menu

ثبت آگهی رایگان

نرخ هر متراجرای سقف کاذب، به بالای 100 هزار تومان رسید

نرخ-هر-متراجرای-سقف-کاذب-به-بالای-100-هزار-تومان-رسید

یک کارشناس نصب و اجرای سقف های کاذب گفت: هزینه اجرای سقف کاذب برای سالن های پذیرایی و نشیمن، از متری 100 هزار تومان و برای آشپزخانه ازمتری 150 هزار تومان شروع می شود.

افراز کارشناس نصب سقف های کاذب گچی در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان، با بیان اینکه اهمیت انتخاب سقف کاذب برای فضاهای مسکونی، تجاری، اداری و... سبک بودن و دسترسی آسان به تاسیسات پشت سقف کاذب است، گفت: سقف کاذب کناف نوعی سقف کاذب متشکل از پنل های پیش ساخته گچی و غیرگچی است که به واسطه پروفیل های سرد نورد شده خاصی، به سقف سازه ای متصل می شود.

وی در خصوص مزایای سقف های کاذب گچی از نوع کناف گفت: هزینه پایین و سرعت نصب نسبتاً بالا از مزایای سقف های کاذب کناف است که عموما برای فضای سالن ها استفاده می شود.

این کارشناس نصب، معایب سقف کاذب از جنس کناف را عدم مقاومت در برابر آتش و ضربه پذیری بیان کرد و اظهار داشت: بکار گیری سقف کاذب گچی از نوع کناف در سالن خانه ها از منظر استاندارد معماری، منظم تر و بهتر است.

وی ادامه داد: از آنجایی که نصب و بکار گیری هر نوع سقف کاذبی موجب می شود که بین 3 تا 15سانت ارتفاع سقف کمتر و کوتاهتر شود، از این رو توصیه می شود که برای سالن واحدهای مسکونی از سقف کاذب کناف استفاده شود تا عینا شبیه سقف اصلی دیده شود.

به گفته افرازدر حالی که بهتر است برای سالن ها از سقف کاذب کناف استفاده شود، ولی برای فضاهایی شبیه آشپزخانه و سرویس ها هیچ محدودیتی برای استفاده از انواع سقف های کاذب وجود ندارد.

وی افزود: به طور نمونه می توان برای آشپزخانه و سرویس ها از سقف های کاذبی چون پانل های PVC طرح چوب، تایل های طرح دار مشبک و CNC استفاده کرد.

این کارشناس نصب سقف های کاذب، زمان اجرای سقف کاذب برای سالن های پذیرایی و نشیمن یک واحد مسکونی زیر 100 متر را 3 تا 4 روزه و برای آشپزخانه همان واحد را یک روزه بیان کرد.

وی گفت: البته پس از اجرای سقف کاذب باید فضاهای کار شده، نقاشی شود که هزینه آن کاملا جدا از هزینه ساخت و اجرای سقف کاذب است.

افراز هزینه اجرای سقف کاذب ساده کناف برای سالن را 100 تا 120 هزار تومان به ازای هر متر بیان کرد و تصریح کرد: هزینه اجرای سقف کاذب برای آشپزخانه هم از متری 150 تا 400 هزار تومان است.

سقف کاذب چیست؟

شاخه ای از معماری داخلی است که برای پوشش سقف اصلی به کار می رود. این سقف پوششی غیرباربری است که بعد از سقف سازه ای اجرا می گردد.

نقش این سقف به عنوان یک عنصر معماری پوشاندن تاسیسات زیر سقف اصلی سازه، آکوستیک نمودن فضا، ایجاد حجم های دکوراتیو، جلوگیری از رطوبت و اتلاف دما، ایجاد بستر نورپردازی مدرن متناسب با فضا و ... می باشد.

سقف کاذب می تواند به صورت گچی، چوبی، فلزات رنگین، پی وی سی، شیشه ای، آهنی، ورق های فلزی روکش دار، آلومینیومی، کامپوزیت و غیره نصب شود که در هر صورت قابلیت اجرا به صورت واحد و یا با هم را داراست.

انواع سقف کاذب

سقف کاذب با رابیتس و اندود

این سقف پرکاربردترین نوع سقف کاذب می باشد. رابیتس ورق فولادی مشبکی است که با مفتول یا سیم آرماتور بندی به شبکه فرعی متصل می شود. ویژگی مهم رابیتس آن است که اکثر ملات ها به آن می چسبند و ترک برنمی دارند. رابیتس در دو نوع مسطح و برجسته ساخته می شود.

سقف کاذب آکوستیک

آکوستیک نوعی ایزولاسیون صوتی است، که با مصالح مختلف نظیر پارچه چین دار، پلاک های گچی، پلاک های چوبی یا ورقه های مقوایی فشرده سفید رنگ و سوراخدار ساخته شده و در مکان هایی مانند سالنهای سخنرانی، سینما و ... که باید از انعکاس صوت جلوگیری شود استفاده می شود.

سقف کاذب پی وی سی

نوع دیگر از سقف کاذب که به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد سقف کاذب پی وی سی است جنس این دسته از سقف های کاذب پی وی سی می باشد.

سقف کاذب کناف

سقف کاذب کناف یکی از رایج ترین سقف های کاذب کاربردی برای واحدهای مسکونی به ویژه در فضای سالن های پذیرایی و نشیمن است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 359

فهرست مطالب شماره 359

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×