خانه انتظاری معقول داشته باشید. اکثر پروژه ها برای به سرانجام رسیدن چندین هفته زمان نیاز دارند.

حتی یک بازسازی ساده آشپزخانه گاهی می تواند یک ماه یا بیشتر شما را درگیر کند.

بنابراین خودتان را برای این شرایط که ممکن است طولانی شود آماده کنید.

تعطیلی ها، وضعیت آب و هوا و اتفاقات غیرمنتظره را در برنامه ریزی هایتان در نظر بگیرید تا انتظاری منطقی از زمان پایان عملیات داشته باشید.

با مجری های مختلف صحبت کنید

اگر خودتان مسئولیت بازسازی را بر عهده بگیرید احتمالا در هزینه هایتان صرفه جویی زیادی می شود.

ولی اگر مشغله های کاری تان اجازه نمی دهد چنین کاری بکنید باید سراغ افرادی بروید که می توانند بازسازی خانه را برای شما انجام دهند. حتما پیش از بستن قرارداد با چند مجری مختلف ملاقات کنید. پروژه تان را برایشان شرح دهید، از آن ها قیمت بگیرید و نمونه کارهای قبلی شان را بررسی کنید.

این کار به شما کمک می کند هم در هزینه هایتان صرفه جویی کنید و هم اینکه مطمئن شوید مجری از پس خواسته های شما به خوبی برمی آید. بدین ترتیب احتمال اینکه نتیجه نهایی راضی کننده باشد بیشتر است.

در بازار هم پیمانکار خوب وجود دارد و هم پیمانکار بد. هیچ وقت کیفیت را فدای هزینه نکنید و بدانید که اگر کار خوبی می خواهید باید پول خوبی هم خرج کنید.

قرارداد

اگر می خواهید کل عملیات بازسازی را به یک مجری بسپارید حتما با او قرارداد کتبی امضا کنید.

اگر مجری مورد نظر شما فرد معتبری باشد مشکلی با این موضوع نخواهد داشت، اما اگر به این درخواست شما روی خوش نشان نداد کمی در بستن قرارداد با او شک کنید.

لازم نیست قراردادتان پیچیده باشد. اما حتما درخواست هایتان، نحوه پرداخت هزینه ها، نحوه اعمال تغییرات احتمالی در پروژه و جریمه تاخیر را در آن به وضوح ذکر کنید.

با این کار هم خیالتان راحت می شود و هم مجری کارتان را جدی تر می گیرد.

بستن قرارداد بخش مهمی از عملیات بازسازی است. وقتی که تمام تعهدات طرفین در قرارداد به وضوح ذکر شده باشد، احتمال به مشکل خوردنشان به حداقل می رسد.

بمیر و صرفه جویی کن!

گاهی اوقات ممکن است توانایی هایی داشته باشید که می توانید در بازسازی خانه از آن ها کمک بگیرید و در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.

مثلا ممکن است بتوانید اتاق را خودتان رنگ بزنید. یا در سیم کشی خانه مهارت داشته باشید یا آشنایی داشته باشید که بتواند این کارها را با دریافت هزینه ای کمتر برایتان انجام دهد.

هر کار می توانید بکنید تا در هزینه ها صرفه جویی کنید، زیرا هرچه کمتر از بودجه تان خرج کنید در انتهای پروژه دستتان برای تغییرات احتمالی بازتر است.

جمع بندی

بازسازی خانه در بسیاری از موارد جایگزینی مناسب و کم هزینه تر برای خرید خانه جدید است.

مهم ترین نکته پیش از شروع عملیات بازسازی تعیین بودجه ای منطقی برای کار است.

در مرحله طراحی تا می توانید صبر به خرج دهید تا طرح پخته تر و نتیجه نهایی بهتر و با کیفیت تر شود.

در تعیین زمان بندی منطقی باشید و تعطیلات و اتفاقات غیرمترقبه را نیز در نظر بگیرید.

اگر می خواهید برای اجرای پروژه پیمانکار بگیرید حتما در قرارداد تمامی خواسته ها، نحوه پرداخت هزینه ها، نحوه اعمال تغییرات در پروژه و جریمه تاخیر را ذکر کنید.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 349

فهرست مطالب شماره 349

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×