menu

ثبت آگهی رایگان

ساندویچ پانل با فوم پلی یورتان

ساندویچ-پانل-با-فوم-پلی-یورتان

استفاده از مصالح نوین که با دستگاه های اتوماتیک تولید می شوند، سرعت اجرا و کیفیت کار را افزایش داده و تا حدود زیادی مصرف انرژی و پرت مصالح را کاهش داده است.

یکی از این مصالح یا بهتر بگوییم فناوری ها، ساندویچ پانل ها هستند که ضمن افزایش سرعت ساخت وساز به دلیل دارا بودن فوم میانی باعث صرفه جویی در مصرف انرژی شده اند. ساندویچ پانل یک ساختار سبک و مرکب است که از دو طرف به دولایه محدودشده و در وسط آن یک لایه عایق قرار دارد که این ماده عایق بایستی بسیار نرم و سبک باشد.

ساندویچ پانل ها به دو گروه سقفی و دیواری تقسیم می شوند که جایگزین بسیار مناسبی برای دیوارها و تیغه های آجری و سفالی می باشند. به علت استفاده از مواد سبک در ساخت این پانل ها، وزن پانل به شدت کاهش می یابد و حتی به 10 کیلوگرم در مترمربع می رسد.

یک دیوار ساندویچی در مقایسه با نمونه مشابه سیمانی یا آجری گاه تا 30 برابر سبک تر است و علیرغم سبکی فوق العاده ساندویچ پانل ها، مقاومت بسیار خوبی در برابر انواع فشارها دارند

در این شماره از نشریه، سراغ فعالان بازار این محصول رفته ایم تا ببینیم کدام ساندویچ پانل برای شما مناسب تر است. البته لازم به ذکر است که اظهارات مصاحبه شوندگان الزاماً منطبق بر نظر نشریه نیست و ما صرفاً انعکاس دهنده هستیم.

ورق فولاد مبارکه بهترین است

واحدی، مدیر فروش شرکت فولاد غرب در رابطه با محصولات تولید شرکت گفت: ورقی که در هر دو طرف ساندویچ پانل های ما وجود دارد، از فولاد مبارکه تأمین می شود. این دیوارها نسبت به دیوار های سنتی به مراتب سبک تر هستند و در برابر زلزله بسیار مقاوم هستند. علاوه بر این اگر زمانی بخواهید ساختمانتان را تخریب کنید، ورق های آهن آن قابل جداسازی و فروش هستند. نکته مهم دیگر این است که رطوبت به این دیوار ها نفوذ نمی کند.

مدیر فروش شرکت فولاد غرب خاطرنشان کرد: دانسیته ساندویچ پانل هایی که در آن ها از پلی استایرن استفاده شده است باید حدود 20 کیلوگرم بر مترمربع و دانسیته ساندویچ پانل هایی که با پلی یورتان ساخته می شوند باید 40 کیلوگرم بر مترمربع باشد.

واحدی بابیان اینکه ورق ها نباید تغییر رنگ بدهد، گفت: ورق های فولاد مبارکه برخلاف ورق های چینی که بعد از مدت کوتاهی تغییر رنگ می دهند دارای استاندارد های بسیار بالاست و ما هم از این ورق ها استفاده می کنیم.

کدام ساندویچ پانل بهتر است؟

وحید سعیدی، مدیریت شرکت ارس پانل نیز به پیام ساختمان گفت: ساندویچ به معنای چندجزیی است که روی هم قرارگرفته اند. ساندویچ پانل خانواده های مختلفی دارد. ساندویچ پانل پلی یورتان، پلی استایرن و پشم سنگ، متداول ترین نوع آن ها در ایران هستند که بهترین نوع آن ها پلی یورتان است و ازنظر عایق بودن چندین برابر مواد دیگر است. فوم پلی یورتان به دلیل اینکه پس از بسته شدن ورق تزریق می شود، با توجه به حرارتی که دارد به ورق می چسبد. اما در پشم سنگ و پلی استایرن ورق توسط چسب به فوم می چسبد.

وی افزود: ممکن است ورق ساندویچ پانل گالوانیزه رنگی، آلومینیوم، آلوزینک( ترکیبی از گالوانیزه و آلومینیوم) یا جهت ارزان تر شدن فویل آلومینیومی باشد. مسلماً ورق آلومینیوم از همه بهتر است، در مرحله دوم ورق آلوزینک، در رتبه سوم ورق گالوانیزه و فویل آلومینیومی در مرحله آخر قرار دارد.

سعیدی ادامه داد: ساندویچ پانل دارای دو نوع سقفی و دیواری است . سقفی ها دارای عاج و مقطع ذوزنقه هستند اما دیواری ها مقطع صاف دارند. وزن هر مترمربع ساندویچ پانل 4 سانتی متری دیواری که ورق گالوانیزه باشد تا حدودی بستگی به جنس ورق( فولاد مبارکه، ترکیه ای، چینی و ...) هم دارد اما به طورکلی با ورق فولاد مبارکه گالوانیزه وزن هر متر آن 10 کیلو و 640 گرم است که یک، سی ام دیوار های سنتی می باشد. وی اضافه کرد:وزن پانل سقفی 4 سانتی متری گالوانیزه که ورق آن از فولاد مبارکه خریداری شده باشد، 11 کیلو و 128 گرم می باشد و این اضافه وزن به دلیل گام هایی است سقف که نسبت به دیوار دارد و معمولاً قیمت هر مترمربع ساندویچ پانل سقفی حدود 1000 تومان گران تر از دیواری است.

فوم آلمانی و آمریکایی بهتر هستند

مدیر بین الملل شرکت داوود پانل نیز به پیام ساختمان گفت: معمولاً دانسیته ساندویچ پانل باید حدود 40 باشد و بیشتر از این مقدار باعث شکنندگی آن می شود و پلی یورتانی که در آن مورداستفاده قرار می گیرد بهتر است تولید کشور های آلمان و آمریکا باشد.

امیر فدایی افزود: ضخامت ورق های مصرفی هم بر اساس نوع کاربری تعیین می شود اما طبق استاندارد ها باید ضخامت ورق 5/0 باشد. البته ضخامت ورق های برخی از تولیدکنندگان در عمل با آن چیزی که گفته می شود متفاوت است. وی بابیان اینکه میزان چسبندگی ورق هم بسیار حائز اهمیت است، افزود: باید در این ورق ها از رنگ کوره ای استفاده شود و مانند رنگ اتومبیل 10 تا 15 سال تغییر نکند. ضمن اینکه قبل از رنگ آمیزی باید ورق اسید شویی شود تا رنگ به خوبی بچسبد. البته ما ورق هایمان را به صورت رنگ شده از روسیه تهیه می کنیم.

فدایی اظهار داشت: فوم مصرفی بیشتر ساندویچ پانل ها پلی یورتان است اما ما علاوه بر این از نوعی فوم استفاده می کنیم که در آتش سوزی ها بسیار مقاوم است. درحالی که استاندارد آتش نشانی 7 دقیقه است، ساندویچ پانل قادر است آتش را به مدت 30 دقیقه تحمل کند و تفاوت چندانی هم ازنظر قیمت با فوم پلی یورتان ندارد.

مزایای ساندویچ پانل

رضا اکبریان، مجری ذی صلاح ساختمان در رابطه با ساندویچ پانل گفت: ساندویچ پانل از جهت عایق بودن به دلیل دارا بودن استانداردهای روز جهان و کاربری های متنوع از کلیه عایق ها برخوردار بوده و می توان این محصول را مطابق با قوانین ملی مبحث 19 ساختمان به شمار آورد.

به عنوان مثال عایق صوت در ساندویچ پانل به دلیل داشتن فوم پلی یورتان در پشت ساندویچ پانل باعث شده این نما تا 60 دسی بل صوت را با ارائه گواهینامه بین المللی از خود عبور نداده و همچنین به علت وجود این فوم از خاصیت عایق حرارتی نیز برخوردار می باشد و هدر رفت انرژی نسبت به دیگر نماهای نوین تا حد زیادی کاهش می یابد. همچنین به دلیل وجود متعلقات و اتصالات در زاویه ها که هیچ یک از نماها دارا نمی باشند توانسته با دلیل و منطق تمامی عایق ها را رعایت نماید.

وی افزود: نمای ساندویچ پانل با دارا بودن محاسن بسیار و بهره گیری از برترین محصولات موجود که باعث برتری کیفیت آن نسبت به دیگر رقبای خود گردیده، دارای قیمت تمام شده نسبتاً بالایی می باشد اما باید در نظر داشت برگشت صرفه اقتصادی آن در بهینه سازی الگوی مصرف باعث صرفه اقتصادی آن در درازمدت می شود و این محصول به مقدار زیادی از هدر رفت انرژی جلوگیری کرده و همچنین به دلیل بالا بودن سرعت اجرای آن و اینکه سالیان سال می توان از این نما با توجه به رنگ و طرح انحصاری آن سود برد و بدون پرداخت هزینه جهت شستشوی نما و بازآوری طرح و رنگ اولیه صرفه اقتصادی خوبی به همراه دارد.

اکبریان ادامه داد: نمای ساندویچ پانل از دوام و مقاومت بالایی برخوردار بوده که این حسن آن نشئت گرفته از وجود روی و گالوانیزه می باشد که فلز روی برای انعطاف پذیری و فلز گالوانیزه برای مقاومت بیشتر به کاربرده شده اند.ازاین جهت این نما را می توان ازجمله نماهای نوین با استقامت و مقاوم در برابر ضربه برشمرد.

نمای ساندویچ پانل با بهره گیری از جدیدترین دانش روز دنیا و تحقیقات گسترده در این زمینه توانسته این ضعف عمده که دامن گیر همه محصولات نما می باشد را از بین ببرد . همچنین با به کارگیری فوم پلی یورتان که از رزین پلی یورتان ( بایر آلمان) می باشد از اشتعال آتش جلوگیری می نماید.این فوم به دلیل برخورداری از درصد کربنات بالا از گسترش اشتعال جلوگیری کرده و مانع از سرایت آتش به محل های دیگر می گردد. این محصول علاوه بر نصب سریع و آسان، استحکام، سبکی، زیبایی در تنوع رنگ، عایق صدا،گرما، قیمت بسیار مناسب و حتی ارزان تر از سایر پوشش های سنتی و قدیمی به بازار عرضه می گردد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 281

فهرست مطالب شماره 281

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×