menu

ثبت آگهی رایگان

ساندویچ پانل

ساندویچ-پانل

گروه ساخت و ساز: ساندویچ پانل یک ساختار سبک و مرکب است که از دو طرف به دو لایه محدود شده و در وسط آن یک لایه عایق قرار دارد که این ماده عایق بایستی بسیار نرم و سبک باشد. ساندویچ پانلها به دو گروه سقفی و دیواری تقسیم میشوند که جایگزین بسیار مناسبی برای دیوارها و تیغه های آجری و سفالی میباشند. به علت استفاده از مواد سبک در ساخت این پانلها، وزن پانل به شدت کاهش مییابد و به میزان 10 کیلوگرم در مترمربع میرسد. یک دیوار ساندویچی در مقایسه با نمونه مشابه سیمانی یا آجری گاه تا 50 برابر سبکتر است و علیرغم سبکی فوق العاده ساندویچ پانلها، مقاومت بسیار خوبی در برابر انواع فشارها دارند. در این شماره از نشریه ، سراغ فعالان بازار این محصول رفته ایم تا ببینیم کدام ساندویچ پانل برای شما مناسبتر است.

اجبار؛رمز استقبال از ساندوچ پانل

کمال صراف نژاد، مدیرعامل شرکت کبیر پانل (تولید کننده ساندیچ پانل) در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان گفت: استفاده از ساندویچ پانل در برخی از کشورها به چند دلیل با اقبال بیشتری مواجه است که مهمترین دلیل آن صنعتیسازی می باشد. به عنوان مثال بعضی دولتها در رابطه با به کارگیری مصالح صنعتی سختگیری میکنند تا جایی که استفاده از آن به صورت اجبار درمی آید و هر کسی که میخواهد پایان کار بگیرد باید از ساندویچ پانل استفاده کند؛ بنابراین استفاده از آن افزایش مییابد.
وی افزود: در برخی از کشورها هم که قیمت تمام شده بر کیفیت اولویت دارد، بسیاری از مالکان ترجیح میدهند از سقفها و دیوارهایی که با قیمت ارزانتر تمام میشود، استفاده کنند. از طرفی به دلیل اینکه ساندویچ پانلها مربوط به اواخر کار ساخت و ساز است و پول چندانی در دست سازندگان نمی ماند، قیمت کمتر برای آنها در اولویت است. بنابراین بیشترین استفاده از این محصولات جایی است که اجبار حکفرماست. در کشور ما این اجبار کم مشاهده میشود و البته قدرت خرید مردم هم یکی از شروط اساسی در استفاده از ساندویچ پانلها است.
صراف نژاد ادامه داد: ساندویچ پانل بهترین پوشش سقف و دیوار است اما به دلیل گرانی، کمتر مورد استقبال قرار میگیرد. وی در پاسخ به این سوال که مهمترین شاخصه های یک ساندویچ پانل خوب چیست، گفت: ابتدا باید در خصوص ساندویچ پانل بگویم؛ ساندویچ پانل از جمله مصالحی است که باید چند مشخصه داشته باشد؛ اول اینکه یک نمای خوب باشد و ظاهر ساختمان را مرتب و منظم نشان دهد، دوم اینکه عایق رطوبت و حرارت باشد تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود، سوم اینکه باید ضد زنگ باشد و نباید بر اثر تابش خورشید تغییر رنگ دهد، چهارم قوی و مقاوم باشد، پنجم باید سبک باشد و ششم اینکه باعث صرفه جویی در مصرف فولاد گردد.
این تولیدکننده اضافه کرد: بعضی تولیدکنندگان از فوم پلی استایرن و برخی دیگر از پلی اورتان در پانل استفاده میکنند که از چهار ماده شیمیایی تشکیل شده و به دلیل تکنولوژی به روز، مقاومت بالا، عایق بودن و سایر ویژگیها،عملکرد بهتری نسبت به پلی استایرن دارند . مردم از فوم پلی استایرن بیشتر استقبال میکنند.
وی خاطرنشان کرد: وزن ساندویچ پانل بستگی به ضخامتی دارد که در سقف یا دیوار استفاده میشود و تا حدود زیادی مربوط به شرایط آب و هوایی است. قطعا ضخامت ساندویچ پانل در سیبری و تهران یکسان نیست؛ ضمن اینکه بستگی به کاربری ساختمان موردنظر دارد. مثلا کاربری یک سردخانه با یک ساختمان مسکونی متفاوت است اما هرچه ضخامت بیشتر باشد میزان صرفه جویی انرژی بیشتر میشود.
صراف نژاد در پاسخ به این سوال که چگونه میتوان محصولات تقلبی را شناخت، گفت: ورق مناسب در ساندویچ پانلها ورقی است که جنس فولاد مناسبی داشته باشد و میزان غلظت فولاد آن بالا بوده و ضخامت آن از استاندارد کمتر نباشد. مثلا ما ورق را از فولاد مبارکه خریداری میکنیم اما ممکن است کارخانهای دیگر از ورقهای چینی استفاده کند. ضخامت ورق حداقل باید نیم سانتیمتر باشد و ضخامت کمتر از این میزان باعث میشود درصد شکنندگی افزایش یابد؛ ضمن اینکه باید ورق 8 میکرون پرایمر داشته باشد تا رنگ به خوبی به ورق بچسبد. وی در رابطه با نوسانات قیمتها گفت: آهن از روزی که مورد استفاده قرار گرفته است، قیمتش به روز است و نمیتوان قیمت ثابتی برای ساندویچ پانل اظهار کرد چرا که قیمت فولاد بسیار نوسان دارد.


انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×