menu

ثبت آگهی رایگان

سقف عرشه فولادی

سقف-عرشه-فولادی

سقف عرشه فولادی یکی از معدود شیوه های صنعتی سازی است که به دلیل مزایای بی شمار ازجمله سهولت در اجرا، سرعت اجرا، کیفیت مطلوب و وزن کمتر در مقایسه با سقف های سنتی در ساخت وسازهای شهری مورداستفاده قرار می گیرد و با استقبال بسیار خوبی مواجه بوده است.

سقف عرشه فولادی ارزان تر از سقف سنتی

آقا بیگی، رئیس هیئت مدیره شرکت پوشش فلز خشایار به پیام ساختمان گفت: ورق سقف عرشه فولادی ما تولید فولاد مبارکه است و دارای نشان استاندارد و تأییدیه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی می باشد. وی افزود: چنانچه ورق های اجراشده استاندارد لازم را نداشته باشند، به دلیل انقباض و انبساط باعث ایجاد صداهایی در ساختمان می شوند و متأسفانه ورق های غیراستاندارد در کشور تولید می شود و سازمان استاندارد نظارت لازم را بر این فرایند ندارد. وی بابیان اینکه ضخامت ورق ها باید 0/8 میلی متر باشد، اظهار داشت: ورق های عرشه فولادی گالوانیزه فاقد رنگ هستند.

آقا بیگی بابیان اینکه به خاطر تولیدات استاندارد و دارای تأییدیه انتظار حمایت های بیشتری داشتیم، خاطرنشان کرد: بسیاری از شرکت ها از ورق های چینی فاقد استاندارد استفاده می کنند و متأسفانه مشکلاتی که در ساختمان به وجود می آید به پای ورق عرضه فولادی نوشته می شود نه تولیدکنندگان. وی بابیان اینکه هر متر ورق عرضه فولادی به همراه اجرا 30 هزار تومان تمام می شود، ادامه داد: استفاده از سقف عرشه فولادی به مراتب ارزان تر از سقف های سنتی است. به طورکلی می توان گفت هزینه هر متر سقف سنتی تا 50 هزار تومان تمام می شود. ضمن اینکه سقف عرشه فولادی نیازی به قالب بندی و استفاده از جک زیر سقف ندارد.

وی در مورد گل میخ های مورداستفاده در سقف عرضه فولادی گفت: گل میخ فاقد استاندارد در زلزله ها باعث تخریب سقف می شود. رئیس هیئت مدیره شرکت پوشش فلز خشایار گفت: هر مترمربع سقف عرضه فولادی 200 کیلوگرم وزن دارد درحالی که هر مترمربع سقف های سنتی بالای 300 کیلوگرم وزن دارد.

مشکل کیفیت گل میخ های داخلی

حامد ربانی، مدیرعامل شرکت عرشه گستر اصفهان در این رابطه به خبرنگار پیام ساختمان گفت: شرکت ما درزمینه سقف عرشه فولادی کار تولید و اجرا را به صورت حرفه ای انجام می دهد. وی در رابطه با مواد اولیه شرکت هم گفت: مواد اولیه ورق گالوانیزه است که از کارخانه فولاد کاشان و مبارکه اصفهان تأمین می شود و با توجه به اینکه تاکنون از ما گواهینامه فنی نخواسته اند و اجباری نیست، گواهی نامه فنی را اخذ نکرده ایم. ربانی در ادامه به مزایای سقف های عرشه فولادی اشاره کرد و گفت: ازجمله مهم ترین مزیت های این روش می توان به زمان اجرا، کاهش مصرف میلگرد، افزایش مقاومت، کاهش وزن و کاهش هزینه بتن ریزی اشاره کرد، هرچند هزینه اولیه اجرای این سقف ها بیشتر از سقف های سنتی است اما در طول زمان شاهد برگشت سرمایه خواهیم بود. وی اضافه کرد: ظرف یک روز می توان حدود 2 تا سه سقف را اجرا کرد درحالی که در سیستم سنتی اجرای یک سقف چند روز زمان می برد.

مدیرعامل شرکت عرشه گستر اصفهان در مورد گل میخ های مورداستفاده در سقف های کامپوزیت شرکت متبوعش، گفت: بحث گل میخ بسیار حائز اهمیت است و باید با استاندارد ها مطابق باشد. در ایران بیشتر گل میخ ها با مشکلات کیفیتی مواجه هستند به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم از گل میخ های آلمانی استفاده کنیم؛ البته بنا به درخواست مشتری هم می توانیم از گل میخ ایرانی باکیفیت پایین تر استفاده کنیم. گل میخ ها باید ازنظر خمشی مقاوم باشند و در برابر خمش های 60 درجه دچار شکستگی نشوند

حداقل ضخامت ورق عرشه فولادی

محسن آخوندی- عضو هیئت مدیره شرکت پارس رول فرم نیز به خبرنگار پیام ساختمان گفت: شرکت ما حدود 10سال است که درزمینه تولید ماشین آلات ورق های عرشه فولادی فعالیت می کند و ماشین های ما تولید داخل بوده و قابل رقابت با نمونه های خارجی است. وی در رابطه با فنّاوری ماشین آلات گفت: قطعات برقی دستگاه های ما مربوط به کشورهای تایوان و کره بوده و کار طراحی هم توسط خودمان انجام می گیرد. آخوندی ادامه داد: از مهم ترین شاخصه های یک ورق خوب که باید حتماً از سوی تولیدکننده رعایت شود، ارتفاع قله های ورق است که اصطلاحاً گام نامیده می شود و شامل گام های 55، 60، 65، 70، 75 و80 میلی متر است. علاوه براین باید تولیدکنندگان زاویه ها را رعایت کنند که متأسفانه اغلب رعایت نمی شود؛ ضمن اینکه ضخامت ورق از 0/8 تا 1/25 متغیر است و نباید کمتر از 0/8 باشد.

ارزان تر از تیرچه و بلوک

علیرضا ترابی، از شرکت هدیش بتن شیراز، بابیان اینکه دارای گواهینامه های معتبر از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن هستیم، گفت: سرعت اجرای 11 برابری نسبت به سایر سقف ها و امکان بتن ریزی هم زمان طبقات و درنتیجه بازگشت سریع سرمایه، ازجمله بارزترین خصوصیات سقف های عرشه فولادی است. وی افزود: حذف میل گردهای کششی و کاهش تیرچه های فرعی از 150 cm تا 270 cm با توجه به گام و ضخامت ذوزنقه، و همچنین کاهش وزن فولاد تا 22 کیلوگرم بر مترمربع درنتیجه کاهش وزن سازه و فونداسیون، مقاومت پایدار در مقابل آتش سوزی و امکان عبور تأسیسات از زیر سقف، دیگر مزیت های این سقف است.

ترابی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخلاف برخی صحبت هایی که در مورد قیمت تمام شده سقف های عرشه فولادی مطرح می شود، قیمت این سقف تا 15 هزار تومان ارزان تر از تیرچه و بلوک خواهد بود. این فعال در صنعت ساختمان در پایان به مزیت گل میخ ها اشاره کرد و ادامه داد: گلم یخ ها ورق را به تیرآهن زیر آن متصل می کند و باعث مقاومت و استحکام سقف می شوند که به دو روش سرد و گرم به سقف متصل می شوند و البته روش گرم بهتر و مقاوم تر است

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 271

فهرست مطالب شماره 271

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×