menu

ثبت آگهی رایگان

سنگ پاردایس، پرکاربردترین سنگ ساختمانی

سنگ-پاردایس-پرکاربردترین-سنگ-ساختمانی

در این شماره خبرنگار پیام ساختمان در قالب گزارش میدانی در بازارسنگ فاطمیه تلاش دارد تا شاخصه های خرید یک سنگ باکیفیت درعین حال مقرون به صرفه ازلحاظ قیمت را از زبان خریداران و فروشندگان بررسی کند از همین روی با یکی از سازندگان انبوه ساز در شهر تهران که در حال خرید سنگ از مجتمع سنگ یزدانی در بازار فاطمیه بود گفتگویی داشته که ازنظر می گذرد.

مهندس تات در پاسخ به این پرسش که سنگ باکیفیت از نگاه یک سازنده چه سنگی است،گفت: شاخص های برجسته به هنگام خرید سنگ به عواملی ازجمله:

1-قدرت خرید مردم در منطقه اجرای ساختمان

2-نوع کاربری ساختمان( مسکونی ،اداری و تجاری)

3-میزان نقدینگی سازنده

4- معدن سنگ ( نوع سنگ)

5- فروشنده سنگ

6-مجری سنگ

7- طرح معماری و نقشه نما

بستگی دارد.

این انبوه ساز همچنین با توجه به رکود بازار ساختمان گفت: نما اولین بخش از یک ساختمان است که به چشم خریدار می آید از همین رو در حال حاضر با توجه به شرایط رکود بازار مسکن ساختمان ها به راحتی فروخته نمی شوند درنتیجه خواب سرمایه برای یک سازنده زیان بالایی به همراه دارد .بنابراین یک نمای سنگ زیبا اگرچه از هزینه بالایی برخوردار است اما با در نظر گرفتن اینکه نمای زیبای ساختمان و معماری داخلی ساختمان به لحاظ چشمگیر بودن سبب می شود در بین خریداران زودتر فروخته شود رقابتی را در بین سازندگان به وجود آورده است تا علی رغم هزینه بالا برای جلوگیری از خواب سرمایه هایشان در طراحی های نمای ساختمان ها از سنگ بهره بگیرند.

وی درباره به کارگیری سنگ در نمای ساختمان افزود: در 3 سال اخیر با اعمال محدودیت ساخت نما توسط شهرداری می بایست 60 درصد نما از اجر و 40 درصد مابقی از سنگ استفاده شود بنابراین طراحی معماری در نما در بازار رقابتی امروز برای سازندگان بسیار حائز اهمیت است.

تات برای حفظ اعتبار حرفه ای خود در ساخت وسازها تأکید کرد: به عنوان یک سازنده انبوه ساز به هنگام خرید اولویت را سلیقه خریدار مد نظر قرار می دهم و برای ارتقای کیفیت کار در نما از سنگ باکیفیت، زیبا و بادوام به همراه مجری ماهر بهره می گیرم.

این سازنده یادآور شد: بدون تردید سنگ را متناسب با منطقه جغرافیای ، نوع کاربری ساختمان ، بادوام و مقاوم در برابر سرما و گرما و بایدونبایدهای استانداردهای تعریف شده نوع سنگ با قیمت مناسب خریداری می کنم، چراکه معتقدم گران بوده سنگ ملاک بر برتر بودن و با کیفت تر بودن آن نیست و افزود: گاهی سنگ هایی باقیمت پایین تر هستند که به لحاظ کیفیت و طراحی مناسب بسیار زیباتر اجرا می شود.

به خصوص در ساخت وسازهای بزرگی که نیاز به حجم انبوهی از سنگ است، ترکیب سنگ ها با طرح ها و رنگ مختلف جذابیت بیشتری به نما می دهد.

وی ادامه داد:اطمینان و اعتماد در خرید کردن سنگ برای ما سازندگان شرط اول کار محسوب می شود.

چراکه در پروژه های بزرگ تأمین سنگ و پشتیبانی به موقع فراهم کردن بار سنگ با رعایت یکدستی و یکنواختی رنگ در سنگ ها از مهم ترین دغدغه ها و نگرانی ما سازندگان در اجرای نمای ساختمان ها به شمار می رود.

از همین رو به جرات می تونم بگویم به مدت یک دهه است که برای پروژه های ساختمان از فروشگاه سنگ یزدانی در بازار فاطمیه سنگ، خریدهای خود را انجام می دهم.

چراکه علاوه بر اینکه خیالمان بابت کیفیت و یکدستی رنگ سنگ ها راحت است. یقین داریم که اعتبار پروژه همایمان با خرید سنگ از فروشگاه یزدانی حفظ می شود.

در ادامه این گفتگو با مهندس ایزد یاری ، نصاب سنگ در پروژه های ساختمانی در خصوص اینکه یک خریدار سنگ به زبان ساده چه شاخص هایی را باید در نظر بگیرد،گفت: قبل از هر خرید توصیه می کنم یک خریدار به ویژه در خرید سنگ برای پروژه های ساختمانی بهتر هست از مشاوره های یک نصاب و مجری سنگ برای شناسایی استاندارهای لازم برای آنالیز شاخص های استاندارد(دوام ، میزان جذب آب، پایداری رنگ در برابر گرما و سرما،میزان ابزار خوری سنگ) جهت کارشناسی بهره مند شوند.

وی افزود: سنگ باید متناسب با منطقه بومی آن به لحاظ میزان رطوبت ،میزان بارندگی، میزان تابش آفتاب (( گرمسیر بودن و سردسیر بودن) آن انتخاب و خریداری شود. از سویی بسته به نوع کاربری ساختمان نوع انتخاب سنگ متناوب می باشد.

به طور مثال سنگ هایی که در کف مغازه های رستوران ها و گوشت فروشی ها استفاده می شود نباید آهکی باشند به خاطر آنکه کف مغازه ها هر روز در معرض شستشوی آب قرار دارند. از همین رو باید میزان جذب آب در آنها بسیار پایین باشد. تا آسیب پذیر نباشند.

این نصاب سنگ به خاطر تجربه کاری توصیه می کند که خریداران سنگ ، سنگ هایی را انتخاب کنند که ابزار خور هستند. و در زمان برش برای اجرا و نصب در نمای ساختمان ها پرتی کمتری دارند.

برپایه این گزارش مهندس یزدانی، فروشنده مجتمع سنگ یزدانی در بازار بزرگ سنگ فاطمیه در باره شاخصه های خرید سنگ با کیفیت در عین حال مقرون به صرفه گفت: مهندس تات به عنوان یکی از انبوه سازان و مهندس ایزد یاری به عنوان مجری سنگ نما در ساختمان ها به نکات کلیدی برای خرید یک سنگ مناسب اشاره کردند. اما با این وجود ما به عنوان عاملین فروش سنگ در ساخت و سازها از نگاه معدن دار ها و نگاه کارشناسی به انواع سنگ همیشه توصیه و مشاوره های لازم را وظیفه می دانیم در اختیار سازندگان و مجریان نمای سنگ در ساخت و سازها قرار دهیم.

عضو هیئت امنای بازار سنگ فاطمیه گفت: وفاداری مشتری در کار فروش اولین رکن محسوب می شود.بنابراین تلاش می کنیم در کار فروش تمامی کم وکاستی ها، نقاط ضعف و نقاط قوت انواع سنگ موجود در بازار را در اختیار مشتریان و خریداران سنگ قرار دهیم. تا بتوانند با آگاهی از زیر و برم انواع خصوصیات سنگ ها خرید را انجام دهند. برای مثال مادرفروش سنگ به خریداران سنگ ها به خصوص سازندگان انبوه ساز تأکید می کنیم که 20 درصد تلورانس رنگ در سنگ طبیعی است . اما سنگ هایی که بیش از این مقدار تلورانس رنگ دارند را هرگز به انبوه سازها برای اجرا در نما پیشنهاد نمی کنیم. از سویی ازآنجاکه ما فروشندگان سنگ یکایک معادن سنگ در کشور را می شناسیم از همین رو به سازندگان به خصوص انبوه سازان توصیه می کنیم سنگ هایی را خریداری کنند که معادن آن ها قادر به پشتیبانی برای دادن سنگ های یکدست رادارند.

یزدانی گفت: رایج ترین و مهم ترین تقسیم بندی در بازار سنگ به پنج دسته کلی گرانیت، مرمرت، تراورتن، مرمر و چینی تقسیم بندی می شوند.

وی در خصوص محبوب ترین و پرکاربردترین انواع سنگ در بازار گفت: در بازار امروز مرمرت و تراورتن بیشترین سهم فروش در بازار را به خود اختصاص داده اند به طوری که در داخل ساختمان از نوع سنگ مرمرت و در نمای ساختمان از نوع سنگ تراورتن استفاده می شود.

این فعال حوزه سنگ در خصوص پرفروش ترین سنگ ها در بازار گفت: در میان انواع سنگ ها اگرچه سنگ خوی ( هرسین) مارملیت ، دهبید و ... از شناخته شده های بازار سنگ هست اما در این میان سنگ پارادایس به عنوان یک سنگ غیر آهکی ( با 6/. درصد آهک) به دلیل مقاومت و دوام بالا، رنگ خاص کرم تیره، شفاف بودن و یکدستی رنگ درعین حال قیمت بسیار مناسب در مقایسه با دیگر سنگ ها از محبوبیت بالایی در بین سازندگان برخوردار است. همچنین سنگ معدن ایرجی ( یزد) به خاطر مقاومت بالا، و رنگ کرم روشن در دیواره های ساختمان بسیار پرکاربرد و پرفروش است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×