menu

ثبت آگهی رایگان

صد صنعت، برندی ایرانی که جهانی شد

صد-صنعت-برندی-ایرانی-که-جهانی-شد

آرش دادگر دوست، مدیر جوانی است که توانسته برند شرکت صد صنعت را در تولید دستگاههای سنگبری جهانی کند.

وی که با وجود مشکلات عدیده در بخش تولید و صادرات محصولات وطنی، همچنان با مشتریان خارجی خود از جمله روسها قرارداد می بندد، با افتخار از تولیدی سخن می گوید که از صفر تا صد طراحی و ساختش،ایرانیست.

با این مدیر کارآفرین در حاشیه هجدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان که از 15 تا 18 مردادماه سال جاری در تهران برگزار شد، گفتگویی انجام دادیم که از نظر می گذرد.

لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید در چه زمینه ای فعالیت می کنید؟

آرش دادگر دوست، مدیر عامل شرکت صد صنعت هستم. این شرکت از سال 1380 تاسیس شده و دارای انواع گواهینامه ها و استانداردهای معتبر در ایران و اروپا است.

شرکت صد صنعت، نخستین و بزرگترین تولید کننده دستگاه های برش سنگ، سرامیک و اره نواری فولادبر در ایران است.

دستگاه های اره نواری برش فلز بسته به نوع فلز مصرفی خریدار دسته بندی می شوند. دستگاه های اره نواری برش فلز با قابلیت حرکت محور و تیغه در سه جهت طولی، عرضی و قائم عرضه میگردند که قدرت عمل متخصص دستگاه بر روی پروژه را بالا می برند.

دستگاه های سنگ بری هم در دو نوع ساده و یونیورسال ساخته و تولید می شوند و محور این دستگاهها افقی بوده و و تیغه آنها در دو حالت قائم و افقی حرکت می کند.

دستگاههای برش سنگ تولیدی شما به دلیل طراحی و کیفیت شهرت جهانی دارد، در این مورد توضیحات بیشتری بدهید؟

این دستگاهها موجب می شود تا پرت کار در بحث سنگ به کمترین میزان ممکن برسد.

همان طور که می دانید سنگ بسیار گران است واز سوی دیگر نما و فضای داخلی بیشتر ساختمانهای در دست ساخت در ایران و نیز ساختمانهای مهم در خارج از کشور به سمت استفاده از سنگ پیش میرود.همین امر زمینه بهره گیری از دستگاههای برش سنگ که پرت این مصالح ساختمانی گرانقیمت را به حداقل برساند، رو به افزایش است.

شرکت صد صنعت با توجه به موارد یاد شده ، در همان ابتدای تاسیس با تکیه بر دانش بومی متخصصین داخلی، دستگاههای برش سنگی را طراحی و تولید کرد که به لحاظ کیفیت همطراز تولیدات اسپانیا و ایتالیاست ولی به لحاظ قیمت بسیار ارزانتر ازانواع مشابه خارجی ست.

با این توصیف، به نظر می رسد که دستگاههای برش سنگ تولیدی صد صنعت، بخش زیادی از بازارهای داخلی و خارجی را از آن خود کرده باشد؟

در حال حاضر سهم صد صنعت از بازار داخلی 80 تا 85 درصد است ولی در مورد بازارهای خارجی باید بگویم که دسترسی ما به این بازارها به دلیل مشکلاتی مانند تحریم در دو الی سه سال گذشته محدود شده و هم اکنون تنها به کشورهایی چون افغانستان، عراق و روسیه صادر می کنیم.

در گذشته غیر از روسیه به چه کشورهایی صادر می کردید؟

ما توانستیم دستگاههای برش سنگ را به کشورهای اسپانیا و ایتالیا که خود از تولید کنندگان به نام و مطرح جهانی در این زمینه هستند، صادر کنیم .

آیا در تولید دستگاههای سنگبری، وابستگی به خارج از کشور هم دارید؟

در مورد دستگاه برش سنگ از طراحی گرفته تا ساخت موتور و پیچ و مهره آن هیچ وابستگی به خارج نداریم و از صفر تا صد آن ایرانی و ملیست.

ذکر این مهم ضروریست که اتکای ما به دانش داخلی و نیز ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان، موجب شده تا در بازارهای جهانی، دستگاههای برش سنگ تولید ایران را با برند صد صنعت بشناسند.

آیا درطول این سالها با شرکت یا شرکت های خارجی همکاری مشترکی برای تولید داشته اید؟

دو سال پیش مدیران شرکت سیما سا اسپانیا به ایران آمدند تا در زمینه تولید محصولات صد صنعت با برند سیما سا با ما مذاکره کنند که مورد قبول واقع نشد. چرا که برند صد صنعت یک برند ملیست و کاملا با تکیه بر دانش و کار ایرانی به معروفیت جهانی رسیده است.

در حال حاضر میزان تولید صد صنعت در بخش دستگاه برش سنگ چقدر است؟

میزان تولید ما به دو بخش تقسیم می شود 1. ظرفیت تولید 2. ظرفیت فروش درحال حاضرظرفیت تولید سالیانه صد صنعت در بخش دستگاه برش سنگ 2000 دستگاه و ظرفیت فروشمان 1500 تا 1600 دستگاه است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×