menu

ثبت آگهی رایگان

مجید یزدانی، یکی از فعالین بزرگ بازار سنگ کشور:

فرآوری سنگ، اشتغالزایی را در کشور چند برابر می کند

فرآوری-سنگ-اشتغالزایی-را-در-کشور-چند-برابر-می-کند

یک فعال بازار سنگ با ابراز امیدواری نسبت به چشم انداز روشن صنعت فرآوری سنگ در ایران گفت: برای چند برابر شدن اشتغالزایی در این صنعت، می توان صادرات سنگ قله را محدود کرد تا از این طریق زمینه فعالیت واحدهای سنگبری و فرآوری سنگ در کشور بیش از پیش فراهم شود.

مجید یزدانی که سالهاست در بازار سنگ تهران، به عنوان یک عرضه کننده خوشنام فعال است، در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان گفت: صنعت سنگ کشور، از جمله صنایعی است که همیشه اشتغالزایی و درآمد بالایی برای کشور داشته و دارد.

وی افزود: این در حالی است که تاکنون بیشتر سنگ تولیدی و صادراتی از کشور به صورت سنگ قله یا همان فله ای بوده است.

یزدانی با بیان اینکه به راحتی می توان با اجرای سیاست های حمایتی، زمینه صادرات سنگ برش داده شده از کشور را فراهم کرد، گفت: اگر از یک سو صادرات سنگ قله محدود شود و از سوی دیگر وام های ارزان قیمت در اختیار کارگاهها و واحدهای سنگبری قرار گیرد، می توان در کوتاه مدت و میان مدت شاهد صدورهر چه بیشتر سنگ برش داده شده و نیز چند برابر شدن اشتغالزایی در این بخش بود.

ارزش افزوده سنگ فرآوری شده 20 برابر سنگ قله

وی ادامه داد: ارزش افزوده سنگ فرآوری شده 20 برابر سنگ قله و فله ای می باشد و در صورتی که صادرات سنگ از کشور به سمت سنگ های برش داده شده برود، میزان درآمدزایی از محل صادرات سنگ دهها برابر می شود.

وی ادامه داد: چنانچه دولت از واحدها و کارگاههای سنگبری در کشور از طریق ارائه تسهیلات بانکی ارزان قیمت جهت تجهیز ماشین آلات برش سنگ حمایت کند، سنگ ایران به راحتی می تواند جای خود را در بازار کشورهایی نظیر سوریه، ترکیه، عراق،گرجستان و حتی کشورهای اروپایی باز کند.

این فعال خوشنام بازار سنگ، همچنین پیشنهاد کرد که دولت برای رونق هرچه بیشتر تولید و صادرات سنگ فرآوری شده، نمایشگاههای تخصصی سنگ ایران را در کشورهای مختلف برگزار کند و جهت ترغیب تولید کنندگان ایرانی برای شرکت در این نمایشگاهها ، هزینه های برپایی غرفه و اقامت چند روزه آنها را هم پرداخت کند.

وی این را نیز گفت که در حال حاضر تعداد زیادی از کارگاهها و کارخانجات سنگ فرآوری شده در کشور یا تعطیل است و یا با حداقل ظرفیت کار می کنند.

به گفته یزدانی بیشتر این کارگاهها و کارخانجات با کمبود سنگ قله جهت برش و فرآوری روبرو هستند و این در حالی است که بخش زیادی از قله سنگ های استخراج شده از معادن کشور بار کشتی شده و به کشورهایی نظیر چین، ترکیه و ایتالیا صادر می شود.

مجید یزدانی که از 16 سالگی در بازار سنگ تهران فعال است، در حال حاضر نمایندگی فروش سنگ معادن مختلفی از جمله سنگ دهبید لته، سنگ مرمریت دودی مشکی پالادیوم که معدن آن متعلق به حاج اصغر بلخاری که از معدن داران بنام کشور است را نیز دارد.

وی که هم اکنون در مجتمع سنگ یزدانی واقع در بازار سنگ فاطمیه به عرضه انواع سنگ های ساختمانی مشغول است، در پاسخ به این پرسش که بعد از سنگ دهبید لته، چه سنگی را برای استفاده در نما و کف ساختمان توصیه می کنید، گفت: سنگ مرمریت کرم یزد معدن ایرجی است. این سنگ بسیار زیبا و یکدست است که می توان از آن برای نما و کف ساختمان استفاده کرد.

وی در مورد قیمت این سنگ نیز گفت: قیمت سنگ برش خورده مرمریت کرم یزد ایرجی، به ازای ابعاد مختلف متری 60 تا 140 هزار تومان است .

این فعال بازار سنگ که نمایندگی سنگ مرمریت کرم یزد ایرجی را نیز در اختیار دارد، اظهار داشت: این سنگ بسیار سنگ با کیفیتی است و سالهای سال می تواند زینت بخش ساختمان باشد.

یزدانی همچنین به سنگ سیمکان دانشور هم اشاره کرد و افزود: این سنگ از معدن رحیم دانشور استخراج می شود و به رنگ نسکافه ای است.

وی ادامه داد: سنگ سیمکان، سنگ فوق العاده شیکی است و به هیچ وجه آهک ندارد و مشابه خارجی این سنگ، سنگ امپرادو دالک ترکیه است که به قیمت متری دو تا سه میلیون فروخته می شود.

وی به قیمت سنگ سیمکان هم اشاره کرد و گفت: در حالی که سنگ مشابه ترکیه به قیمت سه میلیون فروخته می شود نرخ فروش سنگ سیمکان به ازای ابعاد مختلف متری 60 تا 140 هزار تومان است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 363

فهرست مطالب شماره 363

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×