menu

ثبت آگهی رایگان

جایگاه آجرنسوز در خلق معماری اصیل

جایگاه-آجرنسوز-در-خلق-معماری-اصیل

امروز استفاده و به کار گیری آجر نسوز در معماری نماها به صورت چشگیری توسعه یافته است. با وجود اینکه مصالح ساختمانی متنوع، به صورت انبوه در حال تولید شدن است، اما همواره به کار گیری آجر نسوز در معماری نه تنها رنگ نباخته، بلکه در شکل و قالب های متنوع تری رخ نمایی می کند.

به گزارش پیام ساختمان، ویژگی فیزیکی و شیمیایی آجرنسوز از یک سو و سازگاری آن با طبیعت از سوی دیگر، زمینه را برای کاربرد فراوان آن را در معماری نماهای ساختمانی مهیا ساخته است. استفاده مداوم و گسترده از اجرنسوز در معماری را باید از آن رو دانست که علاوه بر مقاومت و پایداری آن، از ارزش های زیبا و منحصر به فردی برخوردار هست؛ به طوری که کاربرد آجر نسوز در صنعت ساخت و ساز، ساختمان ها را اصیل، ماندگار کرده و جلوه ی خاصی و چشم نوازی به نمای کلی بناها در سطح شهرها می بخشد.

طراحی نمای خارجی ساختمان با آجر نسوز

مهم ترین ویژگی در استفاده از اجرنسوز در اجرای نماهای ساختمانی، با توجه تنوع رنگ، کیفیت و دوام بالا، و الگوهای بی شمار و متنوع، قابلیت های شگفت آور آن در ایجاد نماهای خاص و جذاب می باشد؛ و این قابلیت ها در ذات آجرهای نسوز نما نهفته است. با وجود گذشت قرن های متمادی، آجر هنوز مدرن است، و معماری یک ساختمان با نمای آجری بخشی از طبیعت و همانند یک ترکیب بی نظیری از سلیقه های معماران هنرمند می باشد.

طراحی نمای ساختمان ها با استفاده از آجر نسوز، این اطمینان را برای مشتریان و مصرف کنندگان به وجود می آورد که نمای ساختمان های ایجاد شده، برای سال های متمادی ماندگاری خود را مانند روز اول حفظ می نمایند.

مزایای استفاده از آجرنما نسوز در معماری خارجی

استحکام و مقاومت در برابر ترک خوردگی و پوسیدگی

دارای تنوع رنگ و ابعاد

سازگاری کامل با محیط زیست

عایق در برابر سرما و گرما

مرغوب و با کیفیت

مقاوم در برابر شوره زدن نما

جذب آب پایین و پایدار در برابر شرایط جوی

مقاوم در برابر در برابر اشعه UV

همخوانی با هنر معماری ایرانی

آجر نسوز نما چیست؟

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 335

فهرست مطالب شماره 335

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×