menu

ثبت آگهی رایگان

مغایر فروشی، مشکل عمده در بازار لوله و اتصالات ساختمانی

مغایر-فروشی-مشکل-عمده-در-بازار-لوله-و-اتصالات-ساختمانی

فروشگاه شایان، از جمله فروشگاههای معتبر عرضه کننده لوله و اتصالات آب،فاضلاب و گاز است که در خیابان خیام شمالی روبروی پارک شهر به شماره ساختمان 869 واقع شده است. این فروشگاه که سابقه سی ساله دارد، از همان بدو تاسیس، عرضه محصول مطابق با سفارش مشتری را در سرلوحه کار خود قرار داده است.

علیرضا بی نیاز که مدیر عامل فروشگاه شایان است در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان، مهمترین علت خوشنامی شایان را در این عنوان می کند که هیچ گاه مغایر فروشی نکرده و نمی کند.

وی می گوید: در حالی که در بازار فعلی به وفور شاهد مغایر فروشی به ویژه در بخش لوله و اتصالات ساختمانی هستیم، ولی فروشگاه شایان تاکنون حتی یک مورد مغایر فروشی هم نداشته است.

به گفته بی نیاز، مغایر فروشی به معنی آن است که مثلا مشتری لوله به ضخامت 3 میلی متر سفارش می دهد ولی به وی لوله به ضخامت 8/2 داده می شود.

بی نیاز با اشاره به اینکه فروشگاه شایان، سابقه بسیار خوبی در برقراری ارتباط با افراد معتبر در پروژه های ساختمانی کشور دارد، اظهار داشت: علت این موفقیت در ارائه محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب است همچنین از طرف دیگر فروشگاه شایان دقیقا همان محصولی را به مشتری می دهد که و سفارش گرفته است.

این فعال بازرگانی با بیان اینکه در فروشگاه شایان انواع لوله ویژه آب گاز،فاضلاب و نیز اتصالات برای مصارف مختلف ساختمانی، لوله های گالوانیزه، لوله های تک لایه، 5 لایه در فاضلاب ولوله های پلیکا به فروش می رسد، اظهار داشت: در بخش شیر فلکه چدنی، کیفیت محصولات داخلی بسیار بهتر از مشابه خارجی است از این رو تمام شیرفلکه های عرضه شده در فروشگاه شایان تولید داخل است.

وی ادامه داد: ولی در بخش شیر فلکه برنجی، عموما محصولات خارجی بهتر است. همچنین در بخش اتصالات به ویژه اتصالات گالوانیزه چنین محصولاتی اصلا در ایران تولید نمی شود، بنابراین کلیه اجناس از این دست خارجی و وارداتی است.

افزایش 4 برابری قیمت محصولات خارجی

بی نیاز در پاسخ به این پرسش که با افزایش و نوسان نرخ دلار، قیمت محصولات خارجی چقدر افزایش یافته است، اظهار داشت: از فروردین 97 قیمت محصولات خارجی تا 4 برابر افزایش یافته است و مثلا قیمت یک نوع لوله خارجی از متری 100 هزار تومان به متری 300 تا 400 هزار تومان رسیده است.

وی ادامه داد: البته نرخ محصولات تولید داخل به اندازه محصولات وارداتی نبود ولی این اجناس هم تا حدودی رشد قیمت داشت.

بی نیاز اقلام پرفروش در بازار لوله و اتصالات ساختمانی را بیشتر در بخش اتصالات گالوانیزه اعلام کرد و گفت: در بخش اتصالات گالوانیزه، برندی از کشور برزیل فروش بسیار خوبی دارد و لی در بخش اتصاات جوشی رده 40، بیشترین فروش مربوط به یک برند چینی است.

وی افزود: همچنین لوله های گالوانیزه تولید داخل هم بسیار پرفروش است.

وی در پاسخ به این پرسش که اتصالات گالوانیزه مرغوب دارای چه ویژگی هایی باید باشد، تصریح کرد: در هنگام خرید اتصالات گالوانیزه باید به نوع گالوانیزه یعنی کیفیت آبکاری گالوانیزه، شرکت سازنده و کیفیت دنده های جنس توجه کرد.

این فعال بازرگانی همچنین به مغایر فروشی در بخش اتصالات جوشی رده 40 اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شاهد مغایر فروشی گسترده در بخش اتصالات جوشی رده 40 در بازار هستیم چرا که تولید کنندگان زیادی در داخل کشور با کپی برداری از اتصالات جوشی یک برند چینی، به صورت فزاینده ای مشابه این محصول را وارد بازار کشور کرده اند.

بی نیاز به تولیدات داخلی در بخش لوله و اتصالات نیز اشاره کرد و افزود: تولید داخلی در بخش لوله و اتصالات جوشی فاضلاب بسیار موفق است ولی در بخش اتصالات گالوانیزه و شیر آلات برنجی، تولید داخلی نه مقرون به صرفه است و نه قابل رقابت با برندهای خارجی.

وی ادامه داد: البته در بخش تولیدات موتورخانه، دیگ، مشعل، شیر آلات چدنی و پکیج، تولید کنندگان داخلی بسیار موفق و قابل قبول عمل کردند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 364

فهرست مطالب شماره 364

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×