menu

ثبت آگهی رایگان

مشاوره رایگانی که قدرت انتخاب شما را بالا می برد

مشاوره-رایگانی-که-قدرت-انتخاب-شما-را-بالا-می-برد

اگر قصد خرید آجر نسوز را دارید، ولی نمی دانید که آجر نسوز خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد و اساسا چه آجری را باید بخرید، گزارش پیام ساختمان را در این زمینه بخوانید. اما اگر احیانا حوصله خواندن گزارش زیر را ندارید، گوشی را بردارید و تماسی با شرکت آجر نسوز امیران بگیرید!

به گزارش خبرنگار پیام ساختمان، ارائه مشاوره رایگان به کلیه افرادی که می خواهند بدانند یک پلاک (عدد) آجر نسوز مرغوب، باید چه ویژگی هایی داشته باشد، از جمله وظایف کارشناسان فروش شرکت آجرنسوز امیران است، حتی اگر این مشاوره رایگان منتهی به خرید آجر نسوز از این شرکت هم نشود!

محمود مولایی مدیر عامل شرکت آجر نسوز امیران که ده سال پیش این واحد تولیدی را راه اندازی کرده است ، در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان گفت: استفاده از آجر نسوز در صنعت ساختمان ایران قدمتی 15 ساله دارد ولی از 5 سال پیش کاربرد آن رواج یافته است.

وی افزود: مهمترین ویژگی آجر نسوز، نسوز بودن آن است چرا که به دلیل استفاده از مواد اولیه معدنی نسوز و پروسه تولیدی که برای ساخت آن انجام می شود، قابلیت تحمل حرارت و دما را در دمای 1000 تا 2500 درجه سانتی گراد دارد.

مولایی با بیان اینکه آجر نسوز از قدیم الایام در کوره های صنعتی مانند کوره ذوب فلزات نظیر ذوب آهن بکار برده می شد، اظهار داشت: علت ورود آجر نسوز به ویژه آجر نسوز نما برای صنعت ساختمان، در درجه نخست جذابیت، تنوع رنگ ونصب آن بود.

تولید یک هزار طرح، رنگ و سایز متفاوت آجر نسوز

وی ادامه داد: در حال حاضر شرکت آجر نسوز امیران نزدیک به یک هزار طرح، رنگ و سایز متفاوت آجر نسوز را تولید می کند که تا 50 مدل هم قابلیت نصب و چیدمان دارند.

به گفته این فعال صنعتی، ظرفیت تولید واحد آجر نسوز امیران، 180 تن در روز است.

قیمت هر پلاک آجر

وی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده هر پلاک آجر نسوز شرکت امیران برای مصرف کننده، 550 تومان به بالاست، اظهار داشت: از آنجایی که نسبت به کیفیت مطلوب آجرهای تولیدی شرکت امیران اطمینان داریم، به تمامی خریدارانمان، ضمانت می دهیم که در صورت بروز مشکل در کیفیت آجرها، با هزینه خود محصول را برمی گردانیم.

مولایی در پاسخ به این پرسش که چه مشکلی ممکن است در کیفیت آجر نسوز پیش بیاید، گفت: مهمترین مشکل، شوره زدن آجر است که می تواند در ظاهر و زیبایی آن تاثیر منفی داشته باشد. البته ریزش و کثیفی آجر هم از جمله مشکلات دیگر آجر تلقی می شود.

وی با بیان اینکه آجر نسوز زمانی شوره می زند که یا مواد اولیه آن نامرغوب و یا پروسه پخت آن کامل نشده باشد، تصریح کرد: البته غیر از دو مورد یاد شده، چنانچه در هنگام چیدن آجر، نصب آن صحیح صورت نگیرد، موجب خواهد شد تا آجر، سولفاته های سیمان را جذب کرده و پس از هر بارشی در نهایت سفیدک یا شوره بزند.

به گفته این فعال صنعتی و ساختمانی، حتی اگر شوره آجر نسوز به دلیل نصب غیر صحیح باشد، بازهم امکان رفع آن به واسطه متریالی که شرکت آجرنسوز امیران در اختیار خریدار قرار می دهد، وجود دارد.

مولایی در پاسخ به این پرسش که آجر نسوز خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد، اظهار داشت: خریداران در هنگام خرید باید چند نکته را به عنوان معیاری برای تشخیص آجر نسوز مرغوب از غیر مرغوب مدنظر قرار دهند، که نخستین مورد آن این است که وقتی دو آجر نسوز را به هم می زنند باید صدای چینی مانند بدهند. درصورتی که این صدا را ندهد، به این معنی که آجر خوب پخته نشده است.

وی افزود: در هنگام خرید، دقت شود سطح آجر ریزش نداشته باشد. اگر سطح آجر را دست می کشید و ریزش دارد، بدانید که آجر مرغوبی را انتخاب نکردید.

به گفته این فعال صنعتی، موقع خرید، یک آجر را برای مدتی در آب بگذارید و چنانچه پس خارج کردن از آب در معرض آفتاب قرار گرفت و شوره نزد، آجر نسوز مرغوبی را انتخاب کردید.

مولایی با بیان اینکه یک آجر نسوز مرغوب نباید تابیدگی داشته باشد، تصریح کرد: رنگ آجر هم در تشخیص کیفیت آن مهم است و نباید اختلاف رنگی در آجرهای مختلف آن وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین اگر در ساخت آجر نسوز از مواد و متریالی مرغوب استفاده شود ، قطعا آجر از رنگ، لعاب و شفافیت برخوردار خواهد شد، چرا که رنگ کدر و تار، معرف آجرهایی با متریال نامرغوب است.

مدیر عامل شرکت آجر نسوز امیران با بیان اینکه آجر نسوز به دلیل نوع مواد اولیه اش، از مقاومت بالایی در تحمل دما و تغییرات آن برخوردار است، گفت: در مناطقی که شرایط جوی نامساعدی دارد، به این معنی که شب های خیلی سرد و روز های خیلی گرم دارند، بهترین انتخاب برای مالکان و سازندگان آجر نسوز می باشد. همچنین به خاطر نمای گرم و سنتی که به ساختمان می دهد بسیار مورد استقبال و اقبال معماران و شهرداریها و مردم قرار گرفته است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 365

فهرست مطالب شماره 365

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×