menu

ثبت آگهی رایگان

با سبک دکوراسیون آرت دکو آشنا شوید

با-سبک-دکوراسیون-آرت-دکو-آشنا-شوید

سبک های مختلفی وجود دارد که هر فردی مطابق سلیقه و علاقه خود می تواند آن را برگزیده و چیدمان خانه خود را انجام دهد. در اجرای برخی سبک ها، مانند دکوراسیون به سبک آرت دکو باید از ریشه و بنیان سبک منزل شما تغییر کند و قوانین آرت دکو را در تهیه لوازم رعایت کنید.

همه افراد در زندگی خود دست کم یک بار مجبور به تغییر سبک خانه خود یا تعیین سبکی جدید برای دکوراسیون خانه و لوازم خود شده اند. افرادی که تازه عروس و تازه داماد هستند جهت خرید لوازم منزل خودشان ابتدا باید در ذهن خود سبکی که به آن علاقه دارند را تعیین کرده و سپس شروع به خرید لوازم منزل کنند.

سبک آرت دکو ریشه در کشور فرانسه دارد و برای اولین بار در این کشور معرفی و به اجرا درآمد. ممکن است این سبک را همچنان در کشورهای غربی بسیار مشاهده کنید.

هنگام انتخاب سبک دکوراسیون خانه خود باید به بودجه مالی توجه زیادی داشته باشید. سعی کنید سبکی را انتخاب کنید که بودجه فعلی شما آن را پشتیبانی کند. بر خلاف برخی سبک ها، دکوراسیون به سبک آرت دکو یک سبک گران قیمت برای چیدمان منزل به شمار می آید. پس اگر بودجه کمی در اختیار دارید بهتر است سبک آرت دکو را انتخاب نکنید.

در سالیان گذشته حتی برخی از کشورهای غربی به دلیل هزینه های بالایی که باید برای دکوراسیون به سبک آرت دکو خرج می کردند، آن را از سبک های انتخابی در غرب خارج کردند. اما گاهی برای به دست آوردن زیبایی باید هزینه های بالایی پرداخت کرد تا لذت برد.

سبک آرت دکو نیز دکوراسیون گران قیمت و پرخرجی است.

سبک آرت دکو درواقع یک هنر تزئینی است که برای مبلمان خانه، مبلمان اداری، لوازم تزئینی داخل منزل یا محل کار و چیدمان منازل و شرکت ها به کار می رود. پس ممکن است ما سبک آرت دکو ریشه در کشور فرانسه دارد. این سبک در واقع یک هنر تزئینی است که در مبلمان منزل ، لوازم تزئینی و سبک لوازم منازل نفوذ کرده و بسیار محبوب شده است.

کمی با تاریخچه سبک آرت دکو آشنا شوید

آرت دکو یا به عبارتی همان هنر تزئینی که از آن با نام های جاز مدرن یا مدرن یاد می شود، در واقع در هنرهای تجسمی، طراحی و معماری یک سبک و جنبش هنری به شمار می رود.

بسیاری از افراد سبک آرت دکو را در راستای نهضت­های کوبیسم، فوتوریسم، اکسپرسیونیسم و دیگر نهضت ها می­دانند در زمانی پیش از وقوع جنگ جهانی اول این جنبش هنری در کشور فرانسه برای نخستین بار پدیدار شد.

کلمه آرت دکو در واقع اصطلاح کوتاه شده کلمه ” آرتس دکوراتیفس” است که برگرفته از نمایشگاه بین المللی هنرهای تزئینی و صنعتی مدرن بوده که در شهر پاریس در کشور فرانسه در سال 1952 برگزار شده است.

این سبک گران قیمت در واقع تلفیقی از استفاده از اشکال هندسی بسیار دقیق، جسورانه با ترکیب رنگی روشن است. در این سبک دکوراسیون استفاده از رنگ های روشن یک قانون بدون جایگزین است.

در دکوراسیون به سبک آرت دکو که سبک گران قیمت و پرخرجی است از لوازم زینتی و طرح های نو از لوازمی که بسیار گران بها هستند، استفاده می شود.

جنبش هنری آرت دکو در دهه های 1920 و 1930 در سالهای اوج خود قرار داشت که تاثیر بسیار زیادی در طراحی جواهرات، معماری،طراحی های صنعتی غرب، مد و تزئیات داخلی ساختمان داشت.

هنر تزئینی و سبک آرت دکو بیشتر در کشور فرانسه و علی الخصوص شهر پاریس بسیار معروف بود.

در این شهر هنرمندان بزرگی هم چون ژاک امیل روهلمان که معروف ترین مبل ساز آرت دکو شناخته می شود سکونت داشتند. همچنین هنرمندان برجسته ای در سبک آرت دکو هم چون ادگار براندت و ژان دوناند (که کار اصلی او در کار با آهن و قفل بود) ، رنه لالیک (که تخصص او در در شیشه ­کاری بود.) و موریس مارینو (که در جواهرسازی به سبک آرت دکو و ساعت ­سازی کارتیه تخصص داشت.) در شهر پاریس سکونت و فعالیت داشتند.

جالب است بدانید اکثر هنرمندانی که تا قبل از سال 1960 با استفاده از این سبک کار می کردند افرادی ناشناخته بودند. زیرا پیش از این کلمه آرت دکو خیلی مورد استقاده قرار نمی گرفت.

در سبک گران قیمت و پرخرجی همچون دکوراسیون به سبک آرت دکو استفاده از از اشیایی مختلف همانند آلومینیوم،ورشو، لاکر، چوب کاری، پوست کوسه و گورخر بسیار رایج است.

در دکوراسیون به سبک آرت دکو نیز بسیار از فرم های زیگزاگ، پله ای، دایره آفتاب و قوس های بلند استفاده می شود.

سبک آرت دکو بیشتر تمایل دارد در هنر تزئینی از فرم های هندسی شکسته مانند مثلث، مربع و چند ضلعی در چیدمان استفاده کند.

سبک آرت دکو در واقع یک سبک گران قیمت و کاملا زینتی و تجملاتی است به همین دلیل استفاده از این نوع سبک در سینماها، کشتی های مسافربری و برج های بلند بسیار رایج است.

همانطور که قبلتر اشاره کردیم استفاده از سبک هنری آرت دکو بسیار هزینه بر است.

به همین دلیل پس از اتمام جنگ جهانی دوم در غرب این هنر به عنوان یک هنر تزئینی و سبک گران قیمت شناخته شد و استفاده از این سبک تقریبا کنار گذاشته شد.

در نهایت در سال 1980 مجدد این هنر و سبک روی کار آمد و فعالیت خود را از نو آغاز کرد.

پس از آنکه سبک آرت دکو در اروپا رواج یافت، آمریکا دومین بستر مهم برای پیشرفت این سبک گران قیمت شد.

به همین خاطر تقریباً در اکثر شهرهای آمریکا دست کم یک ساختمان بزرگ با این سبک ساخته شد.

سه ساختمان بسیار بزرگ در آمریکا با نام های ساختمان فیشر، تئاتر فاکس و ساختمان گاردین نمونه های برجسته سبک دکو آرت هستند که هر سه آن ها جزو نمادهای ملی و تاریخی آمریکا هستند.

در سبک هایی چون آرت دکو استفاده از اشیایی مختلف همانند آلومینیوم، ورشو، لاکر، چوب کاری، پوست کوسه و گورخری بسیار رایج است.

در هنر تزئینی سبک آرت دکو نیز بسیار از فرم های زیگزاگ، پله ای، دایره آفتاب و قوس های بلند استفاده می شود.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 356

فهرست مطالب شماره 356

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×