menu

ثبت آگهی رایگان

درآینده نزدیک:

کسب و کارهای غیراینترنتی، محکوم به نابودی هستند

کسب-و-کارهای-غیراینترنتی-محکوم-به-نابودی-هستند

حمید اسد بیگی که دانش آموخته رشته مهندسی عمران دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی است، در سال 1386با راه اندازی یک وبلاگ به آموزش بازاریابی اینترنتی پرداخت و از آنجایی که مطالب این وبلاگ با استقبال خوانندگان روبه رو شد، تصمیم گرفت آن را به سایت تبدیل کند.

وی با توجه به رشته و تخصص دانشگاهیش، در حال حاضر آموزش بازار یابی اینترنتی خود را در بخش صنعت ساختمان متمرکز کرده است و به افرادی که تمایل به راه اندازی و یا رونق کسب و کار های اینترنتی در حوزه صنعت ساختمان دارند، آموزش و مشاوره می دهد.

در حاشیه برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان به سراغ این فعال دانشگاهی و مدیر سایت فکر ساخت رفتیم و از او در مورد اهمیت کسب و کارهای اینترنتی پرسیدیم.

اسد بیگی در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان گفت: کسب و کارهای آینده، نیازمند استفاده ی درست از تخصص های چندگانه و هم افزاست.

وی افزود: در سالهای اخیر استفاده از اینترنت در کشورمان رشد چشمگیری داشته است چرا که همه ما در شبکه های اجتماعی عضو هستیم و بسیاری از ما محصولات مورد نیازمان را از فروشگاه های اینترنتی خریداری می کنیم.

مدیر سایت فکر ساخت با بیان اینکه با توسعه اینترنت و افزایش استفاده از تلفن های همراه هوشمند و شبکه های اجتماعی، شاهد تغییر رفتار مشتریان هستیم، اظهار داشت: فضای کسب و کارها متحول شده و بازار یابی امروز، بازاریابی اینترنتی است.

وی ادامه داد: تغییر فضای کسب و کار ها موجب شده تا موفقیت های گذشته دیگر تضمینی برای موفقیت های آینده نباشد از این رو کسب و کارها باید سریعا خود را با این فضا تطبیق دهند و گرنه محکوم به نابودی هستند.

به گفته اسد بیگی فرقی نمی کند که کارتان در صنعت ساختمان چیست ، تولید کننده مصالح ساختمانی یا تجهیزات ساختمانی هستید یا سازنده و پیمانکار. آنچه که مهم است این است که با تغییر سلیقه مشتریان و تامین نیاز آنها براساس آنچه اینترنت در معرض دید آنها می گذارد و به آنها ارائه می دهد، چاره ای ندارید که کسب و کارتان را در دنیای اینترنت هم ایجاد کنید تا بتوانید در آینده بسیار نزدیک در دنیای واقعی هم به کارتان ادامه دهید.

وی با اشاره به اینکه از طریق راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی می توان با تمام جهان ارتباط برقرار و به طیف بسیار بزرگی از مشتریان نیز دسترسی پیدا کرد، گفت: سایت فکر ساخت به صورت هفتگی یک مقاله برای آموزش بازار یابی اینترنتی منتشر می کند و علاوه بر آن با تهیه بسته های آموزشی قابل دریافت، تمامی جزئیات راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی را در حوزه ساختمان را آموزش می دهد.

وی ادامه داد: در واقع سایت فکر ساخت به علاقمندان آموزش می دهد که چطور براساس یک شعار قدیمی، مبنی بر اینکه هرجا که رقیب هست تو هم باید حضور داشته باشی، عمل کنند و جای خود را در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و... باز کنند تا ازاین طریق بر تعداد مشتریان خود بیافزایند.

الهام نرجه پور

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×