menu

ثبت آگهی رایگان

نکاتی برای خرید ساندویچ پانل

نکاتی-برای-خرید-ساندویچ-پانل

ساندویچ پانل از ترکیب چند لایه از مواد مختلف به طور یکپارچه و در کنار هم تشکیل می شود و در عرصه ساخت وساز مصارف بسیاری دارد. در عصر حاضر که تمام دنیا به سمت سرعت بالا و کیفیت برتر در پروژه و فرایندها پیش می رود، استفاده از این گونه محصولات بسیار رایج و پرطرفدار شده است.

چرا ساندویچ پانل

استفاده از مواد با وزن بسیار کم در هسته این ساندویچ پانل ها، سبب کاهش بسیار زیاد وزن این ساندویچ پانل ها می شود. یک دیوار از ساندویچ پانل در مقایسه با موارد مشابه سیمانی یا آجری گاه تا50 برابر سبک تر است. این مسأله به ویژه برای مقابله با زلزله و کاهش هزینه های جانبی بسیار مهم است.

علاوه بر این با وجود وزن بسیار کم ساندویچ پانل ها، این ساختارها مقاومت بسیار زیادی تحت انواع بارهای فشاری و ضربه ای دارند. نیرویی وارده به خوبی در این پانل ها مجذوب شده و نیروهای ضربه ای خنثی می شود.

نکته حائز اهمیت دیگر اینکه این پانل ها برخلاف دیوارهای معمول بتنی در برابر رطوبت هوا و شرایط آب و هوایی که باعث خورندگی می شوند، دچار آسیب های ناشی از خوردگی نمی شوند. این مسأله باعث حداقل شدن هزینه تعمیر و نگهداری می گردد.

در مقایسه با پارتیشن های چوبی این پانل ها از طول عمر چندین برابر در محیط های مرطوب برخوردارند و نیز به خاطر وجود خاصیت مقاوم بودن در مقابل پوسیدگی از جهت بهداشتی نیز قابل قبول هستند و هیچگونه نگرانی به دلیل جمع شدن میکروب ها در ساختمان وجود نداشته و اطمینان خاطر در این مورد را به وجود می آورند.

در ادامه تهیه سلسله گزارش های پیام ساختمان با عنوان کدام کالای ساختمانی برای شما مناسب تر است، سراغ تولیدکنندگان این مصالح مدرن رفته ایم. لازم به ذکر است اظهارات مصاحبه شوندگان الزاما منطبق با نظر نشریه نیست.

ساندویچ پنل قابلیت دمونتاژ دارد

محمد رحیمی پور، مدیر فروش شرکت پانل سازان آموت عایق به پیام ساختمان گفت: استفاده از ساندویچ پانل کمک بسیار مطلوبی در زمینه کاهش مصرفی انرژی در کشور می کند. علاوه بر این سرعت اجرای ساندویچ پانل بسیار بالاست و از طرفی قابلیت دمونتاژ و استفاده مجدد هم دارد. موضوع دیگر اینکه دیوار ساندویچ پانل پس از آب بندی به راحتی قابل شستشو است.

وی افزود: مبنای قیمت ساندیچ پانل جنس ورق و عایق داخل آن است؛ بنابراین بستگی دارد که از چه موادی استفاده شود. به طور مثال برای بخش داخلی ساندویچ پانل پشم شیشه، پلی استایرن یا پلی یورتان استفاده می شود که بهترین این عایق ها پلی یورتان است. در بخش ورق هم همین ماجرا حکم فرماست. مثلا در شهر های بندری که رطوبت زیاد است بهتر است از ورق آلومینیوم استفاده شود که البته گران تر تمام می شود.

رحیمی پور خاطرنشان کرد: سرعت اجرای ساندویچ پانل قابل مقایسه با ساخت وسازهای سنتی نیست. با سه نفر این امکان فراهم است که روزانه تا حتی 400 متر اجرا شود. به طورکلی سرعت اجرا 50 برابر بالاتر از دیوار های سنتی است.

وزن هر مترمربع ساندویچ پنل 13 کیلوگرم

همچنین فرهاد رحیمی اجدادی، مدیر فروش شرکت بانیان رای سلامت نیز به پیام ساختمان گفت: عمده ترین مشخصه ساندویچ پانل سرعت اجرای آن است. از طرفی فوم داخل آن عایق گرما، سرما و رطوبت است.

وی ادامه داد: این دیوار ها بسیار سبک هستند. هر مترمربع ساندویچ پانل با ورق 5/0 حدود 13 کیلوگرم وزن دارد اما از طرفی بسیار محکم تر از دیوار است. ورق کار افزایش مقاومت کششی را انجام می دهد و فوم قدرت فشارپذیری را بالا می برد.

رحیمی اجدادی اظهار داشت: علاوه بر ورق گالوانیزه، ورق آلومینیوم هم استفاده می شود اما از نظر قیمت این دو قابل مقایسه نیستند. به طورکلی هر کیلوگرم ورق گالوانیزه 3500 تومان است اما هر کیلوگرم ورق آلومینیوم 16 هزار تومان است.

نسل جدید ساندویچ پانل

کارشناس شرکت پانل ارمغان ارس نیز گفت: نسل جدید ساندویچ پانل ، به نام ایرداکت که در کانال های گرمایشی و سرمایشی ساختمان ها استفاده می شود، از خانواده پلی یورتان بوده و دیگر نیاز به عایق ندارند. نام دیگر آن (PIR) است. در گذشته که کانال کولرها از ورق گالوانیزه بود، برای جلوگیری از اتلاف حرارت، پشم شیشه نقش عایق داشت.

سعیدی با بیان اینکه ساندویچ پانل مانند کالاهای دیگر در تهران مرکزیت ندارد می گوید، خیابان پامنار در تهران محل فروش ورق آلومینیومی، گالوانیزه و مصالح از این دست است.

وی معتقد است تولیدکنندگان ساندویچ پانل از نظر کیفیت با کشورهای ترکیه و چین توانایی رقابت دارند اما قیمت تمام شده در کشور ما گران تر است چون مواد اولیه وارداتی است.

نکات مهم برای مصرف کننده ساندویچ پنل

کارشناس شرکت داود پنل نیز اظهار داشت: برای انتخاب ساندویچ پانل باید به چند مزیت توجه کنند که از جمله آنها می توان به ضریب گرمایی (دانسیته) بالای پلی یورتان اشاره کرد.

فدایی خاطرنشان کرد: ورق های مصرفی هندی، ایرانی و روسی در بازارهای جهانی وجود دارد. مصرف کننده باید نوع ورق به کاررفته، ضخامت جداره ها و هسته ساندویچ پانل را در نظر بگیرد چون در صورت کم بودن ضخامت، باکتری تولید کرده، یخ می زند.

بهترین پلی یورتان آلمانی است که از نظر مواد اولیه، سازنده و دستگاه های تولیدکننده بهترین نوع است.

ساندویچ پنل عایقی مطمئن

بنی کریم، کارشناس پانل مهدی نیز گفت: به نسبت مصرف و کاربردی که می خواهیم جنس هسته میانی، ضخامت و جنس رویه را انتخاب می کنیم.

وی افزود: معمولا عایق بندی در ساندویچ پانل 13 برابر عایق های دیگر است. هر 5 سانتی متر ساندیچ پانل تقریبا برابر 86 سانتی متر دیوار آجری عایق است. ضریب انتقال حرارت پایین، جابه جایی و حمل و نقل راحت از دیگر مشخصه های ساندویچ پانل است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 255

فهرست مطالب شماره 255

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×