menu

ثبت آگهی رایگان

نرم افزار های مهندسی

نرم-افزار-های-مهندسی

هر صنعتی که از فناوری های روز استفاده نکند، بی شک محکوم به شکست است. امروزه در صنعت ساختمان نرم افزار های مهندسی زیادی طراحی شده تا مهندسان بتوانند به صورت دقیق تر محاسبات سازه ها را انجام دهند. پیام ساختمان در ادامه سلسله گزارش هایی با عنوان «کدام کالا برای شما مناسب تر است» به سراغ شرکت هایی رفته که با استفاده از نرم افزار، کار طراحی و محاسبات سازه را انجام می دهند. لازم به ذکر است اظهارات مصاحبه شوندگان الزاماً منطبق بر نظرات پیام ساختمان نیست و ما صرفاً انعکاس دهنده صحبت ها هستیم.

محاسبات بیش از یک میلیون مترمربع

محمد احمدی، مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور پرشین پارسه پندار دراین باره به خبرنگار ما گفت: از سال 1387 با همکاری سازمان نظام مهندسی فعالیت خود را در زمینه طراحی ، محاسبات ، نظارت و اجرای پروژه های ساختمانی بزرگ با مساحت بالای 5000 مترمربع (مطابق با آئین نامه ماده 33 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان) در گرایش های عمران و معماری آغاز کرده و در حال حاضر با توجه به بند 2-3-3 از مبحث دوم مقررات ملی ساختمان ، آئین نامه ماده 33 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان با توجه به پتانسیل بالای شرکت مهندسین مشاور پرشین پارسه پندار به دلیل دارا بودن مهندسین ارشد در کلیه گرایش های معماری- عمران- برق و مکانیک ، فعالیت جدی خود را در زمینه های ذکر شده ، باهدف ارتقای سطح کیفی مباحث اجرایی و محاسباتی ادامه می دهد.
وی اضافه کرد: کلیه امور مهندسی این شرکت زیر نظر متخصصین اهل فن و اساتید دانشگاهی بوده و با در نظرگرفتن تمامی جوانب اقتصادی، ایمنی، راحتی و بهبود فضای شهری به طراحی و ارائه نقشه های ساختمانی و خدمات مهندسی پرداخته می شود .
در حال حاضر این شرکت با دارا بودن بیش از 300 هزار مترمربع ظرفیت اشتغال موثر زیر نظر سازمان نظام مهندسی در گرایش طراحی و نظارت سازه و بیش از 150 هزار مترمربع در گرایش طراحی و نظارت معماری و با سابقه نظارت و محاسبات بیش از یک میلیون مترمربع در سنوات گذشته ، در جهت ساخت ساختمان های مقاوم در برابر زلزله و مهندسی ساز نمودن ساختمان ها و فضاهای شهری در حال انجام وظیفه است .

صرفه جویی در زمان و هزینه و حذف خطاهای کاربری

مسعود اشرفی، مدیرعامل شرکت نرم افزار ایران سازه نیز به خبرنگار ما گفت: ایران سازه در سال 1388 موفق به اخذ تأییدیه های فنی از سازمان های ذی صلاح و کسب رتبه کشوری شد.
وی با بیان اینکه آیین نامه ها و مقررات ملی ساختمان به صورت خودکار در نرم افزار وجود دارد، ادامه داد: ایران سازه نرم افزاری تمام خودکار و پرسرعت برای طراحی ، رسم نقشه های سازه ای و برآورد ساختمان های بتن آرمه می باشد که در فرایند طراحی پروژه مکمل سایر نرم افزارهای تحلیلی سازه ای می باشد و قادر است با دریافت فایل سازه از نرم افزار ETABS ، ظرف کمتر از پنج دقیقه پروژه مدل شده را بر اساس روابط طراحی آبا باز طراحی و اصلاح نموده کنترل آیین نامه ای، تیپ بندی پروژه ،رسم نقشه های اجرایی سازه (شامل پلان ها، تیرها، ستون ها، دیوارهای برشی و مقاطع عرضی و همچنین سازه و دیتایل راه پله) ، متره و برآورد کلی و تفکیکی پروژه، تیپ و طرح تیرچه ها و دال ها، طرح اختلاط بتن و برآورد مصالح کل، لیستوفر کل پروژه و گراف های مدیریت پروژه را با فرمت استاندارد نرم افزارهای مهندسی چاپ و ارائه نماید.
وی در ادامه به دیگر ویژگی های نرم افزار ایران سازه اشاره کرد و گفت: از جمله مهم ترین ویژگی های نرم افزار ایران سازه می توان به موارد زیر اشاره کرد: *اجرای تمام خودکار نرم افزار که ضمن صرفه جویی در زمان و هزینه و حذف خطاهای کاربری باعث سادگی کاربرد و عدم نیاز کاربران به گذراندن دوره های آموزشی خاص می باشد.
*کنترل پروژه از نظر طراحی و اصول و مراحل مدل سازی در ETABS.
* باز طراحی و اصلاح تمام اعضا سازه ای
* قابلیت ترسیم و ارائه کامل دیتایل دیوار برشی
* قابلیت طراحی، ترسیم و برآورد راه پله های یک تا چهار رمپ با هر ابعاد و مشخصات
*رسم نقشه های سازه ای به خواناترین و منسجم ترین شکل و طبق اصول فنی و نقشه کشی در لایه ها و ضخامت های استاندارد و شماره شده شامل پلان ستون گذاری و پلان طبقات، تیپ طولی ستون ها و مقاطع ستون ها ، کلیه فریم های طولی و مقاطع تیرها ، مقاطع طولی و عرضی دیوارهای برشی ، دیتایل راه پله ،لیستوفر، جداول طرح تیرچه و دال ، جداول برآورد میلگردها و حجم بتن ریزی، جداول طرح اختلاط بتن برای میکسر و کل پروژه (برآورد مصالح) و نمودار حجم کار در پروژه
* برآورد وزن میلگردها و حجم بتن ریزی و مصالح به صورت تفکیکی و قابل استفاده در تمام مراحل مطالعاتی ، طراحی و اجرایی پروژه
* عدم وابستگی این نرم افزار به نرم افزارهای دیگر(نرم افزار پایه)جهت اجرا و عدم لزوم تطابق این نرم افزار با نسخه های جدید آنها
* قابلیت کاهش مصرف میلگرد تا 7 درصد کل میلگرد نسبت به نسخه های قبل
• بازطراحی کل اجزای سازه مطابق آیین نامه بتن ایران و تصحیح مقادیر و ارائه آن بصورت دفترچه
• قابلیت بازطراحی ، نقشه کشی و برآورد پروژه ها بصورت کاملا خودکار و فوق العاده سریع و هوشمندانه
• امکان تیپ بندی و رسم نقشه ها در سه حالت اقتصادی Economical , Normal , Typical
• رسم نقشه های سازه ای به کاملترین و خواناترین شکل
• امکان تیپ بندی ستونهای طراحی شده در حالت Design متناسب با مدل اقتصادی انتخاب شده کاربر
• عدم نیاز به بازبینی و ویرایش نقشه ها
• رسم نقشه های سازه با مقیاس و دقت بالا و با رعایت مشکلات هندسی و اجرایی پروژه بصورت تمام خودکار
• قابلیت تشخیص خودکار و رسم سازه های ویژه و متوسط ، ستون های Check , Design و مقاطع گرد و خاموت مارپیچ
• لایه بندی خودکار و امکان اعمال تغییرات توسط کلیه نرم افزارهای CAD
• امکان تعریف مقاطع تیر برای طراحی و نقشه کشی دلخواه
• امکان تعریف محدودیت در تعداد و شماره میلگردهای سراسری و تقویتی (جداگانه) در تیرها
• امکان تغییر در رنگ و لایه خطوط و انتخاب کلیه فونت های ویندوز برای نقشه کشی
• امکان رسم خاموت ستونها بصورت سنجاقی ، مستطیل بسته و لوزی شکل
• وصله خودکار میلگردهای سراسری تیرها طبق ضوابط و بصورت نامتقارن
• ارائه گراف حجم کار پروژه در طبقات (قابل استفاده در مدیریت هزینه ، نیروی کار و زمان
• ارائه طرح اختلاط بتن (با دریافت مشخصات مصالح مصرفی یا مشخصات مصالح منطقه) و برآورد مصالح مصرفی در سازه
• ارائه تیپ ، طرح و برآورد تیرچه ها و ارائه تیپ ، طرح و برآورد دالهای بتن آرمه
• ارائه جداول برآورد کامل و تفکیکی میلگرد و بتن مصرفی بصورتی کاملا مفید در مراحل اجرایی پروژه
• ارائه لیستوفر با دقت بسیار بالا
• سادگی کاربری و عدم نیاز به آموزش و صرف زمان و هزینه
• عدم وابستگی به نرم افزار پایه جهت اجرا
• سازگاری کامل با نسخ آتی نرم افزارهای مرتبط
• عدم نیاز به سخت افزار قدرتمند و گرانقیمت
وی در پایان گفت: قیمت نرم افزار ایران سازه با تمام متعلقات و خدمات 10 میلیون ریال می باشد.



انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×