menu

ثبت آگهی رایگان

ایران کشوری جذاب برای سرمایه گذاری خارجی

ایران-کشوری-جذاب-برای-سرمایه-گذاری-خارجی

شرکت رنگ کانسای ایرانیان نخستین شرکت چندملیتی در زمینه تولید رنگ خودرو در ایران است.این شرکت که در سال 87 با سرمایه گذاری 100 درصد خارجی و مجوز سازمان سرمایه گذاری خارجی در ایران افتتاح شده، با راه اندازی کارخانه خود در گرمسار در سال 89 و در سایه حمایت تکنولوژیک شرکت مادر (شرکت رنگ کانسای ژاپن) در ابتدا اقدام به تولید رنگهای رویه و همچنین رنگ پایه-آب الکتروفورز کاتدی برای مشتریان خودرویی داخل ایران می نمود.

این واحد تولیدی در سالهای اخیر با گسترش زمینه کاری خود در ایران، اقدام به توسعه دپارتمان های تولید رنگهای صنعتی و محافظتی نیز کرده است.

شرکت مادر رنگ کانسای واقع در ژاپن با قدمتی بیش از 100 سال بزرگترین تولید کننده رنگ در ژاپن، بزرگترین تولید کننده رنگ در آسیا و یکی از 10 تولید کننده برتر رنگ در جهان می باشد، که در حال حاضر با فروش سالانه بیش از 3 میلیارد دلاری به بسیاری صنایع مطرح جهان رنگهای خود را ارائه میدهد و محصولات این شرکت طیف وسیعی از پوشش ها منجمله پوشش های صنعتی،ترافیکی، دریایی، اتومبیلی، تعمیراتی، تزئینی، ساختمانی و غیره را شامل میشود. شرکت کانسای شرکتی با تکنولوژی بسیار بالاست و توجه ویژه ای به تحقیقات و توسعه دارد. محصولات این برند معتبر بین المللی در 40 کشور دنیا تولید و مصرف می شود.

به گزارش خبرنگار پیام ساختمان، با توجه به اشتغالزایی و نیز بومی کردن دانش فنی تولید انواع رنگ های ساختمانی و خودرویی در ایران توسط شرکت کانسای، در این شماره گفتگویی با مهندس شهزاد اسد خان مدیر عامل شرکت کانسای ایرانیان انجام دادیم تا نقطه نظرات این مدیر کارآفرین پاکستانی را که به گفته خودش هیچ ساعت کاری مشخصی ندارد و هر زمان که لازم باشد،سر کار حاضر می شود، منعکس کنیم.

مهندس شهزاد اسد خان که دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد شیمی است،با تاکید بر اینکه ایران بعد از چین و هند سومین کشور در منطقه غرب آسیاست که از زیر ساخت های قوی صنعتی و تولیدی برخوردار است، اظهار داشت: ایران زیرساخت های خیلی خوبی در میان کشورهای منطقه بعد از هند و چین دارد. در ایران ظرفیت های بالایی وجود دارد همین امر موجب شد تا سرمایه گذاری در ایران برای شرکت کانسای ژاپن جذاب باشد.

وی افزود: البته درست است که در ایران برای راه اندازی یک فعالیت تولیدی و صنعتی و تداوم آن به واسطه تحریم ها مشکلاتی وجود دارد، ولی با وجود همه آنها، همچنان سرمایه گذاری در ایران فعالیتی سودآور و جذاب است.

به گفته اسدخان از آنجایی که در ایران افراد تحصیلکرده زیادی وجود دارد و نیز بازار بزرگی در حوزه مصرف رنگ وجود دارد، بنابراین سرمایه گذاری شرکت کانسای ژاپن در ایران برای تولید انواع رنگ ها از جمله رنگ های خودرویی بسیار سودآور بوده است.

وی ادامه داد: سال گذشته تعداد خودرو های تولید شده در کارخانجات داخلی به یک میلیون 500 هزار دستگاه رسید که بخش بزرگی ازرنگ مورد استفاده برای این خودروها توسط شرکت کانسای تامین شد.

این مدیر کارآفرین با بیان اینکه در حوزه رنگ های ساختمانی و دکوراتیو هم بازار بزرگی در ایران و کشورهای اطراف ایران وجود دارد، تصریح کرد: از دو سال پیش که خط تولید رنگ های دکوراتیو و ساختمانی در واحد کانسای ایران راه اندازی شد علاوه بر تامین بخشی از نیاز بازار داخلی، توانستیم به قطر هم صادر کنیم همچنین رایزنی هایی نیزبرای ورود و صادرات به بازار عراق وآذربایجان هم انجام دادیم که بزودی به نتیجه می رسد.

وی ادامه داد: دلیل دیگری که موجب سرمایه گذاری کانسای در ایران شد این بود که تا قبل از این شرکت، هیچ شرکتی اقدام به تولید رنگ های خودرویی و ساختمانی در کشور نکرده بود و با توجه به انرژی ارزان، نیروی کار تحصیلکرده و فراوان در ایران، برآن شدیم که وارد بازار سرمایه گذاری و فعالیت صنعتی کشور شما شویم.

به گفته این مدیر کارآفرین، در حال حاضر تولید رنگ های سی ای دی توسط کانسای در ایران بومی سازی شده و از سال 2007 به این سو، با کارخانه ایران خودرو در زمینه تامین رنگ های خودرویی همکاری بسیار گسترده ای داریم.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید واحد کانسای ایران 18 هزار تن انواع رنگ در سال است، اظهار داشت: عمده محصولات تولیدی مربوط به طیف رنگهای خودرویی است که از این رو، کانسای فعال در ایران، توانایی تامین کل نیاز کشوررا در حوزه رنگهای خودرویی دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که در شرایط فعلی که کشورمان با تحریم های یک جانبه دست و پنجه نرم می کند، وضعیت تولید کانسای به چه شکلی است، تصریح کرد: با توجه به دور جدید تحریم ها، پیش بینی می کردیم که واردات مواد اولیه تولیداتمان با مشکل جدی روبرو شود از این رو، اقدام به واردات گسترده مواد اولیه موردنیاز و ذخیره و انبار آن کردیم که تا مدتها، بدون توقف به تولیدمان ادامه دهیم.

وی وجود قوانین و مقررات دست و پاگیر اداری را نیزاز دیگر مشکلات جدی حال حاضر جامعه تولیدی ایران بیان کرد و ادامه داد: این قوانین دست و پاگیر موجب شده تا فرایند واردات مواد اولیه در ایران بسیار زمانبر و طولانی شود. و از آنجایی که 97 درصد از مواد اولیه تولیدات کانسای، وارداتی و از شرکت مادر یعنی کانسای ژاپن است، بنابراین فرایند اداری واردات برای ما یک عامل بازدارنده به شمار می آید.

به گفته این کارآفرین صنعتی، تعدیل قوانین اداری می تواند به توسعه تولید و صادرات در ایران کمک کند.

اسدخان با اشاره به اینکه دور جدید تحریم ها بر علیه کشورمان گفت: تا قبل از اعمال تحریم های جدید، ما درصدد بودیم که طرح های توسعه داشته باشیم و فعالیت های تولیدیمان را گسترش دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضربا وجود تحریم ها، امیدواریم بتوانیم علاوه بر تامین به موقع مواد مورد نیازمان از منابع و کانالهای متعدد، زمینه برای اجرای طرح های توسعه ای را نیز فراهم کنیم تا از این مسیر هم امکان اشتغالزایی بیشتر و هم صادرات بهتری از ایران را فراهم کنیم.

به گفته این کارآفرین، در حالی که در شرایط فعلی بسیاری از کسب و کارها در حال تعدیل و کوچک تر شدن است، ولی شرکت کانسای نه تنها در نگهداشت نیروهایش از هیچ تلاشی فروگذار نکرده ، بلکه در چند ماه گذشته جذب نیرو هم داشته است.

وی تعداد کارکنان شرکت کانسای ایرانیان را 130 تن اعلام کرد که 80 تن آنها در کارخانه کانسای واقع در گرمسار فعالیت دارند.

الهام نرجه پور

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 354

فهرست مطالب شماره 354

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×