menu

ثبت آگهی رایگان

هوشمندانه از فضای خالی خانه استفاده کنیم

هوشمندانه-از-فضای-خالی-خانه-استفاده-کنیم

با افزایش جمعیت و بالا رفتن تراکم در بافت های شهری، خانه های ما روز به روز کوچک تر شدند. دیگر خبری از آن ویلاهای بزرگ و جا دار برای افراد معمولی نیست و همه با آپارتمان های کوچک خو گرفته اند. آپارتمان هایی که به زحمت مرز صد متر مربع را رد می کنند و برای زندگی بهتر باید هوشمندانه و با دقت از فضاهای خالی خانه استفاده کرد.

مشکلی که بسیاری از خانه های آپارتمانی کوچک دارند، استفاده از طراحی و نقشه هایی بدون کاربرد واقعی است. به همین خاطر زمانی که شما تمام وسایل خود را می چینید، باز هم فضاهای خالی منزل شما را آزار می دهد. همیشه راه هایی برای استفاده بهینه از نقشه های کج و معوج ساختمان ها و پر کردن فضاهای خالی وجود دارد.

1- از مبلمان ال شکل استفاده کنید

به طور معمول یکی از بزرگترین فضاها را در خانه سالن پذیرایی تشکیل می دهد. اگر مبلمان استفاده شده در این قسمت مناسب نباشد، باعث افزایش فضاهای خالی خانه می شود. اکثر مبلمان موجود در بازار از طراحی خطی و ساده استفاده می کنند که فضای زیادی را اشغال می کند. تجهیز خانه با مبلمان ال شکل می تواند کمک زیادی به پر کردن فضاهای خالی بکند. با مبلمان ال شکل نه تنها دیگر گوشه های سالن خالی نمی ماند، بلکه با محوریت قراردادن یک گوشه از سالن به مبلمان، فضای بازتری در کل سالن شاهد خواهیم بود.

2- نقش تلویزیون را در چیدمان جدی بگیرید

چینش بد محورهای اصلی یک اتاق یا سالن، خود می تواند باعث بروز فضاهای خالی خانه شود. تلویزیون از جمله وسایلی است که اغلب نقشی محوری در چیدمان ایفا می کند و افراد ترجیح می دهند آن را طوری در مکانی قرار دهند که به راحتی از هر نقطه قابل دیدن باشد.

همین تفکر گاهی باعث می شود که گاهی تلویزیون و میز آن را که به نسبت جا گیر هم هستند در مرکز یک ضلع از فضا قرار دهیم.

اگر از تلویزیون های تخت استفاده می کنید، بهترین راه برای پر کردن فضاهای خالی این است که آن را به شکل دیواری نصب کنید تا فضایی را اشغال نکند. به عنوان جایگزین میز تلویزیون هم می توانید از قفسه ها و شلف های دیواری کمک بگیرید. اما اگر قصد نصب دیواری تلویزیون را ندارید، بهتر است آن را در گوشه ها قرار دهید. به دلیل ماهیت تلویزیون، محیط اطراف آن باید تا حد امکان خلوت باشد تا بیشتر بتوانید بر روی صفحه نمایش تمرکز کنید.

به همین خاطر قرار گیری آن در گوشه، هم فضای مرکزی سالن را برای استفاده بهینه تر در دسترس شما می گذارد، هم به دلیل خلوتی گوشه سالن می توانید لذت بیشتری از تماشای آن ببرید.

سعی کنید برای آزادی بیشتر و کاهش فضاهای خالی خانه، از تلویزیون های دیواری استفاده کنید.

3- از تراس خود استفاده بهینه کنید

بسیاری از آپارتمان ها و خانه ها ممکن است دارای تراس نباشند. هر چند خانه های تراس دار نیز آنطور که باید از آن فضا استفاده نمی کنند. تلاش کنید تا با بهینه تر کردن استفاده از فضاهای خالی خانه در تراس، آرامش بیشتری در منزل خود کسب کنید. اگر در محله ای آرام و پاک زندگی می کنید، می توانید یک صندلی راحتی یا میز خود را درون تراس ببرید و از فضای آنجا استفاده کنید. استفاده از تراس برای پرورش گل و گیاهان آپارتمانی نیز می تواند اثر بسیار مثبتی بر روحیه شما بگذارد. اگر تمایلی به انجام این کارها ندارید و تراس شما فضای خالی و بی استفاده ای دارد، می توانید با اضافه کردن یک کمد و قفسه از آن به عنوان یک انباری استفاده کنید.

فضا های خالی منزل در تراس محل مناسبی برای ساخت یک انباری کوچک و نگهداری لوازم کم کاربرد درون خانه است.

4- پر کردن فضاهای خالی در حمام و توالت

احتمالا شما هم با مشکل محل نگهداری لوازم بهداشتی آشنایی دارید. دستمال های کاغذی، مایع های لباس شویی، تمیزکننده ها و دیگر لوازمی که همیشه جای زیادی از خانه را برای نگهداری اشغال می کنند.

البته که نگهداری این نوع لوازم، نه مانند ظروف نیاز به محل کاملا تمیز دارند و نه مانند مواد خوراکی نیاز به مکان خنک. دیوارهای حمام و سرویس بهداشتی اغلب بدون استفاده و خالی هستند و بهترین محل برای نگهداری لوازم مربوط به خودشان. با اضافه کردن چند قفسه، شلف یا کابینت درون حمام و توالت می توانید لوازم بهداشتی را به محل اصلی خود ببرید و فضاهای خالی خانه را بهتر مدیریت کنید.

5- کتابخانه در خدمت کاهش فضاهای خالی خانه

کتاب های کاغذی علاوه بر تمام مزیت هایی که دارند، در کنار هزینه بالا، فضای زیادی را هم برای نگهداری طلب می کنند. معمولا اهالی کتاب و کتابخوان های حرفه ای همیشه با مشکل جاسازی کتاب های خود در خانه دست و پنجه نرم می کنند. گاهی آن ها را درون کمدها مخفی می کنند و گاهی چند عدد چند عدد بر روی یکدیگر می گذارند. اما فضاهای خالی منزل می توانند به راحتی به کمک شما در این مورد بیایند.

استفاده از کتابخانه های دیواری کوچک، قفسه های کتاب قدی و کتابخانه هایی که فضای کوچکی نیاز دارند می توانند به پر کردن فضاهای خالی خانه شما با بهترین شکل ممکن کمک کنند. این کتابخانه ها می توانند در گوشه یک اتاق یا سالن، در بالای تلویزیون، در فاصله خالی بین دو تخت یا حتی کنار دیوارهای بزرگ و بدون استفاده جا بگیرند. وجود کتابخانه ها می تواند هم به مدیریت فضای خالی خانه کمک کند و هم محلی مناسب برای قراردادن کتاب ها، لوازم تزئینی، گیاهان مینیاتوری و عروسک های جذاب باشد.

استفاده از کتابخانه های کوچک و متنوع یکی از بهترین راه های برای پر کردن فضاهای خالی خانه شماست.

6- استفاده از مبلمان و میزهای کشودار

برای سر و سامان دادن به فضاهای خالی منزل و نگهداری لوازم خود، هر چه تعداد بیشتری کمد و قفسه داشته باشید خیالتان آسوده تر است. در خانه های کوچک و آپارتمانی که فضای کافی برای ساخت قفسه وجود ندارد می توانید هنگام خرید مبلمان یا میز به دنبال مدل هایی بروید که درون خود کمد یا کشو دارند. مبل ها معمولا از فضای خالی زیر نشیمنگاه و میزها از فضای زیر سطح اصلی می توانند به عنوان محلی برای نگهداری کالاهای ضروری استفاده کنند. هر چند ممکن است در نهایت آنچنان که باید فضای مازادی را در اختیار شما قرار ندهند، اما نگهداری چند کتاب، یک سرویس بشقاب، یا مدارک غیر مهم در این کشوها می تواند به شما کمک کند تا فضاهای خالی خانه را بهتر بچینید.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 9754

فهرست مطالب شماره 9754

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×