menu

ثبت آگهی رایگان

ارزان ترین و پرفروش ترین آجر نسوز در بازار

ارزان-ترین-و-پرفروش-ترین-آجر-نسوز-در-بازار

آجرنسوز از جمله مصالح ساختمانی نوینی است که هر روز بر دامنه مصرفش در بازار داخلی افزوده می شود. این نوع آجر به لحاظ زیبایی و دوام بسیار مورد توجه مردم ،سازندگان و شهرداری ها قرار گرفته است با توجه به گسترده شدن بازار مصرف آجر نسوز برآن شدیم تا در گزارش پیش رو به مقایسه انواع آجر نسوز موجود در بازار به لحاظ قیمت و کیفیت بپردازیم. بدیهی است گزارشی که از نظر می گذرد در ادامه گزارش های تکمیلی پایگاه اطلاع رسانی پیام ساختمان در ارتباط با سلسله مطالب کدام کالا مناسب تر است،می باشد.

روش تست رنگ طبیعی از مصنوعی به هنگام خرید آجرنسوز نما

در گزارش های قبلی منتشرشده روش تست رنگ طبیعی آجرنسوز نما و روش اندازه گیری میزان جذب آب در آجرنسوز نما را آموزش داده شد که یکی از روش های تست رنگ طبیعی از مصنوعی در آجرنسوز این است که یکی از آجرنما را بشکنید و ببینید که اگر رنگ روی آجرنسوز بارنگ داخلی اش یکی بود بدانید که رنگ آجرنما نسوز از مواد معدنی و طبیعی است و درصورتی که متفاوت رنگ داخل و بیرون آجرنسوز نما با یکدیگر متفاوت بود هوشیار باشد که رنگ آجرنسوز نمایی را که برای خرید انتخاب کردید مصنوعی است

روش تست میزان جذب آب آجرنسوز نما به هنگام خرید آجرنسوز نما

همان طور که گفتیم یکی از فاکتورهای مهم در بحث مقاومت و ثبات رنگ در برابر نور آفتاب و رطوبت هوا به خصوص در زمان یخ زدگی میزان حداقلی جذب آب کانی ها و مواد معدنی در خاک تشکیل دهنده آجرنسوز نما است تولیدکنندگان برای تولید آجرنسوز از خاکی شیل یعنی کانی های معدنی که 1200 درجه سانتی گراد در کوره ها حرارت می بینند برای پخت آجرنسوز نما استفاده می کنند . آجرنسوزی که در برابر سرما و یخ زدگی ، گرما و رطوبت کمترین جذب آب را به خود دارد و از همین رو مقاوم هستند.

اما چگونه میزان جذب آب در آجرنسوز نماهایی را که می خرید را تست کنیم و خیالمان راحت شود که آجرنسوزی که خریداری می کنیم از کیفیت مناسبی برخوردار است . همان طور که در گزارش قبلی بیان کردیم این تست را به راحتی می توانید انجام دهید. به این شکل که یک عدد از آجرنسوز نما را داخل ظرف از آب شیرین بزارید بعد از گذشت یک هفته چنانچه شوره زدگی نداشت بدانید که میزان جذب آب خاک آن استاندارد است و از کیفیت مناسبی برخوردار است.

دیگر نکات حائز اهمیت به هنگام خرید آجرنسوز نما

از دیگر نکات حائز اهمیت هنگام خرید آجرنسوز نما تحدب و تقعر آجرنسوز نماها است که باید کنترل شوند مبادا پیچیدگی زیادی نداشته باشد و یکدست و متناسب باشد. همچنین نباید به هیچ عنوان لب پریدگی داشته باشند و توجه نمایید تا رگه های ترک در آجرنسوز نماها به هیچ عنوان نباشد.

از آنجاییکه قیمت و کیفیت دو عامل مهم برای انتخاب هر کالایی است از این رو خبرنگار پیام ساختمان در گزارش میدانی خود به مقایسه قیمت های انواع آجر نسوز نما در بازار پرداخته که به موجب این گزارش موارد و نکات جالب و خواندنی بدست آمده است.

برپایه این گزارش خبرنگار ما به سراغ 3 نمایندگی فروش از تولیدکنندگان مطرح و برند آجرنسوز نما به نام های آجرنما چین، آجرنسوز آذرخش قم و آجرنسوز دیرگداز اراک در ایران رفته است و ضمن مصاحبه با عوامل فروش این سه برند به نکات فنی مناسبی نیز در این زمینه استخراج کرده است.

نماینده فروش کارخانه آجر نماچین در گفت و گو با پیام ساختمان با بیان اینکه استفاده از آجرنسوز در نمای ساختمان در مقایسه با چوب و ترموود نه تنها ازلحاظ قیمت بسیار مقرون به صرفه است وماندگاری بسیار بالا دارد، اظهار داشت در کارخانه آجر نماچین 1400 نوع محصول اجر نسوز در سبد کالایی با توجه به رنگ بندی و سایزبندی موجود است.

وی افزود حتی کارخانه آجرنماچین آمادگی دارد تا برای پروژه های لاکچری و سخنرانی ای به درخواست سازنده و معمار قالب های سفارشی در اندازه های متفاوت را تولید کند.

به گفته این نماینده فروش کارخانه آجرنسوز نماچین مزایای تنوع کالایی در سبد کالایی را یکی از مزیت های رقابتی کارخانه آجر نماچین است و با توجه به عرض و طول دیواره های نمای ساختمان و نقشه طراحی معمار برای نمای ساختمان می توان از آجرنسوز با سایزهای مختلف و رنگ های متفاوت استفاده کرد.

این فروشنده صرف نظر از سلیقه افراد در خرید آجرنسوز برای نمای ساختمان با اشاره به موقعیت و کاربری پروژه ها گفت : در شهرهای مختلف شهرداری ها در ناحیه های شهری به خاطر زیبایی و یکدستی سعی دارند تا سازندگان را با ضابطه های شهری مجاب کنند از رنگ تیره آجرنسوز برای نماها استفاده کنند. لذا به طورکلی دیده می شود که از رنگ قهوه ای نزدیک به ترموود در نماهای ساختمان از آجرنسوز بیشتر استفاده می شود.

این فعال بازرگانی و فروش تصریح کرد به طورمعمول در مدارس و مساجد از آجر خاک رسی باقیمت پایین به خاطر رنگ زرد و گلبه ای استفاده می شود. و در پروژه های مسکونی از رنگ قهوه ای سوخته و در پروژه های لاکچری و تجاری از رنگ خاص مشکی و سفید استفاده می شود.

آجر-نسوز-زرد

وی ادامه داد به طورمعمول 3فاکتور مهم در خرید آجرنسوز برای نمای ساختمان ها برای سازندگان و خریداران نقش اساسی دارند.که عبارتند از:

1-سایز

2-رنگ

3-قیمت

وی گفت: متداول ترین و بیشترین سایز آجرنسوزی که در بازار فروخته می شود سایز 7x33 هست که با در نظر گرفتن بندکشی در اجرا 39 قالب برای هر مترمربع باقیمت 46 هزار تومان فروخته می شود.

آجرنسوز-قهوه-ای

به گفته ایشان آجرنسوز سایز 7x33 برای نمای ساختمان تحت برند آجرنسوز آذرخش قم هر مترمربع 49/500تومان به عبارتی قالبی 825 تومان فروخته می شود .همچنین سایز آجرنسوز7x33 برای نمای ساختمان تحت برند آجرنسوز دیرگداز اراک مترمربعی 42 هزار تومان عرضه می گردد.

گفتنی است آجرنسوز برای نمای ساختمان که رنگ های خاص مشکی دارند بالاترین قیمت های آجرنسوز را به خود اختصاص می دهند.

نماینده فروش آجرنسوز دیرگداز اراک دلیل این افزایش قیمت آجرنسوز به رنگ مشکی را در فرآیند پخت دوباره این آجرنسوز می داند و در این باره گفت: این رنگ خاص بیشتر در مکان های لاکچری استفاده می شود و هر مترمربع سایز 20x40 آجرنسوز مشکی 462 هزار تومان توسط نمایندگی دیرگداز اراک فروخته می شود.

ارزان ترین و گران ترین آجرنسوز نما در بازار

این نماینده فروش در دسته بندی قیمت های آجرنسوز برای نمای ساختمان ها گفت: ارزان ترین آجرنسوز برای نمای ساختمانی از دسته خاک نسوز قرمز مشتقات آن است که به طور میانگین بسته به سایز آن قیمت از 42 تا 48 هزار تومان برای هر مترمربع تغییر می کند

آجر-نسوز-قذافی.

وی در ادامه افزود متعادل ترین قیمت آجرنسوز در بازار به دسته آجرنسوز شاموتی اختصاص دارد که هر مربع آن 59 هزار تومان فروخته می شود .

آجر-نسوز-انگلیسی

وی در مورد گران ترین نوع آجرنسوز برای نمای ساختمان گفت: گران ترین آجرنسوزها در بازار آجرنسوزهای مشکی رنگ هستند که سایز 20x40 تولید کارخانه دیرگداز اراک 462هزار تومان فروخته می شود.

آجر-نسوز-مشکی

پرفروش ترین آجرنسوزنما در بازار

نماینده فروش گروه کار نجات آجرنسوز آذرخش درباره متداول ترین و پرفروش ترین آجرنسوز در بازار ایران گفت: 95 درصد آجرنسوز سایز |33x77 و 26x5/5 برای نماهای ساختمان فروخته می شوند که میانگین قیمت هر مترمربع تولید کارخانجات آجرنسوز آذرخش 48هزار تومان فروخته می شود.

وی در ادامه در خصوص تایل ها با سایز10x90, 20x90 گفت: این دو سایز بیشترین فروش آجرنسوز نما برای سایز تایل ها در بازار است که قیمت مترمربع سایز 10x90 به طور میانگین 110 هزار تومان و برای سایز 20x90 به طور میانگین 105 هزار تومان فروخته می شود. این نماینده فروش دلیل قیمت بالای سایز تایل آجرنسوز 10x90 در مقایسه با سایز تایل آجرنسوز 20x90که کوچک تر هست را به خاطر هزینه برشی و تبدیل تایل آجرنسوز سایز 20x90 به تایل آجرنسوز 10x90می داند و می افزاید در نظر داشته باشید که رنگ مشکی همین تایل ها گران تر است و در بازار هر مترمربع آن 125هزار تومان فروخته می شود.

محبوبترین طرح آجرنسوز برای نمای ساختمان

این نماینده فروش گروه کارخانجات آجرنسوز آذرخش درباره سایزتایل های آجرنسوز موجود در بازار گفت:

آجرنسوز-طرح-چوب

سایزهای 20x20 ، 20x40 ،20x80،40x80 و 12x100 هست که متداول ترین و پرفروش ترین سایز تایل آجرنسوز 12x100 هست که به خاطر شباهت زیاد با ترموود خیلی از سازندگان و معماران علاقه مند به استفاده از این سایز در طرح و نمای ساختمانی هستند.این نماینده فروش در ادامه افزود در بازار بیشترین فروش آجرنسوز نماها برای نمای ساختمانی مربوط به طرح آجرنسوز باکد AP29 با طرح چوب است که بیشترین محبوبیت در بین معماران و سازندگان برای نمای ساختمان دارد

. آجر-نسوز-تایل

در ادامه نماینده فروش آجرنما چین درباره قیمت آجرنسوز در سایز تایل 12X100 از برند آجرنما چین گفت: این سایز از آجرنسوز هر مترمربع آن 120 هزارتومان به عبارتی هر قالبی 15 هزارتومان در بازار فروخته می شود.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 351

فهرست مطالب شماره 351

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×