menu

ثبت آگهی رایگان

سنگ تزئینی

سنگ-تزئینی


سنگ های تزیینی به دو صورت مصنوعی و طبیعی یافت می شود که نوع طبیعی آن به مراتب گران تر و سنگین تر است و تقریباً یک کالای لوکس محسوب می شود. سنگ مصنوعی هم از مصالح نوین ساختمانی است که ویژگی های منحصر به فردش موجب شده تا در سراسر جهان به عنوان جایگزین مناسبی برای سنگ های طبیعی، فیبر روکش دار و انواع سرامیک مورداستفاده قرار گیرد. این محصول آمیزه ای است از ترکیبات پلیمری و افزودنی های شیمیایی که زیبایی سنگ طبیعی،آسان تراشی و راحتی چوب و نیز پاکیزگی سرامیک را یکجا دارد.به منظور اطلاع از کیفیت وآشنایی با انواع سنگ تزیینی، با دست اندرکاران و مصرف کنندگان این نوع مصالح ساختمانی گفتگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید؛ البته با ذکر این نکته که مطالب عنوان شده صرفا نظرات مخاطبان بوده و دیدگاه پیام ساختمان نیست.

مقاوم در برابر آب و رطوبت و عایق صدا و حرارت

یکی از مسئولان شرکت صدراستون در مورد مزایای محصولات تولیدی اش گفت: سنگ های تولیدی صدر استون با وزن حجمی تقریبی 1/1 تن بر مترمکعب وزنی معادل نصف تا یک سوم سنگ های طبیعی مشابه خود را دارند که این امر باعث سبکی ساختمان و مقاومت بیشتر آن در برابر زلزله می شود.این سنگ ها به علت بافت متخلخل داخلی خود در مقابل یخبندان و گرما نسبت به سنگ های طبیعی مقاومت بالاتری دارند. وی ادامه داد: به دلیل کاربرد تکنولوژی نانو در ساختار سنگ های صدر استون این سنگ ها در برابر نفوذ آب کاملاً مقاوم بوده و هیچ گونه جلبک و باکتری در سطح این سنگ ها امکان رشد و تکثیر ندارند. از این رو این سنگ ها در مناطق مرطوب و بارانی بر خلاف سنگ های طبیعی مشابه خود بدون هیچ گونه مشکلی قابل استفاده است.مواد به کار رفته در ترکیب سنگ های صدر استون صد در صد طبیعی بوده و قابل بازیافت است . همچنین به علت ساختار مولکولی مواد سبک به کار رفته در ساخت سنگ های صدر استون ، این سنگ ها عایق مناسبی در برابر گرما و سرما و مانع مناسبی جهت نفوذ صدا می باشند. شکل ظاهری این سنگ ها نیز باعث شکست صوت در جهات مختلف و در نتیجه کاهش صداهای آزاردهنده محیط می شود.سنگ های صدر استون به علت طبیعی بودن مواد به کار رفته در ساخت آن در برابر آتش سوزی مانع مناسب محسوب می شود و باعث به تعویق افتادن زمان گسترش حریق می گردد.

محصولات منحصر به فرد و هماهنگ با شرایط منطقه

مدیرعامل شرکت سازه گستر پنام نیز در مورد محصولات تولیدی این شرکت گفت: محصولات شرکت سازه گستر پنام دارای گستردگی و تنوع بسیاری است که از جمله می توان به انواع پلاسترهای رنگی نما، پلاسترهای مخصوص ایجاد صخره های مصنوعی، انواع کف های صنعتی از قبیل سخت کننده های رنگی،اپوکسی ها، پلی اوره، پلی اورتان و موارد خاص دیگر اشاره کرد.

درگاهی با اشاره به اینکه تنوع طرح ها و الگوهای موجود ، در دنیا مثال زدنی بوده و باعث تمایز کار شرکت سازه گستر پنام گردیده است، افزود: این شرکت علاوه بر نمایندگی یکی از معتبرترین شرکت های دنیا در زمینه بتن دکوراتیو، محصولات منحصر به فردی که با شرایط منطقه هماهنگی کامل دارند را نیز تولید و اجرا می نماید و قادر به اجرای انواع نماهای دکوراتیو، استمپ

وال و ... جهت نماهای خارجی و داخلی است.

بزرگترین تولیدکننده فلدسپار لعاب و بدنه

یکی از مسئولان شرکت نارین سنگ باختر نیز در رابطه با محصولات و متریال هایی مانند فلدسپار گفت: این شرکت بزرگترین تولیدکننده فلدسپار لعاب و بدنه در ایران است و توانسته است با بهره گیری از توان فنی و مهندسی و بیش از 25 سال سابقه ، فلدسپار مورد نیاز بخش عمده ای از صنایع کاشی و سرامیک ، لعاب سازی ، چینی بهداشتی و مقره سازی در ایران را تأمین نماید. وی افزود: در کارخانه نارین سنگ باختر فلدسپار در دو واحد جداگانه خردایش و میکرونیزه و با استفاده از روش مگنتیگ کامل تولید می گردد.در واحد خردایش فلدسپار با کد های FA10 – FA13 – FAB30 – FAB50 جهت مصرف انگوب و لعاب و در واحد میکرونیزه فلدسپار با استفاده از Ball Mill و خط تولید Full Ceramic و در اندازه های 200Mٍ ESH و 300MESH و با کدهای FM120 و FSP110 جهت مصارف لعاب و فریت تولید می گردد.

ضمانت 30 ساله برای بدترین شرایط آب و هوایی

ابراهیمی، مدیر فروش سی سنگ در مورد محصولات این شرکت گفت: سنگ های ساختمانی و دکوراتیو CSANGکه به پشتوانه شرکت GCAT stone desingn کانادا در ایران تولید می شود ، به فعالان صنعت ساختمان این امکان را می دهد تا پروژه های خود را اعم از مسکونی و تجاری برای داخل و خارج با محصولات متنوع در رنگ و طرح فراهم آورند.

وی ادامه داد: بزرگ ترین مزایای محصولات سی سنگ ضمانت 30 ساله آن هم برای بدترین شرایط آب و هوایی است و دلیل آن هم ساخت این سنگ ها از سنگ های طبیعی خرد و دانه بندی شده با فرمولاسیون مشخص می باشد.

عدم نیاز به اسکوپ کردن سنگ ها

محمد فرشی ، مدیرعامل شرکت سنگ دژانه در مورد شرکت و محصولاتش به خبرنگار ما گفت: این شرکت اولین تولیدکننده سنگ های صنعتی در ایران است و محصولات ما شامل سنگ بادبر صنعتی نمای ساختمان با ابعاد 21×14 – 42×14 – 42×28با رنگ های متفاوت طبق سفارش خریدار است. وی ادامه داد با توری تعبیه شده در پشت سنگ ها نیاز به اسکوپ کردن سنگ ها نیست

و ویژگی های منحصر به فردی مانند سبک تر از سنگ بادبر طبیعی (30 کیلوگرم در هر مترمربع)، متفاوت بودن برجستگی و فرورفتگی روی سنگ ها،ترکیب و طراحی چیدمان بینهایت به علت 3 سایز بودن، داشتن پخ در چهار طرف سنگ ها که زیبایی خاصی به نما می دهد و مقاوم در سرمای بسیار شدید و باران های اسیدی و قابلیت شستشوی آسان با اجرای کاور واترپروف روی نما که تضمین شرکت می باشد، دارد. (منظور از کاور ذکر شده رزین واترپروف است که بعد از نصب سنگ ها روی نما پمپاژ می گردد و این رزین بی رنگ بوده و هیچ تغییری در رنگ ایجاد نمی کند).

مزایای کامل یک سنگ تزیینی مصنوعی

یکی از مسئولان شرکت نماسنگ شهر راز در مورد محصولات و برند این شرکت گفت: فعالیت ما در زمینه تولید انواع سنگ های مصنوعی با نام تجاری آمبر در طرح های متنوع آماده است. وی در خصوص موارد کاربرد این محصولات گفت:محصولات این شرکت برای استفاده در دستشویی و حمام به عنوان رویه دیوار ، وان ، زیر دوشی، در مبلمان به عنوان میز ، مبل ، کمد ، ویترین ، ستون های تزئینی ، شومینه ، ساخت انواع تابلوها و مجسمه ها و نقش های برجسته و آب نما، استخر ، سونا و جکوزی و همچنین به علت ضد قارچ بودن در ساخت انواع پله ها و نمای ساختمان (داخلی و خارجی ) کاربرد دارد و تمام مزایای یک سنگ تزیینی مصنوعی را دارا می باشد.

نسل جدید سنگ های مصنوعی

مصطفی سالاری در مورد شرکت سنگ مصنوعی کهربا و محصولاتش گفت: ما به عنوان اولین تولیدکننده سنگ مصنوعی در ایران با 5 سال سابقه کار در زمینه تولید سنگ ، توانسته ایم محصولی ایده آل و همگام با استاندارد جهانی تولید کنیم .این شرکت در زمینه فروش خط تولید و قالب های سنگ مصنوعی و مواد پلیمری هم فعالیت دارد. سنگ های مصنوعی سمنت پلاست ( cement plast ) به عنوان نسل جدیدی از سنگ های مصنوعی تلقی می شود که توجه به مقاومت فشاری و کششی بسیار بالا و همچنین تحمل محصول در برابر شرایط جوی نامناسب ( 50 درجه زیر صفر) باعث شده تا این محصول در مدت زمان کوتاهی جایگزین بسیاری از سنگ های طبیعی و مصنوعی دیگر شود. با استفاده از این تکنولوژی طیف وسیعی از محصولات شامل : انواع موزاییک، انواع کاشی و سرامیک، انواع سنگ های مرمر و گرانیتی، انواع کف پوش های پیاده روها، انواع نماهای داخلی و بیرونی ساختمان و اشیای سه بعدی و زینتی و ... قابل تولید است. بزرگ ترین مزایای محصولات این شرکت قیمت پایین است که پایین بودن قیمت ها نشانه پایین بودن کیفیت ها نیست بلکه دلیل این امر تولید تمامی دستگاه ها و قالب ها در یک مکان و توسط شرکت سنگ مصنوعی کهربا و پایین بودن هزینه تمام شده می باشد.

اظهارات فروشندگان

مسعود مسلمی ( عرضه کننده) در مورد محصولات منتخب خود گفت: به نظر بنده تمام محصولات ایرانی بهتر از محصولات مشابه کشورهای دیگر است اما من صدر استون را به علت کیفیت و مقاومت بالا، شاخص تر می بینم اگرچه همه محصولات ایران مزایای بالقوه ای دارند.

کمال ستاری ( عرضه کننده) نیز در این مورد گفت : محصولات CSANG و دژانه دارای قیمت مناسب همراه با کیفیت ارزنده هستند. محصولات CSANGبا مواد کاملا طبیعی طی عملیات تبدیل به محصول با کیفیت با ماندگاری طولانی در بدترین شرایط آب و هوایی شده اند.

شاهین میرباقری ( عرضه کننده) معتقد است سنگ های تزیینی خوش طینت دارای تنوع در رنگ و طرح و کاملاً طبیعی بوده و در مجموع محصول بسیار قابل اعتماد و دوست داشتنی هستند.

نظرات مصرف کنندگان

محسن محمدی ( مصرف کننده ) گفت: من تمام کارهای مربوط به داخل و نمای ساختمانم را به شرکت سازه گستر پنام سپردم بزرگترین مزیت این شرکت تنوع زیاد محصولاتش است که این موضوع می تواند بر هر نوع دکوراسیون تنظیم شود و نکته بعدی کیفیت بالا و قیمت مناسب این محصولات است.

مریم دهقان – مصرف کننده در این مورد گفت : بنده از دو محصول دژانه و صدر استون استفاده کردم و از هر دو به علت زیبایی ،دوام و کیفیت رضایت دارم . کیفیت محصولات افتخار ماست

رضا بابایی- مصرف کننده در این مورد گفت: بنده از برند شرکت جهان نمای پارت استفاده کرده ام و از نظر مشخصات فنی و فیزیکی قابل رقابت با سنگ های گرانیتی است. سنگ صنعتی پارت کاملا طبیعی و 100٪ معدنی است و از اکسید های فلزی به عنوان رنگ استفاده می شود که در برابر نور خورشید ثیات رنگ دارد، همچنین سبک وزن و دارای سهولت نصب بوده و قابلیت ابزار پذیری و ساب پذیری بالایی دارد و در 19 مرحله ساب خورده می شود. همچنین چسبندگی خوب با سیمان و بتن، تنوع بالا در طرح و رنگ از دیگر مزایای این محصول است که در نمای کف و سنگ پله و اپن استفاده می گردد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×