menu

ثبت آگهی رایگان

رنگ

رنگ

گروه معماری و دکوراسیون : هنگامی که به رنگ و رزین نیاز داشته باشید باید سری به سرسرای ناصرخسرو ، خیابان منوچهری بزنید . البته برخلاف مکان و اسم خیابان منوچهری همه چیز؛ از مغازه ها تا قوطی رنگ ها دراین خیابان منظم است . وارد هر کدام از این مغازه ها که می شوی؛ حس نوستالژیکی تان بیدار می شود . تابلوهای رنگارنگ و زیبا حس شادی را به شما القا می کند . خیابان منوچهری بورس رنگ پایتخت است؛ روناس ، سحر ، هاویلوکس ، هادی رنگ ، رنگ و رزین یشم و رنگ الوان نشان های معروف رنگ در بازار هستند . اما بازار فعلا کساد است وکسی این روزها سراغ رنگ را نمی گیرد .

هنوز هم خانه های ما به قلم نقاش نیاز دارند

مهدی طاهری ، فروشنده رنگ الوان در این مورد به خبرنگار ما گفت : این روزها آنقدر چیزهای اجق وجق و زیبا به بازار آمده که کمتر کسی سراغ رنگ را می گیرد . وی در مورد مواد یا محصولات جایگزین رنگ می می گوید : بلکا ، خاک های رنگی ، پودر های شیمیایی ، برچسب های زیبا ، کاغذهای دیواری و صدها محصول دیگر که سلیقه جوانان را بیشتر جذب می کند . منظور او را از «چیزهای اجق وجق» متوجه نمی شوم ، اما فکر می کنم هنوز هم خانه های ما به قلم نقاش و بوی تینر و بتونه های نرم و لطیف نیاز داشته باشد . آخر هر چه باشد ما با این مواد بزرگ شده ایم و جای قلم ها هنوز هم در بعضی از خانه ها یمان پیداست .
یکی دیگر از فروشندگان رنگ الوان گفت : به نظر من بازار کساد است نه به خاطر متریال های جدید به خاطر اینکه بازار رنگ اواخر سال و در آستانه عید نوروز یا تابستان روزهای پررونقی دارد ، اما در فصل سرما به دلیل حساسیت رنگ به باد و باران کمتر کسی به فکر رنگ کردن خانه خود است ، مگر اینکه بخواهد داخل خانه را نقاشی کند .

بازار در دست برندهای معروف

به اعتقاد بسیاری از فروشندگان این خیابان ، انتخاب یک برند سلیقه ای است . یعنی بعضی رنگ ها با قلم موی نقاش خوب بازی می کند و نقاش ها حاضر نیستند این رنگ ها را با بهترین رنگ های خارجی هم تعویض کنند . در این بین رنگ های «روناس» ، «سحر» ، «الوان»و «یشم» نسبت به سایر محصولات طرفداران بیشتری دارند .
محمد خاکباز یکی از فروشندگان رنگ سحر در این مورد به خبرنگار ما گفت : بیشتر مشتریان ما نقاش های باتجربه هستند و می دانند رنگ خوب باید غلیظ و عاری از ناخالصی باشد . برای همین به سراغ رنگ سحر می آیند . البته هر رنگ ، خصوصیاتی دارد که به اصطلاح عامه باید"لمش" دستت بیایید ولی مطمئن هستم که قدیمی ها ویلوکس را بیشتر می پسندند ، چون یاد شان هست که عیدها با چه شور و شوقی در و پنجره چوبی شان را با رنگ های آبی لاجوری ، سبز یشمی و یا حتی نخودی کهربایی رنگ می زدند . آنها در بین برند های معروف " ویلوکس" را انتخاب می کنند و حتی برندهای دیگر را قبول ندارند .

برندهای معروف اطمینان خاطر شما را فراهم می کند

بهار رفیعی ، فروشنده رنگ روناس در مورد بازار رنگ به خبرنگار ما گفت : فکر می کنم تنها کالاهایی که برندهای ایرانی اش معروف است همین برندهای رنگ است و پای چین هنوز به این بازار باز نشده است . اما آلمانی ها رفته رفته به این بازار پای گذاشته اند . مثلا رنگ های جدید از آلمان به بازار آمده که هنوز برای ما ناشناخته است و با قیمت بالاتری نسبت به نوع داخلی در کشور به فروش می رسد . وی افزود : قیمت تقریبی رنگ های روغنی بـراق سفید و الوان روشن هر گالن 31600 تومان ، رنگ روغنی مشکی براق 26200 تومان ، رنگ های پلاستیک سفید ، الوان روشن ، مشکی و قهوه ای 5 کلیویی 22700 تومان و رنگ نقره ای مقاوم به حرارت 38800 هزار تومان است . همچنین رنگ روغنی طرفدار زیادی پیدا کرده و این نوع رنگ در بهترین کیفیت در یک قوطی یک کیلویی قیمتی معادل 8200 تومان دارد .
وی در ادامه می افزاید : اگر می خواهید رنگ روغنی مناسب تهیه کنید ، پیشنهاد می کنم از برندهای معروف بازار استفاده کنید زیرا نام های شناخته شده از هر نظر اطمینان خاطر شما را فراهم خواهند کرد . از نام های عجیب و غریبی که حتی ن شان استاندارد ندارند ، پرهیز کنید؛ چرا که نوع مواد شیمیایی به کار رفته در این رنگ ها ممکن است برای سلامتی شما و خانواده تان مضر باشد .

صنعت رنگ کشور همگام با صنعت روز دنیا نیست

مریم آقایی ( مهندس پلیمر ) در مورد صنعت رنگ به خبرنگار ما گفت : هم اکنون نیازهای روز افزون به تولیدات جدید صنعتی و مصرفی ، رشد فن آوری در بخش های گوناگون صنعت ، افزایش سرانه مصرف رنگ در دنیا در کنار بازار تنگ رقابتی در تجارت ، ضرورت همگامی صنعت رنگ ایران با فن آوری روز را اجتناب ناپذیر کرده است .
وی با اشاره به اینکه؛ هم اکنون مصرف سرانه رنگ در ایران سه کیلوگرم است که این رقم کمتر از یک پنجم کشورهای پیشرفته است ، افزود : صنعت رنگ ایران از نانو فن آوری و سایر روش های جدید تولید و ساخت رنگ کم بهره است و صنعت رنگ کشور با وجود تامین نیازهای داخلی ، خود را همگام با صنعت روز دنیا نکرده است ، به گونه ای که برای ارائه محصولاتی همانند رنگ های پایه آب ، رنگ های ضد خش و یا خود تمیز شونده و یا تولید رنگ شناورهای دریایی کم توان است .
وی در ادامه به معرفی چند برند معروف رنگ ایرانی پرداخت و گفت : شرکت صنایع رنگ و رزین یشم تولید کننده انواع رزین های پلی استر غیراشباع ، رزین های آلکید ، پوشش های صنعتی ، پوشش های تعمیراتی اتومبیلی ، رنگ های ساختمانی و پوشش های چوب می باشد . اولین تولیدات شرکت صنایع رنگ و رزین یشم در سال 1355 به بازار عرضه شده و از آن زمان به بعد ما شاهد محصولات بسیار باکیفیت این شرکت هستیم . شرکت رنگ الوان نیز درسال 1360 فعالیت خود را در زمینه تولید انواع رنگ های ساختمانی و صنعتی آغاز نمود و بزرگترین سرمایه آن ، متخصصین آزمایشگاهی و علمی این شرکت است . رنگ های این شرکت بسیار مرغوب و مقرون به صرفه است .

باز هم برندهای ایرانی

وی ادامه داد : باتوجه به اینکه حدود سه دهه از فعالیت شرکت صنایع عارف شیمی تولید کننده انواع رنگ ، چسب و ضدزنگ می گذرد ، اما محصولات مرغوبی را به بازار عرضه کرده است . شرکت تولیدی و شیمیایی روناس هم با بیش از 32 سال سابقه در تولید رنگ های صنعتی و ساختمانی و پوشش های حفاظتی در جهت تامین رضایت مشتریان تلاش کرده و در این راه تجهیزات ، ماشین آلات و خطوط تولید پیشرفته را به کار گرفته و سیستم های مدیریت کیفیت را مستقر نموده است . شرکت روناس در طی این سال ها مفتخر به دریافت ن شان استاندارد ، گواهینامه "لوید" آلمان و گواهینامه مدیریت کیفیت ISO 9001 و 2000 گردیده و هفت بار به عنوان واحد نمونه کیفیت توسط وزارت صنایع و معادن و موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران انتخاب گردیده است . البته محصولات دیگری هم در بازار هستند که مایه افتخار ایران هستند مانند هاویلوکس ، هادی رنگ ، سحر ، رزین بن و ...

رنگ فقط رنگ ...

رضوی ( خریداررنگ ) در این مورد به خبرنگار ما گفت : خانواده من و همسرم همیشه از رنگ های برند سحر استفاده کرده و هیچ مشکلی با آن نداشتند . بهترین حسن این محصولات غلیظ و با کیفیت بودن آنهاست و البته ترک هم برنمی دارد . مهدی نائینی نیز گفت : بنده به دنبال رنگ نیامده ام و دنبال بلکا هستم . من به فن آوری های مدرن رغبت دارم و بلکا بسیار باصرفه و بدون زحمت است اما می دانم که همه چیز قدیمی اش بهتر است . البته پدرم می گوید؛ رنگ فقط رنگ روناس . مریم فدایی که برای تهیه رنگ فسفری برای اتاق خواب آمده است ، می گوید : به نظر بنده بهترین رنگ هادی رنگ است و آن را امتحان کرده و بسیار راضی هستم .


انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×