menu

ثبت آگهی رایگان

چگونه می توان خانه، ویلا و یا دفتر کار را با اندکی تغییر جذاب تر کرد؟

چگونه-می-توان-خانه-ویلا-و-یا-دفتر-کار-را-با-اندکی-تغییر-جذاب-تر-کرد

چند بار پیش آمده که احساس کنید محیط خانه، ویلا و یا دفتر کار شما تکراری شده و نیاز به کمی تغییرات دارد؟ برخی تغییرات را می توان با هزینه های مناسب و بدون تخریب زیاد انجام داد. در ادامه در مورد شیوه هایی صحبت خواهد شد که به وسیله آن ها می توان تغییراتی جذاب در محیط پیرامون ایجاد کرد.

به احتمال زیاد حس تکراری بودن محیط بارها فکر شما را نیز قلقلک داده است؛ منتهی پس از اندکی فکر کردن درباره پیدا کردن افراد مختلف از جمله بنا، نقاش، نماکار، نصاب و هماهنگ کردن آن ها و این که نمی توان برآوردی راجع به هزینه ها داشت به کل از خیر آن گذشته اید و تکراری بودن محیط را تحمل کرده اید. شاید هم پیش آمده که دست به کار شده اید و پس از معطلی زیادتر از زمان مورد نظر و هزینه های اضافه تر در نهایت به نتیجه دلخواه نیز نرسیده اید! از قدیم می گفتند: «بنا که بیاید و سر تیشه بند شود …»

امروزه دیگر بدون برنامه ریزی و طراحی، انجام امور ساختمانی به هیچ وجه منطقی نیست. پس بهتر است که ابتدا طراحی مورد پسند را بر روی صفحه رایانه تایید کرده، استعلام قیمت گرفت و سپس به فکر بقیه مسائل بود. پیش از آن بهتر است با برخی تغییرات ممکن که به راحتی، با سرعت زیاد و هزینه های پایین تر انجام می شود آشنا شوید.

نمای داخلی یا نمای خارجی

نمای داخلی و نمای خارجی ساختمان هر دو از اهمیت خاصی برخوردارند ولی شاید بتوان گفت که همه جا اهمیت آن ها یکسان نیست. گاهی برای بعضی افراد داخل ساختمان بیشتر اهمیت دارد و گاهی نیز از دید اولین نگاه نمای خارجی اهمیت بیشتری خواهد یافت.

نمای خارجی ساختمان

در ادامه به برخی از روش های قابل اجرا در نمای خارجی ساختمان اشاره می شود.

نمای کامپوزیت

ورق های کامپوزیت متشکل از دو لایه آلومینیوم به ضخامت 0٫5 میلی متر و یک هسته از جنس پلاستیک یا یک ماده معدنی پر کننده به ضخامت 3 میلی متر که در بین این دو لایه قرار می گیرد، است. این ورق ها که از سال 1969 در آلمان اختراع شده و استفاده می شد، خواص جالب توجهی شامل وزن کم، خاصیت آکوستیک برای عایق بودن، شکل پذیری در اجرا، رنگ های متنوع و مقاومت در برابر آتش دارد.

کارهای اجرا شده در زمینه نمای خارجی با کامپوزیت بسته به محیط، مدل ساختمان و بودجه در نظر گرفته شده می تواند از تنوع زیادی برخوردار باشد. برای مشاهده نمونه کارهای انجام شده در این زمینه می توان به سایت شرکت مهندسی پارس سازه مراجعه کرد و همچنین برای آگاهی از هزینه های مرتبط به انواع ورق کامپوزیت و هزینه های اجرای نمای کامپوزیت می توان به بخش هزینه های اجرای نمای کامپوزیت پارس سازه مراجعه کرد.

نمای سنگ و آجر

از نمای سنگ و آجر می توان در محیط داخلی و نمای خارجی ساختمان نیز استفاده کرد. استفاده از سنگ نیز مانند چوب حس زندگی را در نما به جریان خواهد کرد و همچنین آجر نیز تداعی کننده بافت سنتی و صمیمیت آن در ساختمان خواهد بود. البته استفاده از سنگ و آجر نیاز به اجرا توسط افراد با تجربه خواهد داشت.

نمای چوب

استفاده از چوب در محیط داخلی و نمای خارجی ساختمان ها باعث القای حس زنده بودن در نما می شود. در نماهای داخلی استفاده از چوب نسبتا بی دردسرتر و راحت تر از محیط های بیرونی است. امروزه این مشکل نیز با استفاده از چوب ترمو که با لایه های عایق پوشش شده اند حل شده است.

برای نمای خارجی ساختمان همچنین می توان از چوب پلاست که نوعی کامپوزیت محسوب می شود و از پلاستیک بازیافتی و گرد چوب ساخته می شود استفاده کرد. این کامپوزیت ها مقاومت بسیار زیادی نیز در مواجهه با شرایط محیط بیرونی همچون باران و آفتاب دارند.

نما و دکوراسیون داخلی ساختمان

در ادامه می توان برخی از روش های تغییر نمای داخلی ساختمان را مشاهده کرد.

کناف و نقاشی

کناف یا همان لایه های گچ پیش ساخته استفاده های متعددی در تغییرات ساختمانی دارد، این لایه ها به خاطر برش و نصب راحت، و آماده سازی آسان پس از نصب یکی از گزینه های بسیار مطلوب در بین دکوراتورها و همچنین مشتریان است. ورق های کناف به راحتی قابل درزگیری شدن با بتونه مخصوص کناف و رنگ آمیزی و یا پوشش با کاغذ دیواری است.

از کناف در سقف و دیوارها و یا ایجاد قسمت هایی با هزینه بسیار کمتر نسبت به آجر و گچ و سیمان استفاده می شود، که به راحتی نیز پس از مدتی قابل تغییر و تخریب برای ایجاد تغییرات بعدی است. به این نکته باید دقت داشت که طراحی و نصب کناف شاید به راحتی کارهای داخلی دیگر نباشد که توسط خود شما قابل انجام باشد. بنابراین بهتر است ارزیابی، طراحی و اجرا را با متخصصان دکوراسیون داخلی در میان بگذارید.

یکی از رایج ترین تغییرات در ساختمان ها که از قدیم در ساختمان ها همه دست به کار انجام آن می شدند، نقاشی در و دیوار است. البته در گذشته بیشتر به نیت نو شدن و تر و تمیز کردن این کار انجام می شد که تنوع چندانی نیز نداشت. امروزه انواع رنگ های ساختمانی با انواع و اقسام طرح ها و هنرهای گوناگون در هم آمیخته می شود و قابلیت تغییر در دکوراسیون را به خوبی ایجاد خواهند کرد.

برخی رنگ های ساختمانی را با ابزارهایی مانند غلطک می توان اجرا کرد که در صورت علاقه می توان با اندکی آموزش و به خرج دادن حوصله در خانه نیز آن را اجرا کرد. برای این منظور می توان از رنگ های پایه آب مانند رنگ اکریلیک استفاده کرد که به راحتی با آب رقیق شده، به سرعت قابل اجرا و خشک شدن هستند.

بازسازی کلی

در صورتی که می خواهید فضای داخلی و خارجی ساختمان خود را دگرگون کنید می توانید انتخاب این که از کدام یک از روش ها استفاده شود را به طراحان بسپارید. در این زمینه پیش از شروع مشخص می شود که کدام یک با توجه به ساختمان، فضای مورد نیاز و هزینه مورد نظر باید استفاده شود.

طراحی، برنامه ریزی و اجرا

استفاده از تمامی موارد بالا به تنهایی و یا به صورت ترکیبی می تواند باعث زیباسازی محیط داخلی و نمای خارجی خانه، دفتر کار و یا ویلای شود، مشروط بر این که از طریق طراحی هنرمندانه و حرفه ای ترکیب مناسبی از آن ها انتخاب شده و بین آن ها و محیط همخوانی های لازم برقرار شود. ضمنا به این مسئله دقت شود که ارزیابی های لازم را در مورد هزینه اجرای این طرح ها انجام دهید تا با بودجه تناسب داشته باشد. زمان اتمام کار و تحویل پروژه یکی از مسائلی است که باید به آن دقت کافی شود. اگر نیاز به انجام چندین مورد در ملک دارید ممکن است برخی فعالیت ها امکان انجام به صورت هم زمان داشته باشند و برخی نیز باید جهت ادامه با هم زمان بندی شوند.

برای انجام بهینه این مسائل و صرفه جویی در هزینه ها و زمان انجام پروژه می توان با کارشناسان شرکت مهندسی پارس سازه تماس حاصل کرد تا راهنمایی های لازم را انجام داده و در صورت نیاز مشاوره حضوری جهت انتخاب نوع پروژه و اجرایی کردن آن ارائه کرد. این شرکت با بهره گیری از تیم های ماهر در انجام تمامی پروژه های ساختمانی اعم از اصلاح، بازسازی و نوسازی و همچنین دسترسی به مناسب ترین مصالح با قیمت های بسیار پایین قادر خواهد بود که پروژه ها را به صورت کاملا حرفه ای و در جهت افزایش رضایت انجام دهد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به وب سایت این شرکت مراجعه کرده و یا با شماره های 02144096802، مدیرعامل (مهدی زاده): 09121433607 تماس حاصل کنند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×