menu

ثبت آگهی رایگان

مدیریت یکپارچه زمان و هزینه پروژه در بستر فناوری بیم با ISIX Standard

مدیریت-یکپارچه-زمان-و-هزینه-پروژه-در-بستر-فناوری-بیم-با-ISIX-Standard

گروه نرم افزاری ISIX، ابزارهای مدیریت چابک هزینه، منابع و زمان پروژه در بستر فناوری بیم را با ارائه نسخه استاندارد نرم افزار ISIX، در ابتدای سال 1399 در اختیار عموم دست اندرکاران صنعت ساخت کشور قرار می دهد.

این ابزارها که تاکنون به صورت اختصاصی تنها در پروژه های شرکت رادین همکاران بهتا(دانش بنیان) مورد استفاده قرار گرفته بود، اکنون به صورت تجاری سازی شده آماده ورود به بازار ایران است. آیسیکس استاندارد (آینده ساز یکپارچگی ساخت – نسخه استاندارد)، که طراحی آن مطابق با نیازهای کاربران کشورمان انجام شده است، اولین نرم افزار جامع مدیریت پروژه مبتنی بر فناوری بیم در کشور است که ابعاد 3D، 4D (مدیریت زمان) و 5D (مدیریت هزینه) را به صورت یکپارچه پشتیبانی می کند. به عبارت دیگر، این نسخه از نرم افزار علاوه بر پشتیبانی از قابلیت های نسخه پایه در برآورد چابک و سیستماتیک احجام و مقادیر و هزینه پروژه، ابزارهای مدیریت هزینه و زمان پروژه مبتنی بر ساختار فناوری بیم (BIM) را، در اختیار تیم های اجرا، برنامه ریزی و کنترل پروژه و نظارت پیمانکاران، مشاوران و کارفرمایان قرار می دهد.

مهمترین ویژگی ها و قابلیتهای نسخه استاندارد ISIX

در سطوح مختلف مدیران سازمان، دسترسی برخط و زنده به گزارش های پیشرفت پروژه، نمودارهای در واحد زمان نیاز و مصرف، دسترسی برخط و لحظه ای به شاخص های مدیریت ارزش حاصله (EVM)، مشاهده وضعیت پروژه به کمک نمودارهای سه گانه هزینه برنامه ای-ارزش کسب شده-هزینه واقعی، قابلیت مشاهده وضعیت پیشرفت پروژه بر روی مدل سه بعدی شامل گزارش تصویری بر روی مدل سه بعدی از بخش های عقب افتاده، گزارش فعالیت های پیش رو، در حال انجام و ...، مشاهده هزینه طبقه بندی شده ساخت بر روی درخت فعالیت ها، انواع گزارشات مدیریتی برخط به هر تفکیک مورد نظر. لازم به توضیح است که ساختار المان-فعالیت محور این نرم افزار که از تلفیق متدولوژی های BIM و ABC (هزینه یابی فعالیت-محور) ابداع شده است، این امکان را فراهم می کند که تیم های کنترل پروژه بتوانند وضعیت پیشرفت را به صورت برخط ثبت نمایند و کلیه اطلاعات وضعیت پروژه در داشبوردها به صورت برخط و زنده بروزرسانی شود.

دفاتر فنی و مهندسی پیمانکاران و مشاوران،

متره و برآورد هوشمند و چابک پروژه مبتنی بر ساختار فناوری بیم (به صورت گرافیکی(سه بعدی) و غیرگرافیکی(مدل اطلاعات پروژه)، تعریف فهرست بهای سفارشی، پشتیبانی از فهرست های بهای سازمان برنامه و بودجه، صدور آنی صورت وضعیت برخط بر اساس ثبت وضعیت پیشرفت اجرا، صدور دفترچه ریز متره بر اساس طبقه بندی دلخواه، صدور صورت وضعیت تعدیل، محاسبه تاخیرات مجاز ناشی از دیرکرد در پرداخت، منحنی های مصرف مصالح.

تیم های برنامه ریزی و کنترل پروژه

برقراری ارتباط بین مدل سه بعدی و برنامه زمان بندی(مدلسازی چهاربعدی)، فراهم کردن امکان تهیه خودکار خطوط برنامه زمان بندی بر اساس فعالیت های واقعی پیش بینی شده در فرایند متره و برآورد، دسترسی برخط به اطلاعات پیشرفت پروژه بر اساس پیشرفت اجرای ثبت شده بر روی المان های مدل سه بعدی، بروزرسانی خودکار گزارشات کنترل و پیشرفت پروژه، ارائه وضعیت پیشرفت فعالیت های پروژه، تهیه خودکار لیست فعالیت های پیش رو در بازه زمانی مورد نظر و امکان تهیه انواع گزارش های طبقه بندی شده خودکار وضعیت پروژه.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 366

فهرست مطالب شماره 366

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×