menu

ثبت آگهی رایگان

ساخت و سازی سریع و ایمن با وال اسپید

ساخت-و-سازی-سریع-و-ایمن-با-وال-اسپید

اگر می خواهید زمان ساخت و ساز را به ازای هر 100 متر مربع، 10 روز کاهش دهید، و نیز وزن سازه خود را سبک کنید تا در هنگام وقوع زلزله شاهد ریزش کمتری باشید، به سراغ دیوارهای پیش ساخته وال اسپید بروید!

اطلاعات تماس شرکت وال اسپید

به گزارش خبرنگار پیام ساختمان، شرکت ابنیه مقاوم آریا یک واحد تولیدی در شهر نظرآباد است که سالیانه 760 هزار مترمربع دیوارهای وال اسپید تولید می کند.

این واحد، اولین و تنها واحدی در کشور است که دیوارهای پیش ساخته بسیار سبک با نام تجاری وال اسپید تولید می کند.

فاطمه حسن پور تولید کننده و مدیر عامل شرکت ابنیه مقاوم آریا در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان، با بیان اینکه مهمترین مزیت دیوارهای وال اسپید در کشور زلزله خیزی مانند ایران وزن کم دیوارها است، گفت: وزن کم و به تبع آن وجود وال پست های فراوان در دیوار موجب جلوگیری از ریزش دیوار در هنگام زلزله می شود.

وی افزود: پارتیشن های وال اسپید که بعنوان یکی ازتکنولوژی های ساخت وساز خشک ( Dry Wall) و گروه روش های ساخت صنعتی بشمار می روند، در واقع دیوارهای غیرباربری هستند که جهت مصارف گوناگون از جمله تقسیم فضاهای داخلی ساختمان، دیوارهای پیرامونی و دیوارهای جداکننده واحدها استفاده می شود.

حسن پور با اشاره به اینکه این پانل ها از دو بخش تشکیل شده اند، اظهار داشت: بخش اول شامل پلیاستایرن کند سوز وخود خاموش شونده ( EPS ) با چگالی 20 کیلوگرم بر متر مکعب و 25 کیلوگرم بر متر مکعب است که کل حجم دیوار را در برمی گیرد.

وی ادامه داد: بخش دوم، استادهای فلزی از جنس گالوانیزه هستند و ایستایی پانل ها توسط این استادهای فلزی سرد نورد شده تامین می گردد. استادها در فواصل 30 سانتیمتر درون پلی استایرن قرار گرفته و به صورت یکپارچه با پلیاستایرن قالب گیری و پخت می شوند.

به گفته حسن پور،عرض همه پانل ها به صورت ثابت 63 سانتیمتر است و ابتدا و انتهای پانلها به صورت کام و زبانه می باشد.

وی با اشاره به اینکه پس از اجرای پانل و جای گذاری کام و زبانه، عرض قابل رویت 60 سانتی متر خواهد بود، تصریح کرد: ضخامت پارتیشن ها حداقل 8 و حداکثر 20 سانتیمتر می باشد که برای مصارف مختلف و با رعایت نکات فنی توسط بخش فنی این شرکت تعیین خواهد شد.

وی افزود: ارتفاع پانل ها براساس سفارش مشتری و به صورت نامحدود و در ابعاد مختلف قابل تولید می باشد.

این تولید کننده جوان با بیان اینکه وال اسپید، تاییدیه CE اروپا، تاییدیه های فنی از سوی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و همچنین استانداردهای بین المللی مانند DIN اروپا را دارد، گفت: وال اسپید به عنوان دیوارهای پیرامونی، داخلی و جداکننده در انواع ساختمان ها باکاربریهای مختلف از جمله مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی و... قابل استفاده است.

این فعال صنعتی به افزایش جمعیت اشاره کرد و افزود: در عصرحاضرکه افزایش جمعیت وگسترش شهرنشینی باعث رشد روز افزون ساخت و ساز شده است مسائلی چون سرعت در روند اجرا، کاهش پرت مصالح، صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه ها از جمله پارامترهای تعیین کننده دربرنامه ریزی اولیه و انتخاب مصالح مصرفی برای تولید مسکن بشمار می روند.

اولین و تنها تولید کننده دیوارهای وال اسپید به بخشی از مهمترین ویژگی های این پانل های که آن را نسبت به سایر مصالح مشابه متمایز می سازد اشاره کرد و گفت: امتیاز وزن سبک و در نتیجه کاهش بارمرده ساختمان و وزن اسکلت، مهمترین ویژگی وال اسپید است که موجب طراحی سازه ای سبک با رفتاری مناسب در برابر زلزله می شود.

وی ادامه داد: جلوگیری از هدر رفت انرژی با حذف پل حرارتی، افزودن عایق به دیوارها و نیز افزایش سرعت ساخت و ساز حذف وال پست ها و فریم های در و پنجره ها با رعایت الزامات و کاهش هزینه ها از دیگر ویژگی های دیوارهای وال اسپید است.

به گفته حسن پور امکان استفاده در سقف و دیوار ساختمان های پیش ساخته درهنگام حوادث غیر مترقبه، افزایش سطح مفید بنا به دلیل کاهش ضخامت تمام شده دیوارها نسبت به سایر مصالح سنتی و نیز امکان استفاده در نمای ساختمان ها به دلیل کمترین جذب رطوبت و مقاومت در برابر نیروی ناشی از باد بر نمای ساختمان و یخ زدگی و شرایط نامناسب جوی، از دیگر مزیت های دیوار وال اسپید است که آن را نسبت به سایر مصالح ساختمانی متمایز کرده است.

این فعال ساختمانی و صنعتی، به سهولت حمل و نقل و نصب به دلیل وزن بسیار کم پانل ها اشاره کرد و گفت: قابلیت اجرای انواع طرح های دکوراتیو مانند قوس و شکست، اجرای انواع پوشش های سنتی و صنعتی بر روی پانل های وال اسپید افزایش کیفیت اجرا و کاهش زمان اجرای نازک کاری بر روی دیوارهای وال اسپید امکان جابجایی و تغییر سیستم پارتیشن بندی پس از اتمام کار بدون نیاز به تخریب، وامکان استفاده مجدد از محصول قدیمی به عنوان دیگر مزیت های وال اسپید مطرح است که موجب شده استفاده از این دیوارها هر سال نسبت به سال قبل در جهان فراگیر شود.

به گفته این بانوی کارآفرین، سرعت نصب و اجرای دیوارهای پیش ساخته وال اسپید، به حدی است که به ازای هر 100 متر مربع، 10 روز از زمان ساخت کم می شود.

مهندس فاطمه حسن پور در پایان تاکید کرد که پانل های وال اسپید یکی از بهترین گزینه هایی است که طراحان و سازندگان می توانند جهت اجرای پروژه های انبوه وشاخص با هدف دستیابی به کلیه اصول معماری پایدار مورد استفاده قرار دهند.

اطلاعات تماس شرکت وال اسپید

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 362

فهرست مطالب شماره 362

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×