menu

ثبت آگهی رایگان

فوت کوزه گری در بندکشی آجرنسوز

فوت-کوزه-گری-در-بندکشی-آجرنسوز

بندکشی در آجرنسوز نمای ساختمان فوت کوزه گری است که جلای ساختمان را می تواند در نگاه هر بیننده ای به رخ بکشد. به این شرط که مجریان نمای ساختمان از فوت کوزه گری دربند کشی ساختمان آگاه باشند.

از دیرباز تاکنون همواره استفاده از مصالحی که از خاک و چوب به صورت طبیعی ساخته می شود متداول تر از مصالح مصنوعی در ساخت وساز برای بشر بوده است. آجرنسوز به خاطر قدمت و ارتباط عمیقی که در تاریخ با بشر ریشه داشته یکی از مصالح پرمصرف در ساخت وسازها به شمار می رود. به خصوص در نمای ساختمان های امروزی از آجرنسوز به خاطر مقرون به صرفه بودن هزینه خریدش در مقایسه با دیگر مصالح شاهد استفاده روزافزون این مصالح در نمای ساختمانی هستیم.صرف نظر از مزیت قیمت پایین این مصالح در مقایسه با دیگر مصالح فراوانی رنگ این دسته از آجرنسوز در نمای ساختمان سبب می شود که جلوه ای خاص به معماری ساختمان ها داده شود.

در استفاده از آجرنسوز در نمای ساختمان و همچنین در دکوراسیون داخلی اتاق ها دو روش معمول است :

1-روش نصب آجرنسوز با بند نمای-ساختمان-بابند

2-روش نصب آجرنسوز بدون بند نمای-ساختمان-بدون-بند

در نمای ساختمانی به خصوص در دکوراسیون داخلی ساختمان به خاطر زیبایی هندسی آجرنسوز از نصب آجرنسوز با بند که جلوه بیشتری در نما دارد استفاده می شود. در این گزارش در نظر داریم که فاکتورهای مهم برای خرید پودر بندکشی و روش اجرا و نکات مهم در اجرای بندکشی را برای سازندگان و معماران نمای ساختمان بررسی نماییم.

بندکشی در آجرنسوز نمای ساختمان فوت کوزه گری است که جلای ساختمان را می تواند در نگاه هر بیننده ای به رخ بکشد. به این شرط که مجریان نمای ساختمان از فوت کوزه گری دربند کشی ساختمان آگاه باشند.

فوت کوزه گری در بندکشی آجرنسوز برای نمای ساختمان بندکشی-نمای-روشن

فوت کوزه گری در بندکشی آجرنسوز برای نمای ساختمان در این راز نهفته است که چنانچه از آجرنسوز به رنگ روشن استفاده می نمایید از ملات تیره در بندکشی آجرنسوز استفاده کنید و در مقابل اگر آجرنسوز تیره در نمای ساختمان استفاده کرده اید از ملات به رنگ روشن در بندکشی آجرنسوز استفاده کنید. بندکشی-نمای-تیره

میزان مصرف پودر در بندکشی در آجرنسوز در نمای ساختمان

به طور میانگین میزان مصرف بین 2 تا 4 کیلوگرم در هر مترمربع نمای آجرنسوز می باشد

طرز تهیه پودر بندکشی در آجرنسوز در نمای ساختمان

تنها کافی است آب تمیز به ملات های خشک که از پودر سیمانی هستند اضافه نمایید در نظر داشته باشید که 15درصد وزن ملات خشک نیاز به آب است ازاین رو بیشتر از این مقدار به ملات خشک آب اضافه نکنید چراکه چسبندگی خود را از دست می دهد. بعد از اضافه کردن آب به ملات سیمانی نیاز به ورز دادن ملات است تا زبری خود را از دست بدهد و آماده استفاده شود.

ویژگی های مهم در خرید پودر برای بندکشی آجرنسوز در نمای ساختمان

برای خرید پودر باکیفیت در بندکشی اجر نسوز در نماهای ساختمان فاکتورهای زیر بسیار مهم است

1-مجریان بندکشی برای نمای ساختمان آجرنسوز پودری را خریداری نمایند که فرمولاسیون مواد آن ترکیبی از مواد شیمایی آلی با مواد معدنی سیمانی باشد

2- مقاوم در برابر رطوبت و یخ زدگی باشد

3-تغییر رنگ ندهد

4-بعد از اجرا دربند کشی دچار ترک نشود

5-از کشسانی خوبی برخوردار باشد

6-نیاز به تمیزکاری نداشته باشد

7-ضد شوره باشد

8- در زمان اجرای بندکشی امکان استفاده از ابزار و به صورت دستی بشود از آن استفاده کرد

نکات مهم در زمان بندکشی آجرنسوز در نمای ساختمان کارگر-بندکشی

1-به میزان مشخص 15 درصد وزن ملات سیمانی به آن آب اضافه نمایید

2-در نظر داشته باشید مناسب ترین زمان برای بندکشی آجرنسوز در نمای ساختمان دو هفته پس از اتمام نصب اجر نسوز در نمای ساختمان است

3-قبل از بندکشی می بایست محل بندکشی تمیز شود و حتماً مرطوب باشد

4-مجریان بندکشی حتماً به این نکته مهم توجه نمایند که ازآنجاکه فقط 3 ساعت زمان برای استفاده از ملات آماده شده جهت بندکشی وجود ندارد لذا توصیه می شود به میزانی که در این مدت زمان می توانند از آن ملات های درست شده برای بندکشی استفاده نمایند ،ملات درست نمایند. در نظر داشته باشید درصورتی که این نکته مهم را رعایت نکنید ملات های مانده دیگر قابل استفاده نیستند و هوشیار باشید اضافه کردن آب به ملات هایی که بیشتر از 3 ساعت زمان از مدت درست کردنشان گذشته باشد. دردی را دوا نمی کند و درنهایت این ملات های درست شده باید دور ریخته شوند. چراکه قابل استفاده نیستند و قدرت چسبندگی خود را از دست می دهند.

5-مجریان این نکته را در تمیزکاری بندکشی رعایت کنند که برای تمیز کردن بندکشی از گونی خیس و دستمال مرطوب به هیچ وجه استفاده نکنند و از برس نرم برای تمیزکاری بندکشی در نمای آجرنسوز در ساختمان استفاده کنند و در نظر داشته باشند که در هنگان بندکشی بعد از گذشت نصف روز کاری قسمت هایی را که از نمای ساختمان بندکشی کرده اید را تمیز نمایید.

6- حداقل عمق و ضخامت بندکشی نباید بیشتر از 5 میلی متر باشد

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×