menu

ثبت آگهی رایگان

لوله های یو پی وی سی

یو پی وی سی (u-pvc) مخفف کلمه پلی وینیل کلراید غیر پلاستیک

(un plasticized poly vinyl chloride) می باشد که با اضافه شدن پایدار کننده اشعه فرابنفش (un stabilizer) و مقاوم کننده ضربه (impact modifier ) تاخیر انداز شعله (flame Retardant)پایدار کننده حرارتی (Heat stabilizer) و رنگ ها و روان کننده به پودر خام پی وی سی به دست می آید.

انواع لوله های یو پی وی سی(u-pvc)

آنچه که این لوله ها را قابل مزیت کرده است ترکیب بی همتای خواص ان است، ایمنی ، پایداری،مقاومت و هزینه مناسب همچنین تجدید پذیر بودن این لوله ها به علت مقاومت شیمیایی بالا در برابر فرسایش انتخاب مناسبی جهت مصارف انتقال آب، فاضلاب و هدایت جریان الکتریسیته می باشند.

طبق یکی از گزارشات به عمل آمده در آمریکای شمالی اولین سیستم های لوله های پی وی سی (pvc) بیش از هشتاد سال پیش نصب شدند که 90% آنها هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرند طول عمر پیش بینی شده برای لوله های pvc که در زیر زمین تعبیه می گردند بیش از صد سال است.

لوله های u-pvc به آسانی بازیافت می شوند و میتوانند چندین بار بدون از دست دادن خواصشان بازیافت شوند. هرساله حدود 50 هزار تن از لوله های pvc در اروپا و از طریق برنامه (vinly plus) بازیافت می شوند.این بازیافت جهت ایجاد لوله های جدید دیگر محصولات مورد استفاده قرار میگیرد.

از پی وی سی انواع مختلفی لوله با کاربرد های متفاوت و براساس استاندارد ملزوم به بازار عرضه می گردد از جمله:

U-pvc: پلی وینیل کلراید سخت( در فرمولاسیون این گروه از نرم کننده ها استفاده نمی شود)

O-pvc: پلی وینیل کلراید جهت یافته

M-Pvc: پلی وینیل کلراید با خواص بهینه (مقاومت بالا دربرابر ضربه)

:C-pvc پلی وینیل کلراید کلرینه (جهت انتقال سیال- داغ)

لوله های یو پی وی سی جزء اولین و پرکاربرد ترین لوله ها با اختلاف وسیعی در صدر مصرف لوله های پلاستیکی و پلیمری قرار دارند که به برخی ویژگی های شاخص آن به شرح ذیل اشاره می شود:

خصوصیات لوله های یو پی وی سی (u-pvc)

مقاومت شیمیایی بالا، نسبت استحکام به وزن بالا، استحکام کششی بلندمدت، عایق جریان الکتریسیته، طول عمربالا ، قابلیت خم خوردگی، سهولت در نصب، نگهداری و تعمیرات ، عدم اشتعال پذیری، سبک بودن وزن،

عدم پوسیدگی و مقاوم دربرابر عوامل تخریبی محیطی و حفظ استاندارد های کیفیت آب

برخی مصرف کنندگان بر رنگ و وزن این لوله ها بسیار تاکید داشته و بر این باورند که رنگ روشن و وزن بالای لوله بر کیفیت لوله تاثیر دارد اما واقعیت امر بر این است که کیفیت لوله ربطی به رنگ لوله ها نداشته و لوله های یو پی وی سی در هر رنگی با کیفیت بالا قابل تولید هستند .

همچنین سنگین بودن لوله و اتصالات u-pvc نه تنها دلیل بر کیفیت یا مرغوبیت آنها نیست بلکه در بیشتر موارد تولید در ضخامت یکسان بر اساس رعایت اصول استاندارد ها و تولید صحیح، لوله یا اتصالات سبک تر از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.

آزمون های رایج لوله های یو پی وی سی جهت کنترل کیفیت در آزمایشگاه:

آزمون مواداولیه قابل کنترل در آزمایشگاه های مجهز

کنترل ابعادی مطابق با استاندارد مورد استفاده

آزمون وضعیت ظاهری

آزمون برگشت حرارتی

آزمون فشار هیدرواستاتیک

دمای نرمی وایکات

مقاومت دربرابر دی کلرومتان (ch2 cl2)

تعیین چگالی

مهندس پروین برازنده

مدیر بازرگانی گروه تولیدی بنیاد برق

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 9752

فهرست مطالب شماره 9752

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×